מאחורי הסינר עד כמה האוכל בחתונות סטרילי? הסודות של המלצרים נחשפים

יצאנו לבדוק את הסודות מאחורי המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים שכולנו אוכלים בהם: איך מנפנפים לקוחות בסוף המשמרת, מה אנחנו לא יודעים על מסעדות, איך מקבלים קינוח בחינם ומה ממש אסור להזמין

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 23/07/23 15:32 ה באב התשפג

עד כמה האוכל בחתונות סטרילי? הסודות של המלצרים נחשפים
צילום: shutterstock

בשנים האחרונות מקצוע המלצרות הפך לפופולרי במיוחד בקרב בני נוער וחיילים משוחררים. עבודה פיזית בסביבה צעירה, הרבה אוכל ובעיקר טיפים גבוהים. אדיר, נער בן 18 שסיים לאחרונה את התיכון, עובד באולמות אירועים באזור הדרום כבר במשך שלוש שנים, ובשנה וחצי האחרונות הוא עושה זאת במשרה מלאה.

מה הדבר הכי קשה בלהיות מלצר?

"המשכורת היומית נמוכה, וצריך לבנות בעיקר על הטיפים. אי אפשר לדעת כל פעם מה יהיה גובה הטיפים, אז אתה בעצם לוקח הימור על הפרנסה שלך."

מה הטיפ הכי גבוה שקיבלת?

"450 שקלים".

"שפכתי קוקטייל אדום על בחורה שלבשה חולצה לבנה"

מה הדבר הכי מושקע שעשית כדי לקבל טיפ?

"היה שולחן אחד שממש השקעתי בשבילו, חתכתי להם ירקות והוצאתי להם מלא שתייה".

איך אתה מתנהג כשאתה מגיע כלקוח למסעדה?

"אני משתדל לא לגרום למלצר לרוץ יותר מדי ולעזור לו קצת. אני תמיד שם טיפ, מינימום עשרים שקלים".

מה הפדיחה הכי גדולה שעשית?

"הייתי מלצר בנשף פורים, ובטעות שפכתי קוקטייל אדום על בחורה שלבשה חולצה לבנה. בגלל שהיה פורים וכולם היו באווירה טובה היא צחקה וסלחה לי, אבל זה היה באמת לא נעים".

"באחד האולמות היו ג'וקים שהלכו על הסכו"ם"

מה הדבר הכי מפתיע שגילית על מסעדות?

"ברוב האולמות שעבדתי בהן, לא הקפידו בכלל על סטריליות בשטיפת כלים. באחד האולמות שעבדתי בו, שנחשב לאחד הטובים באזור הדרום, היו ג'וקים שהלכו על הסכו"ם. הוא אפילו לא עבר שטיפה אחר כך, אחד המלצרים ניקה אותו עם קצת מים וניגב".

מה אסור להזמין אף פעם?

"אין מנה ספציפית שאסור להזמין, אבל אם יש בופה ויש מנות שמונחות בחוץ, עדיף להיזהר, אי אפשר לדעת כמה חרקים הספיקו לטעום את המנה לפניך".

מי הלקוח הגרוע ביותר ששרתת אי פעם?

"היה זוג שישב לאכול באירוע, האיש הזמין אוכל והאישה לא רצתה מנה עיקרית. ניגשתי אליהם שוב ושוב ווידאתי שהיא לא רוצה שום דבר. רק אחרי הרבה מאוד זמן, כשהמטבח נסגר, היא נזכרה פתאום שהיא כן רוצה. הסברתי לה שהמטבח כבר סגור אבל היא התעקשה והתלוננה לרב מלצרים, ובסופו של דבר נכנסתי בעצמי למטבח להכין לה את המנה שהיא רצתה".