הלכנו לאכול בברלין בורגר והרגשנו הכי בירושלים בעולם

כל ירושלמי יודע שאם הוא מעוניין לצאת לבילוי מיוחד ושונה, כזה שנותן אווירה של הבירה אבל גם של הכסף, שדרות ממילא בכניסה לעיר העתיקה זה המקום לעשות את זה. יצאנו לבדוק את המבורגר ברלין - זה מה שיצא לנו

מאיר כהן מאיר כהן, חדשות כיפה 01/12/21 15:33 כז בכסלו התשפב

הלכנו לאכול בברלין בורגר והרגשנו הכי בירושלים בעולם
צילום: ללא

ערב נעים בשבוע שעבר, יצאנו אני וריבה זוגתי שתחיה לבדוק את ההמבורגר שמסעיר את העיר ירושלים - המבורגר ברלין , דיינר אמריקאי בלב רחוב ממילא הנוצץ, באווירה חו"לית נובורישית, אך גם עברית תתקבל בברכה. 

כבר כשנכנסים למקום, מבינים שמי שהגה אותו לא חשב רק על בורגר, אלא בנה קונספט שלם סביבו כדי לא להיגרר לבנאליות המצויה בהמבורגריות ובכך ליצור חוויה משלימה לצד הארוחה. 
המקום צבעוני ונוצץ, כתובות ופסי לדים מעוצבים נמתחים לאורך הקירות בגרסאות רטרו שונות ומדליקים. קירות המקום צבעוניים ומגוונים, אוסף של פחיות נדירות מונח בנישות בתוך הקירות, משווה למקום אווירה אמריקאית, כיאה לאוכלוסיית הצעירים האמריקאית ההולכת וגודשת בשנים האחרונות את ירושלים בכלל ואת שדרות ממילא בפרט. 
 

צילום: ללא

כבר בכניסה למקום, המעבר משדרת ממילא המוארת ומחופה אבנים ירושלמיות עתיקות אל תוך ברלין בורגר, הוא מעבר בין ארצות, וניכר שנעשתה מחשבה מאחורי כל דבר במקום. לבאי המקום יש אפשרות להתיישב בפנים, וליהנות מהאווירה והצבע התוססים, ויש אפשרות גם לשבת בחוץ (מומלץ) למי שאוהב לדבר בשעת הסעודה.

צילום: ללא

ממבט בתפריט מבינים שהרעיון שעומד מאחורי המנות הוא שמות של מדינות, כאשר כל מנת המבורגר נקראת על שם של מדינה אחרת בעולם, שגם רומזת מה אופי המנה שתקבל. כיאה לישראלי שחי את הקלישאה שדרום אמריקה זה המקום הכי טוב לבשר, הזמנתי המבורגר ארגנטינאי (60 שקלים). רעייתי שחיה את הקלאס, הזמינה את הצרפתי (58 שקלים).

הריח, הרעב והציפיה למנה גורמים לתיאבון להשתולל, אז הזמנו יחד גם מנות פתיחה. ריבה הזמינה כרובית מטוגנת (34 שקלים) ואני, הזמנתי טבעות בצל  - עבודת יד (18 שקלים), הוספנו קולה (13 שקלים) וסודה (12 שקלים) ולא נגלה לכם מה למי.

צילום: ללא

לא חיכינו יותר מעשר דקות וכבר הגיע אלינו מגש עמוס בכל מה שהזמנו. והטעם? אז ככה, הכרוביות, היו מאוד טעימות, הכמות שהגיעה בהחלט מספיקה ומושלמת למנת פתיחה, הקריספיות מדויקת, והכרוביות בפנים היו עסיסיות וטעימות. 

צילום: ללא

"פרוסות בצל עגולות, מצופות בקריספיות קראנצ'ית ונעימה"

צילום: ללא


טבעות הבצל בעבודת היד בהחלט היו מפתיעות, מדובר ממש בפרוסות בצל עגולות מצופות בקריספיות קראנצ'ית ונעימה. קצת הציק שהבצל בפנים לא הספיק להתרכך בטיגון, וכך יוצא שהבצל כמעט חי כשנוגסים בו, אבל זה לא פוגע ממש בחוויה. 

מיד לאחר הנשנוש הקליל מיהרנו להסתער לעבר הכריכים עצמם, שקיבלנו יחד עם רטבים בצד - איולי חלפיניו, איולי כמהין, סרירצ'ה, טחינה ופסטו.  

צילום: ללא

ההמבורגר הארגנטינאי  מגיע  כאשר בתוכו קציצת בורגר עסיסית, מעליה נתחי אסאדו בבישול ארוך, יחד עם צ'ימיצ'ורי, איולי חלפיניו, עגבניה, ומלפפון חמוץ.

כבר בביס הראשון מבינים שמדובר בהמבורגר אחר, לא הטעם הגנרי הצפוי, אלא שילוב של טעמים שעושים ערב לחיך בקטע ממש טוב. רעייתי שגם נגסה ביס בהמבורגר הארגנטינאי, אהבה מאוד את הטעם, אך טענה שהוא חריף לה קצת. לי הוא היה חריף במידה, כך שאם אתם לא מחובבי החריף, כדאי שתבקשו להוריד אותו, או לחלופין לנסות מנה אחרת.

חסרון אחד קטן  - עודף הרטבים יוצר עיסה מהלחמנייה בחצי התחתון שלה, קצת מקשה על האכילה ומרתיע  איסטניסטיים, אבל בסוף מלקקים את האצבעות אז שווה את זה. 

צילום: ללא

ההמבורגר הצרפתי, מגיע כאשר בתוכו קציצת בשר עסיסית,  נתח בריסקט, חסה, עגבנייה מלפפון חמוץ, ריבת בצל, איולי כמהין. גם הצרפתי כמו הארגנטינאי הפתיע מאוד בטעם הייחודי שלו (כן לקחתי לה ביס מהמבורגר בתגובה). הטעמים מאוד עדינים, הבשר מורגש כאיכותי, גם נתח הבריסקט מוסיף שדרוג משמעתי לביס, הסנדוויץ' נשאר יציב לאורך כל הארוחה, והטעמים באמת משתלבים באופן מעולה. 

צילום: ללא

לסיכום, החוויה בהמבורגר ברלין היא כיפית, קלילה נעימה וטעימה, אם גם אתם רוצים לצאת לאכול המבורגר שהוא באמת לא כמו כולם, במחיר שפוי יחסית לשדרוגים במנה, המבורגר ברלין זה המקום עבורכם. אהבנו פלוס פלוס.