כל השיטות והתוספות שיהפכו את החביתה לארוחת גורמה

למי מאיתנו לא נמאס מלאכול כל ערב את אותו הדבר: סלט, חביתה וקוטג' בצד? בשביל זה הכנו לכם מקבץ של כל הדרכים, התוספות והטיפים הקטנים שיכולים לשדרג לכם כל ארוחה ולחסוך לכם כמה מאות שקלים רגע לפני שאתם יוצאים לבית קפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 14:21 יז בסיון התשפב

כל השיטות והתוספות שיהפכו את החביתה לארוחת גורמה
חביתה, צילום: shutterstock

החביתה נהייתה היום אורחת קבועה כמעט בכל בית בישראל. בסנדוויץ' בבוקר, בבתי הקפה או כחברת אמת של הסלט הקלאסי בארוחת ערב, אי אפשר להתחמק ממנה. אבל מה לעשות שכולנו אוהבים לגוון מדי פעם? כמה אפשר לאכול את אותה החביתה יום אחר יום? בדיוק בשביל זה אנחנו פה עם השיטות והתוספות שיאפשרו לכם לגוון ולהרגיש כל ערב במקום אחר, התחלנו-

1. הכי פשוט: תבלינים

הטיפ הראשון מוקדש לאלו שצריכים להעמיד 4 חביתות בבת אחת, ואין להם זמן לחתוך, לערבב ולטגן. הם רק רוצים לגמור את הארוחת ערב, להשכיב את הילדים ולהתפנות לפרק של נטפליקס לפני שהם קורסים במיטה. פשוט להוסיף כמה תבלינים פשוטים לבלילה, טיגון קצר והופ יש לכם שידרוגון. פפריקה, אבקת שום, אורגנו וכורכום, בנוסף למלח הבסיסי ישדרגו את החביתה פלאים.

צילום: shutterstock

2. למתקדמים: תוספת ירק

אמנם בראש זה נראה כמו טרחה, אבל בפועל מדובר בתוספת של 2 דקות שתשדרג לכם את החביתה לרמה של גורמה. ברשימת האהובים עלי נמצאים הבצל והפטריות (בחורה קלאסית), לטגן דקה לפני ששופכים את הביצה. ירקות שמומלץ להוסיף לביצה עצמה הם משפחת הירוקים- פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק, תתפרעו עם הדמיון. והרי לכם חביתה משודרגת שתיזכרו בה בפעם הבאה שאתם באים לצאת לבית קפה ותבינו שאין מה לשלם על הטוב הזה 72 שקלים. פשוט להכין ב-5 דקות עבודה בבית.

פטריות, תוספת קלאסית

פטריות, תוספת קלאסית צילום: shutterstock

3. תוספות לא שגרתיות

מבין שלל הדברים שאפשר לשים בחביתה גבינות הם חד משמעית בראש סדר העדיפויות, בולגרית, צהובה או גבינת חמד מפורקת הם תמיד רעיון טוב שיעשה לכם שמח בלב בארוחת בוקר. עוד רעיון שתמיד עובד (ואהוב במיוחד על ילדים) הוא מה שאנחנו מכנים "חביטורטי" ולא אנחנו המצאנו את הגלגל. לשפוך ביצה, להניח טורטייה, להפוך ולשים תוספות אהובות (מטבוחה, רסק וגבינה טובה) ויש לכם ארוחת מלכים.

מומלץ לטגן עם טורטיה

מומלץ לטגן עם טורטיה צילום: shutterstock

4. טיפים של אלופים

כמה טיפים שישמרו על החביתה המושלמת:

  • אם אתם מטגנים חביתה מכמה ביצים והיא עבה, תכסו אותה ושימו על אש קטנה, ורק כשהיא מוכנה תהפכו, כך היא תהיה עשויה מבפנים בלי להישרף מבחוץ. בסוף אפשר עוד דקה של טיגון על אש גדולה.
  • לחביתה לא שגרתית תקציפו את החלבון ואז תקפלו את החלמון פנימה, תקבלו חביתה שדומה יותר לענן.
  • לאפקט אוורירי אפשר להוסיף רבע כוס סודה לביצה, הגזים יכניסו אוויר ויעשו אפקט דומה.
  • אל תשכחו להשתמש במחבת נון סטיק או לשמן את המחבת, אין משהו מבאס יותר מביצה שנדבקת.