ביקורת מסעדות בית הקפה בלב השוק - השילוב שלא ידעתם שאתם צריכים

קפה "ברברה" פותח נישה חדשה בשוק מחנה יהודה הסואן - ארוחות בוקר שלוות וירושלמיות | מנהלת המקום: "הרבה אנשים פותחים בשוק את היום ותמיד נחמד לשבת רגע. החלטנו שאנחנו נענה על הצורך הזה"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 03/08/23 14:37 טז באב התשפג

בית הקפה בלב השוק - השילוב שלא ידעתם שאתם צריכים
קפה ברברה, צילום: ללא

אחרי ששוק מחנה יהודה הירושלמי ביסס את מעמדו כמרכז חיי הלילה של הבירה, כעת גם הבקרים בשוק מקבלים מקום של כבוד. בית הקפה החדש, "ברברה", נותן מענה למבקרים ותיירים - כל מי שמעוניין לסייר ולהכיר את השוק בנחת, לשבת עם ארוחת בוקר ירושלמית וליהנות מהאווירה והנוף האנושי, אבל גם לירושלמים הוותיקים שמחפשים חוויה חדשה בשוק.

צילום: חנה טייב

כשהגענו למסעדה התרשמנו בראש ובראשונה מהאווירה והחזון של המקום. מהר מאוד התברר לנו שעל אף שמסעדת ברברה פתוחה בשעות היום, היא המשך ישיר לחיי הלילה של השוק. המסעדה מנוהלת על ידי צוות הבר "ברברה" הסמוך, וכל המעורבים מלאי התלהבות. קים, בחורה צעירה בשנות העשרים לחייה מנהלת אותו ביד רמה, והצוות כולו מגויס, נעים וללא ספק אוהב את המקום.

"המקום הזה הוא הבייבי שלנו"

"זה ממש הקסם שבתוך הבלאגן", אומרת קים בעיניים בורקות, "היה צורך במקום לשבת בו לאכול ארוחות בוקר, הרבה אנשים פותחים בשוק את היום ותמיד נחמד לשבת רגע. החלטנו שאנחנו נענה על הצורך הזה, ומשם הוקם בית הקפה", היא מסבירה. "אנחנו משתדלים להיות שונים ומיוחדים, לא להסתכל לצדדים ולהיות מי שאנחנו, האוכל מיוחד עם פרודוקטים שונים ומגוונים. יש שפית צעירה 'מאי מינץ' שבאה לטרוף את העולם. המקום הזה הוא הבייבי שלנו".

פוקאצ

פוקאצ'ה עם גבינת עיזים, פסטו ודבד צילום: ללא

מחירי המנות ממוצעים, ותואמים את המנות המוגשות, שכוללות בין היתר: לחמי בריוש צלויים עם סלט עלים (62 ש"ח), שקשוקה טבעונית (55 ש"ח), "סלט שער שכם" (50 ש"ח), "סטייק כרובית חצופה": כרובית אפויה עם גילופי פרמזן על רוטב בר בלאן חם וחצוף של קיווי וצ’ילי (45 ש"ח), "פיצה ברבריטה": רוטב עגבניות ובזיליקום עם שלל תוספות (55 ש"ח), "אלוקים ברא את השמיים והארץ והחלה של ברברה": חלה ממולאת גבינות המוגשת בימי שישי בלבד (45 ש"ח), ועוד.

צילום: חנה טייב

התחלנו עם פוקאצ'ה "אני באה גם בגרסה של עזים" -טבעות פסטו, גבינת עיזים ודבש (55 שקלים): שילוב טעמים מיוחד ומרענן, מוגש בצורה אסתטית ויפה. ללא ספק מנה מיוחדת ששווה את המחיר.

המשכנו עם, "סלט שחיים איתו עד 120" (65 שקלים) - בטטה אפויה, קינואה צבעונית וחמוציות שיושבות על מיקס חסות (לאליק, סלנובה וערביה) וקייל מתובלים עם סלק וגזר טריים, תפוח ירוק וביצה רכה מעל: הסלט למעשה מחולק לשלושה סלטים שונים בתוך צלחת אחת. בהתחלה ניסינו לאכול כל חלק בנפרד, ולאחר מכן ערבבנו - והבנו שזו טעות. אציין לטובה את סלט הבטטות, אולם החסה לטעמי הייתה מלוחה מדי, והגזר והסלק - פשוט גזר וסלק טריים מהשוק.

"גברת פלפלת"

"גברת פלפלת" | צילום: ללא

סיימנו עם המנה "גברת פלפלת קפצה לבקר": פלפלים אדומים (2) ממולאים באורז אדום וירקות עם רוטב חמאת עגבניות וגאודה (55 שקלים) . את המנה הזו ללא ספק הופתענו לפגוש במסעדה חלבית - כיוון שהיא מקושרת הרבה יותר למטבח המזרחי והבשרי. באופן אישי, פחות התחברתי, וגבינת הגאודה מעל לא עשתה איתה חסד.

לסיכום, למרות שלא כל המנות היו לטעמי החוויה הייתה נעימה, השירות מצויין ובסוף בית קפה בשוק זה לא רק גימיק, אלא מענה אמיתי לצורך של לא מעט מבקרים, תיירים וירושלמים כאחד.

כתובת: האגוז 16, שוק מחנה יהודה ירושלים
כשרות: רבנות ירושלים
שעות פעילות: א׳-ה׳ 09:00-19:00, ו׳: 09:00-16:00, ש׳: סגור
טלפון לבירורים והזמנות: 053-7210444

הכותבת הייתה אורחת המסעדה.