לא חייבים לדפוק: טיפים לבחירת אבטיח מושלם

ירוץ מבחוץ, אדום מבפנים והכי קייצי שיש: "חברת זרעים גדרה" תציג את הזן "פאסיניישן", היחידי בארץ עם התחייבות לטעם מתוק. זן האבטיח, שגדל לאורך כל השנה, מגיע ללא גרעינים, נהנה מחיי מדף מעולים וייבול גבוה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 10:40 ו באב התשפב

לא חייבים לדפוק: טיפים לבחירת אבטיח מושלם
צילום: shutterstock

האבטיח, את זה כולם יודעים, הוא אחד מפירות הקיץ האהובים בישראל. צונן, מתוק והביל. ירוק מבחוץ, אדום מבפנים. רק שיש שאלה אחת שתמיד נשאלת לפני שאנחנו קונים אותו? איך נדע שהאבטיח שלנו הוא גם מתוק. משרד החקלאות פרסם את הטיפים לבחירת אבטיח. 

1. על האבטיח להיות בעל גוון מבריק. צבע דהוי עלול להעיד על אחסון ממושך שלרוב פוגם באיכותו.

2. על כל אבטיח קיים כתם בהיר אחד הכרחי, שנוצר באזור המגע של האבטיח על הקרקע. אם נראים כתמים נוספים, צהובים או דהויים, ייתכן שמדובר באבטיח שחווה חשיפה מאוד ממושכת לשמש, שעלולה לגרום לירידה באיכותו.

3. עוקץ ירוק ורענן של האבטיח מעיד על פרי טרי. ככל שהעוקץ יבש יותר הדבר עלול להעיד על אבטיח פחות טרי.

4. מומלץ לבחור אבטיח סימטרי ככל הניתן, עגול או אובלי. המבנה מעיד על התפתחות תקינה של הפרי ועשוי להבטיח שלא יופיעו חללים בתוך ציפתו.

לכבוד יום האבטיח הבינלאומי שחל היום (ד'), חברת "זרעים גדרה" תציג בתערוכת החקלאות "אגרומשוב" 2022, שתתקיים ב-5-6.9 בבנייני האומה בירושלים, את אבטיח "פאסיניישן", האבטיח הנמכר ביותר בישראל והיחידי עם התחייבות לטעם מתוק.

את זן האבטיח "פאסיניישן" מגדלים בכל הארץ ובכל השנה - ולכן הוא נהנה מחיי מדף ארוכים וייבול גבוה. בעונה עצמה מגיע למעל 12 טון לדונם. האבטיח מכיל למעלה מ-90 אחוז מים ולפיכך נחשב לאחד ממרכיבי הדיאטה החביבים ביותר בעונת הקיץ. האבטיח אינו מכיל כמעט שומן ובין 8-7 אחוז סוכר.

"זרעים גדרה", החברה הוותיקה המובילה בענף זרעי הירקות, פועלת רבות על מנת לספק גנטיקה איכותית ומתקדמת לצד פתרונות גידול חדשניים לתנאי האקלים הישראלי, "אבטיח פאסיניישן מצטיין בחיי מדף ארוכים, גודל פרי שמתאים לצרכן וכמובן טעם מתוק. הוא מגיע ללא גרעינים ונותן ערך לכל אחד בשרשרת המזון".