זמן אלול 5 מקומות שווים בירושלים לארוחת סליחות לילית

חודש אלול התחיל השבוע ואיתו גם סיורי הסליחות המסורתיים בבירה. בין הכותל למגדל דוד בוודאי תפתחו גם רעב, אז איפה אוכלים אחרי שנתנו מזון לנשמה?

חדשות כיפה דניאל וייס 11/08/21 12:51 ג באלול התשפא

5 מקומות שווים בירושלים לארוחת סליחות לילית
צילום: shutterstock

חודש אלול התחיל השבוע וכשהוא מתקיים בעיצומו של החופש הגדול, אין ספק שסיורי סליחות יכולים להיות חוויה והפעלה לכל המשפחה. אז אם כבר אתם בירושלים עד השעות הקטנות של הלילה והנפש קיבלה מזון רוחני, צריך גם לדאוג למזון גשמי. קבלו המלצות על חמש מסעדות כשרות בירושלים שפתוחות עד מאוחר בהן תוכלו להתפנק ולהשביע רעבונכן לאחר סיורי הסליחות

1. מסעדת קרייב בשוק מחנה יהודה

מסעדת קרייב בשוק מחנה יהודה בירושלים הינה מסעדת גורמה סטריט פוד. בה מגישים אוכל גורמה העשוי מחומרי הגלם הטובים ביותר בשוק ושעובר תהליכים עיליים (עישון, יישון, סו ויד ועוד). כל הרטבים, הירקות הכבושים והבשרים המיוחדים הינם תוצרת הבית. התפריט שלנו ממנות אוכל רחוב מרחבי העולם, בפיוז'ן אמריקני, מקסיקני ואסייתי. האווירה בקרייב אינה פורמלית, המקום מעוצב כמו בר ובשעות הערב המקום רועש ושוקק.
בנוסף, בקרייב תוכלו להנות מגרסאות כשרות למנות מפורסמות שבמקורן אינן כשרות, כמו בייקון מבשר טלה ומגוון גבינות טבעוניות על סנדוויצ'י בקר והבורגרים. 

צילום: shutterstock

2. ברדק- בירה יצירתית פיצה מהחבית

ברדק הוא בר מסעדה כשר לו שני סניפים בירושלים (קרן היסוד 38 ושוק מחנה יהודה) הרשת מתמחה בהכנת מבחר של פיצות שוברות שגרה: מפיצות עם גבינות מבעבעות ועד פיצות ירושלמיות, פיצות טבעוניות, פיצות דגים, פיצות השף המשוגע ולקינוח – צ’וקובר – פיצת שוקולד עם תוספות מתוקות ומפנקות. 
לצד מבחר הפיצות העשיר תוכלו ליהנות גם מסלטים, קינוחים ולמעלה מ 40 סוגי בירות בוטיק ישראליות. 

צילום: shutterstock

3. נוקטורנו- אוכל חלבי, צמחוני וטבעוני מוקפד, איכותי וכשר.

בנוקטורנו תהנו מאווירה החמה והביתית של המקום, השירות הלבבי והעיצוב האמנותי המיוחד שלו הפכו אותו לפופולארי במיוחד בקרב כל מי שמחפש אוכל חלבי, צמחוני וטבעוני מוקפד, איכותי וכשר ובילוי באווירה קסומה. במפלס התחתון של הנוקטורנו חלל תרבות וההופעות חיות, הפועל במשך היום כחלק בלתי נפרד מהקפה-מסעדה, ובלילה מתעורר לסצנת בר והופעות חיות. המטבח פתוח – חלבי, צמחוני וטבעוני כשר – שבו הכל מוכן במקום ממוצרים טריים המגיעים מידי בוקר ממש מהשוק.

4. ג'חנון בר 

הג'חנון בר הוא בר ג'חנונים (ולא רק) שנמצא בלב שוק מחנה יהודה. שם תוכלו למצוא את הממולוואח האגדי, הג'חנון שגדלנו עליו, הפתות והפונצ'ים. צוות הבר משקיעים רבות גם באווירה הירושלמית והייחודית של המקום. הסניפים נמצאים ברחוב הלל 28 ירושלים וב"האגוז" 30 ירושלים. המנות אותנטיות ומיוחדת כאחד. לחובבי האוכל התימני אבל לא רק בכלל.

צילום: shutterstock

5. מסעדת המוציא של השף אבי לוי

מסעדת "המוציא" הינה מסעדה כשרה בירושלים  אשר נפתחה בשנת 2012 באחת מהסמטאות הציוריות של שוק מחנה יהודה.  לאחרונה עברה המסעדה למשכנה החדש והקסום בבניין עתיק ברחוב יפו 113. המסעדה מושפעת מאופיו הרב גוני  של השף אבי לוי ומחוויותיו האישיות – החל מילדותו בשכונת מוסררה הירושלמית, דרך תחנות שונות בחייו והשפעותיהן הקולינריות הייחודיות וכלה במסעותיו ברחבי העולם בחיפוש אחר השראות גסטרונומיות. כל אלו באים לכדי ביטוי  באופייה העיצובי של "המוציא" ובולטים בפריטים הייחודים המעטרים את קירות המסעדה אותם ליקט בנחישות במהלך מסעותיו המרתקים.

שיהיה לכם סיור קסום. ובתיאבון.