סקר האוכל הגדול לשנת 2022: כך אתם מתנהגים במסעדה

שיטת ההזמנה והיחס למלצרים משתנה מאדם לאדם, אולם לרוב אפשר לקבוע כללי התנהגות בסיסיים לבילוי במסעדה. גולשי כיפה השיבו על הסקר וסיפרו מה גובה הטיפ שהם נוהגים להשאיר בסיום הארוחה, האם הם מוותרים על קינוח, וגם, איזו כשרות מככבת?

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 14:38 כד בטבת התשפג

סקר האוכל הגדול לשנת 2022: כך אתם מתנהגים במסעדה
לא לשכוח להודות למלצר כמובן , צילום: שאטרסטוק

סקר האוכל הגדול: בשבועות האחרונים יצאנו למבצע האוכל הגדול של המגזר, וביקשנו מכם, גולשי כיפה, להצביע למסעדות הכשרות הטובות ביותר. על הדרך גם סיפרתם לנו על הרגלי הבילוי שלכם במסעדות ובבתי הקפה. הנה התוצאות. 

רמת הכשרות

בתחילה נסינו להבין את הרמה הדתית של הגולשים בכדי לפלח את מנעד התשובות. הרוב המכריע של העונים הוא מהציבור הדתי לאומי (60%) וגם כמות מכובדת מהציבור החרדי לאומי (18%). גם מסורתיים וחילונים ענו לסקר (9% כל אחד) ורק מעט חילונים (3%).

מצאתם את הערב הפנוי לצאת לבילוי עם אוכל ושתייה טובה, אבל איזה סוג כשרות אתם צריכים כדי לבחור במסעדה אליה תצאו. רוב הגולשים שיתפו כי מספיקה להם כשרות רגילה (51%), אך כמות מכובדת יצטרכו כשרות מהדרין או בד"צ (32%). כמות קטנה של מצביעים יעדיפו דווקא את הכשרות של צהר (9%) וכך גם סועדים שלא רלוונטי להם סוג הכשרות (9%). 

המסעדות חוזרות לפעולה. אילוסטרציה

מלצר במסעדה . אילוסטרציה צילום: shutterstock

  "להביא לכם את תפריט הקינוחים שלנו?" 

אחרי הראשונות והעיקרית מגיעה השאלה: "להביא לכם את תפריט הקינוחים שלנו?". בנושא הזה הגולשים היו חלוקים לחלוטין. 36% מהמצביעים ענו כי בדרך כלל הם כמעט ולא מזמינים קינוח ואילו 32% מהם בדרך כלל יבקשו את התפריט ויזמינו קינוח בסיום הארוחה. דעת ביניים של 32% הצביעו כי יזמינו רק אם יש קינוח ממש שווה בתפריט.

לא סתם הדעות חלוקות בשאלת הקינוחים, שהיא בעצם השאלה האם להוסיף לארוחה עוד קלוריות עתירות סוכרים בשביל לסיים את הארוחה במתיקות או לוותר כדי לשמור על הגזרה, וגם כמובן, כדי שנוכל ליהנות מבילוי נוסף בפעם הבאה.    

קינוחי כוסות בטעמי פררו רושה ורפאלו

קינוחי כוסות בטעמי פררו רושה ורפאלו צילום: אורי שניידר

לא כולל שירות 

הטיפ או תשר, בשפה העברית, הוא מלשון הפיוט, כמו המילה "תשורה" שפירושה מתנה: ”לִי יִשָּׂא עַל אֶבְרַת נֶשֶׁר. כִּי יַגִּיד מֵלִיץ עָלַי שִׂיחַ יֹשֶׁר. כֹּפֶר מִשֶּׁלּוֹ אֶתֶּן־לוֹ תֶּשֶׁר. כִּי מִלְּפָנָיו הוֹן וְכָבוֹד וָעֹשֶׁר”. בסיום הארוחה אתם מבקשים את החשבון ואז המלצרית תספר לכם שהמחיר לא כולל שירות. השאלה שתעלה סביב השולחן במסעדה היא כמה טיפ להשאיר או שמא ללכת בנימוס ללא השארת התשר עקב חוסר שירות אישי טוב או יוקר המחייה. הנוהל הסטנדרטי שנים רבות הוא בין להשאיר בין 10% ל- 15% מהחשבון הסופי ובו נוצר גם נוהג של ממוצע בין השניים של 12%.

הגולשים הכריעו ברוב מוחץ (56%) כי השארת 10 אחוז מהחשבון הסופי הינו טיפ ראוי דיו, אך גם רבע מהם (23%) ענו כי הם משאירים 12 אחוז. רק כמות מעטה של הגולשים (11%) יפנקו את המלצרית ב-15 אחוזים ורק 10% מהגולשים לא משאירים שום תשר בסיום הארוחה.