"משרד החקלאות מתריע: אל תקנו את האבוקדו הזה עד סוף אוגוסט

בהודעה חריגה משרד הבריאות ממליץ לצרכנים שלא לרכוש אבוקדו מזן "גליל" עד לתאריך 20.8 על אף שכבר נמכר ברשתות השיווק. הסיבה: נקטף בוסר ולא יתרכך לעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/23 16:47 יב באב התשפג

"משרד החקלאות מתריע: אל תקנו את האבוקדו הזה עד סוף אוגוסט
אבוקדו מזן "גליל", צילום: ללא

האבוקדו הוא אחד הפירות היותר מבוקשים בסל הקניות הישראלי, אך רבים מהלקוחות ברשתות המזון רוכשים אבוקדו "קשה" במטרה או מתוך תקווה שיתרכך עם הזמן ויהיה ראוי לאכילה. אחרי שהחלו לשווק אבוקדו מזן "גליל", ברשתות השיווק השונות, הוציא משרד החקלאות הודעה חריגה בה הוא קורא לצרכנים שלא לרכוש את הזן המדובר עד לתאריך 20.8, הסיבה: מה שכרגע על המדף נקטף בוסר ולא יתרכך לעולם.

האבוקדו נקטף בוסר ולכן לא יתרכך בבית

בהודעה שהוציא משרד החקלאות נאמר "בימים האחרונים נדמה כי עונת השיווק של אבוקדו מזן "גליל" הקדימה. אולם, מי שיקנה אותו ייווכח כי הפרי לא יתרכך בבית, מהסיבה שנקטף בוסר, טרם זמנו. משרד החקלאות ממליץ להמתין עם רכישת האבוקדו מזן "גליל" עד לתאריך 20.8, בו אפשר להתחיל בקטיף. הזן יהיה זמין במסחר עד לתחילת אוקטובר" במשרד החקלאות המליצו לקחת זנים אחרים שכבר נמצאים על המדפים, כאשר בהמשך העונה יחל גם הקטיף של זן "אטינגר".

אבוקדו

אבוקדו צילום: shutterstock

על מנת להגביר את השקיפות לצרכן, ולהעלות את המודעות לאיכותה של התוצרת הטרייה אותה אנו קונים, משרד החקלאות ומועצת הצמחים כתבו בשנתיים האחרונות 32 תווי איכות לפירות ולירקות העיקריים הנסחרים בשוק המקומי. המטרה היא שיקוף מידע לצרכן ולמשווקים על איכותה החיצונית והפנימית של התוצרת אותה הם קונים, ויצירת שפה אחידה במסחר המקומי בפירות ובירקות.

באופן זה איכותה של תוצרת טרייה מוגדרת על בסיס ארבע רמות איכות קבועות ואחידות לכל המגדלים ובכל ערוצי המסחר, בהתבסס על מדדים של איכות פנימית (כלומר: רמת סוכר, אחוז חומר יבש וכו') ואיכות חיצונית (גודל, צבע וצורה). הגדרות האיכות מתייחסות גם למועדי הקטיף המומלצים לכל מוצר, בהתאם לזן ולאזור הגידול.

כל תווי האיכות מונגשים חינם, בעברית ובערבית באתר משרד החקלאות. בהמשך, אפליקציית Clarifruit, אשר מנגישה את תווי האיכות באופן דיגיטלי, באמצעות הטלפון הנייד, תהיה זמינה גם עבור הצרכנים, ותוכל לשקף את תוצאות בדיקת איכות הפירות והירקות בזמן אמת בנקודות המכירה.