אתגר משלוחי המנות: כך תימנעו מהרגלי אכילה רעים בפורים

חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, משתפת בהרגלי אכילה בפורים שחשוב שנתמודד איתם: רשימת קניות לקראת החג, אלכוהול במינון נכון וגם מה הערך הקלורי של אוזני המן?

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 17:39 ז באדר ב'

אתגר משלוחי המנות: כך תימנעו מהרגלי אכילה רעים בפורים
צילום: shutterstock

חג הפורים מעניק הזדמנות נהדרת לחגיגה, עם משלוחי מנות בין אהובים וקרובים, משתה ותחפושות. יחד עם זאת, החג גם טומן בחובו אתגרים בריאותיים ותזונתיים שיש להימנע מהם. חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, משתפת כיצד נצליח להתגבר על הרגלי אכילה רעים דווקא בפורים. 

1. אל תשאירו בבית מאכלים משמינים 

נקו את הבית ממאכלים לא ראויים- מאוד עוזר לעשות זאת עם רשימת קניות מסודרת שתמזער דברים שלא חייבים לקנות. הדבר נכון גם לגבי משלוחי המנות שמקבלים, לא להשאיר בבית. לא משנה מה, גם במהלך ימי החג חשוב מאוד שהאוכל לארוחות יהיה זמין, מזמין וטעים, ולא לוותר על אכילה מסודרת. 

צילום: shutterstock

2. היזהרו מבצקים במיוחד מאוזני המן

אוזני המן- הבעיה התזונתית מתחילה מהבצק הפריך, שהוא כ-80% מהקלוריות. הבצק עשוי בדרך כלל מקמח לבן ושומן מוקשה (מרגרינה/חמאה). אוזן המן מכילה בין 150 ל-250 קלוריות ליחידה, תלוי בגודל ובמילוי. בכל שנה צצים מילויים חדשים ומפתיעים והמבחר עצום. יש לזכור שגם אם אוכלים אוזני המן ללא סוכר, הערך הקלורי של המאפה כמעט זהה למאפה עם סוכר, כיוון שמרבית הקלוריות הן בבצק. המילוי עצמו, גם ללא סוכר, יכול להכיל לא מעט קלוריות. 

צילום: יח"צ חלי ממן

3.אל תגזימו עם האלכוהול  - הוא משמין

אלכוהול "עד דלא ידע" – אלכוהול מכיל לא מעט קלוריות. הוא סוג של פחמימה בעלת מבנה ייחודי – גרם אחד של אלכוהול מכיל 7 קלוריות, לעומת 4 קלוריות בגרם של פחמימה רגילה. שתייה מרובה כדרך קבע היא מסוכנת ועלולה לפגוע בתפקודי כבד, לגרום לעליית טריגליצרידים (שומנים בדם) ולהפריע לפעילות של תרופות מסוימות. יתרונות בריאותיים – לשתיית יין אדום יש יתרונות בריאותיים שהוכחו מחקרית.

צילום: shutterstock

תהליך התסיסה שעוברות קליפות הענבים במהלך הכנת היין מאפשר מעבר של נוגדי החמצון אל היין. נוגדי החמצון מסייעים בהפחתת הכולסטרול ומגנים מפני מחלות לב ומחלות כלי דם. תרכובות אלה לא יימצאו ביין הלבן, כי בתהליך ההתססה שלו אין מגע בין היין לקליפות. לכמות יש מחיר – כששותים כמות גדולה ההטבות הבריאותיות כבר אינן משמעותיות ועלול להיגרם נזק. זכרו: ככל שהמשקה מכיל אחוזי אלכוהול גבוהים יותר, כך הוא מכיל יותר קלוריות! כוס יין אדום או לבן מכילה 100-80 קלוריות, וכוס יין מתוק – 175 קלוריות. אז מה עושים? נהנים וחוגגים כי 'משנכנס אדר מרבין בשמחה', אך לא מגזימים. 

ועוד משהו בנימה אישית: כשאתם מכינים משלוחי מנות או קונים לעצמכם מזון שכייף להתפנק איתו עדיף אריזות אישיות קטנות, כי קשה לי לעצור באריזה גדולה. ואם כבר החלטתם לאכול ממתק, בחרו משהו שווה, התיישבו והתענגו על כל ביס.