6 טיפים מנצחים לחגוג את שבועות בבריאות

בסעודת חג השבועות ישנה הנחה שגויה של ארוחה חלבית ולכן גם קלילה. אלכס שצ'וקין, דיאטנית קלינית ברשת חלי ממן המתמחה באורח חיים בריא, מציגה את הטיפים שיעזרו לכם לעבור את ארוחות החג בבריאות ובלי חשש ממזון מכביד או מזיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 12:09 א בסיון התשפב

6 טיפים מנצחים לחגוג את שבועות בבריאות
צילום: shutterstock

1. בחירת הגבינות

בחרו בגבינות דלות שומן להכנת מנות החג בבישול ואפייה לדוגמה שמנת לבישול 9%-10%, גבינות עד 5% שומן וכד׳ כך תוכלו להפחית את אחוזי השומן והערך הקלורי ולהפוך את הארוחה לבריאה יותר. 

הקפידו לבחור בגבינות דלות שומן

הקפידו לבחור בגבינות דלות שומן צילום: shutterstock

2. רטבים ותיבול

השתדלו לבחור בתיבול טרי. לדוגמה רוזמרין, בזיליקום, שום, פטרוזיליה, שמיר ופחות להתבסס על רטבים מוכנים המכילים סוכר ומלח בכמויות גדולות. כמו כן נסו להתבסס על רטבים חלביים על בסיס גבינות ופחות על בסיס שמנת והשתדלו לתבל אותם בעצמכם, כך תוכלו לשלוט על כמות המלח, השמן והסוכר בהם. טיפ נוסף, ניתן לדלל את רוטב השמנת עם חלב וכך להפחית את הערך הקלורי של הרוטב.

העדיפו רטבים ביתיים

העדיפו רטבים ביתיים צילום: shutterstock

3. ירקות וסלטים

הקפידו שבערב החג יהיה מגוון גדול של סלטים טריים. ירקות חתוכים בכל המינים והגוונים כמו קישואים, פלפלים, חצילים, עגבניות, גזרים ברוקולי, כרובית ועוד. הירקות דלים בשומן וקלוריות ועוזרים לתחושת שובע גדולה יותר. העדיפו להתחיל את הארוחה עם סלט. 

הקפידו להתחיל כל ארוחה עם סלט

הקפידו להתחיל כל ארוחה עם סלט צילום: shutterstock

4. צלחת מנצחת

הקפידו שבצלחת יהיו גם ירקות טריים, מלאו את הצלחת לאחר חשיבה כך שתוכלו לטעום מכל המטעמים שאתם תכננתם.

ירקות דלים ובריאים

ירקות דלים ובריאים צילום: shutterstock

5. אין צורך לצום לפני ארוחת החג

הגיעו לערב החג כאשר אכלתם באופן מסודר ומאוזן במהלך היום ולא פספסתם ארוחה כי "יש ארוחת חג", המטרה היא לא להגיע מורעבים לארוחה ולאכול בכמות גדולה ממה שתכננתם. כשאנו מגיעים בתחושת רעב מתון אנחנו שולטים בכמויות.

אסור לצום לפני הארוחה

אסור לצום לפני הארוחה צילום: shutterstock

6. קינוחים

בדרך כלל אנחנו רוצים לטעום מכל קינוח בחג ולוקחים פה ושם ביס, כך שזה הופך לאכילה לא מבוקרת, ומצטבר לכמות קלוריות שאנחנו אפילו לא יודעים  להעריך. שימו לכם בצלחת קטנה פרוסה מהקינוח שהכי אהוב עליכם ותהנו ממנה. 

תהנו מהקינוח על צלחת קטנה

תהנו מהקינוח על צלחת קטנה צילום: shutterstock