לכבוד יום הצ'יפס: כל מה שאתם צריכים לדעת על המאכל הממכר

לכבוד יום הצ'יפס הבינלאומי, חברת "Sodexo on site" המפעילה חדרי אוכל ברחבי הארץ, סיפקה עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על המאכל הפופולרי שכבש את העולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/23 12:09 כד בתמוז התשפג

לכבוד יום הצ'יפס: כל מה שאתם צריכים לדעת על המאכל הממכר
צילום: shutterstock

היום (ה'), 13.7, מציינים ברחבי העולם את יום הצ'יפס הבינלאומי. הצ'יפס העשוי מתפוחי אדמה הוא אחד המאכלים הפופולריים בעולם, ומוגש בדרך כלל כתוספת למנה העיקרית לצד רטבים כמו קטשופ ומיונז. הוא מושלם ליד שניצל, בעל האש, וגם כנשנוש בפני עצמו כשאתם ממש זקוקים למאנץ'. לכבוד היום החגיגי, חברת "Sodexo on site" סיפקה עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על המאכל הממכר.

1. הקרב על המקור

מקור תפוחי האדמה המטוגנים אינו ידוע, ומדינות רבות כמו ארה''ב, צרפת ובלגיה טוענות שמקורו של הצ'יפס מהן. 

2. 100 טון תפוחי אדמה

הצ'יפס פופולרי כל כך, שחברת Sodexo on site המפעילה למעלה מ-100 חדרי אוכל בארגונים, חברות, מוסדות ציבור ובתי חולים, מדווחת כי למעלה מ-100 טון תפוחי אדמה נצרכים לטובת הכנת צ'יפס בשנה. 

צילום: shutterstock

3. איכות הצ'יפס

האיכות בצ'יפס נמדדת ברמת העמילן והסוכר שיש בזן תפוח האדמה. החיתוך של תפוח האדמה גורם לו לאיבוד מים בזמן הטיגון, מה שנותן את הצבע והקריספיות. ישנן גם תיאוריות הקובעות כי הכל תלוי בטמפרטורה של השמן.

4. סוגי צ'יפס

בדרך כלל כשאומרים צ'יפס, אוטומטית מתכוונים לתפוחי אדמה, אך עם השנים נוצרו טרנדים של צ'יפס מירקות שורש נוספים כמו בטטה, קולורבי, סלק, ארטישוק וגזר.

צילום: shutterstock