אלה הפירות והירקות האהובים ביותר בישראל

אין הפתעות בחמישייה הראשונה: העגבנייה והמלפפון שומרים על הפופולריות הגבוהה שלהם במקומות הראשונים, בפירות מככבים הבננה ותפוח העץ | הישראלים מעדיפים מוצרים טריים ובתפזורת | רק 12 אחוזים יעדיפו דווקא תוצרת ישראלית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/01/21 10:21 יא בשבט התשפא

אלה הפירות והירקות האהובים ביותר בישראל
מה הם הפירות והירקות האהובים בישראל?, צילום: shutterstock

רגע לפני ראש השנה לאילנות, חברת "חקלאי גרנות" מפרסמת את נתוני הסקר שעונה על השאלות: מהם הירקות והפירות הנמכרים ביותר בישראל? איזה פרמטרים בפירות והירקות הם המשפיעים ביותר על הצרכן הישראלי ברגע הקנייה, ומה עדיף - ארוז או תפזורת?

בסקר, אשר בוצע על ידי מכון שריד, השתתפו 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה ומתוצאותיו עולה, כי בירקות, אין הפתעות, כאשר העגבנייה במקום הראשון, כשהיא נרכשת בתדירות של 91 אחוזים מהקניות, קרי, כמעט בכל קנייה. במקום השני ממוקם המלפפון בתדירות רכישה של 88%, בצל עם תדירות של 73% במקום השלישי, אחריו תפוח האדמה עם תדירות רכישה של 64% וסוגר את החמישייה הפלפל האדום, אשר נרכש בתדירות של 61 אחוזים.

דירוג הירקות האהובים

אין הפתעות - דירוג הירקות האהובים בישראל. צילום: מכון שריד

בהמשך הרשימה עולה כי גזר וחסה נרכשים בתדירות של כ-45% - כמעט מחצית ממספר הקניות, ואילו בטטה, כרוב, אבוקדו ופטריות, נרכשים בשיעור של כ-30%, כשליש מהפעמים.

ברשימת הפירות הפופולריים מובילה הבננה, שנמכרת בתדירות של 67 אחוזים. מיד אחריה נמצא תפוח העץ בתדירות של 62% מהקניות, אבטיח נרכש בעונתו בתדירות של 52%, במקום הרביעי נמצא ענבים, עם תדירות של 37%. אחריהם, נרכשים תפוז ואפרסק בתדירות של כ-35%, ואגס ושזיף בשיעור של כ-20% מתדירות הקניות.

דירוג הפירות האהובים בישראל

דירוג הפירות האהובים בישראלצילום: מכון שריד

עניין של הרגל

שאלה נוספת בסקר, מגלה כי אופן הבחירה של פירות וירקות מונע בעיקר מכוח ההרגל של הצרכנים הישראלים. 85 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם קונים את הפירות והירקות שהם רגילים לקנות. 37 אחוזים רוכשים את המוצרים בהתאם למתכונים המתוכננים, ו-31% רוכשים פירות וירקות חדשים שמעניינים אותם. 17% רוכשים מה שזמין.

הסקר מגלה כי הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש פירות וירקות בתפזורת ולא באריזות. 70% השיבו כי יעדיפו לרכוש באופן שיוכלו לברור ולבחור, לעומת שלושה אחוזים בלבד שמעדיפים לרכוש פירות וירקות ארוזים. 23% מהנשאלים השיבו כי אין להם העדפה לאריזה או תפזורת ו-4% ענו כי זה תלוי בירק או הפרי. תוצרת כמו עגבניות שרי, פטריות, תפוזים, גזר ולקטי ירקות מקבלת עדיפות לרכישה באריזה.

הקריטריונים המובילים לבחירה בפירות וירקות הם טריות, מחיר ובשלות. 77% השיבו כי יבחרו תוצרת על פי מידת הטריות, 66% לפי מחיר ו-44% לפי מידת בשלות הירק והפרי. רק 12 אחוזים טענו כי הקריטריון החשוב ביותר עבורם הוא היות המוצרים מתוצרת ישראלית. ברוב הקריטריונים לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים. יותר מ-80% מבני 45 ומעלה בחרו את קריטריון  הטריות כחשוב ביותר, לעומת חשיבות של 72% בקרב בני 24-18.

רק 12 אחוזים יבחרו דווקא תוצרת ישראלית

רק 12 אחוזים יבחרו דווקא תוצרת ישראליתצילום: מכון שריד

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן