5 תרופות סבתא לחורף שבאמת עובדות

כדי להקל עליכם בלשרוד את החורף והמכאובים שמתלווים אליו, ריכזנו לכם חמש תרופות ביתיות שבאמת עושות את העבודה | חורף בריא

חדשות כיפה יצחק גולדברג, חדשות כיפה 27/12/20 10:44 יב בטבת התשפא

5 תרופות סבתא לחורף שבאמת עובדות
מצוננים?, צילום: shutterstock

קר בחוץ, יורד גשם ומזג האוויר משפיעה לנו על הבריאות. לא כיף. מזל שלכל סבתא יש את השיקויים וקסמים שלה כדי להילחם במכאובים שבאים עם החורף. אבל יכול להיות שסבתא שלכם כבר לא זוכרת את הקסם שלה או אולי היא יוצאת מהכלל ובכלל אין לה, לכן תרשו לי להיות הסבתא שלכם לכמה דקות, ואספר לכם על 5 תרופות שבאמת יעזרו לכם להרגיש יותר טוב.
התרופות כנראה לא ירפו את הקורונה, ומומלץ שמי שבאמת חולה ייבדק על ידי רופא, אבל כדי להקל על צינון, כאב גרון ועוד כאבים שבאים עם החורף התרופות האלו עושות הם אחלה.

  1. הפניצילין היהודי- מרק עוף חם לא סתם קיבל את הכינוי החביב הזה, רופאים מצאו שבמרק עוף יש רכיבים שיכולים לרפות דלקות ולהקל על תסמיני צינון, בנוסף המרק עוזר לספק נוזלים לגוף שזה תמיד דבר טוב.
     
  2. מה נשתה? תה!- המשקה החם לא רק יכול לחמם את הגוף ביום קר, הוא יכול להקל על מספר סוגי כאב – כאב גרון? תכינו תה עם לימון ודבש, שיעול? מומלץ לשתות תה אם טימין (קורנית), יש בחילה? חליטת ג'ינג'ר עלול לתקן את זה.
     
    דייט בחורף

    תה בחורףצילום: pixabay


     
  3. סגולה בדוקה לכאב גרון: מי מלח- את השיקוי הזה עשיתי בעצמי כמה וכמה פעמים: מעמיסים חצי כפית מלח בכוס מים פושרים ולגרגר, רק חשוב להיזהר לא לבלוע.
     
  4. שמן זית לא רק לחומוס- הקור והרוח ממש לא עושים חסד לשפתיים שלנו –  שמן זית ושמנים טבעיים אחרים יכולים מאוד לעזור בלרענן שפתיים יבשות – רק תמרחו קצת שמן על השפתיים ולא תצטרכו לקנות וסלין שוב בחיים.
     
  5. חריף לך? טוב!- אוכל חריף יכול לשחרר אף סתום ולפתוח את נתיבי האוויר, אז עם יש לכם אף סתום תבקשו מסבתא שלכם (האמיתית הפעם, אני לא הכתובת לזה) שתכין את הדגים החריפים שלה (במידה ואתם אשכנזים כמוני תשיגו חבר עם סבתא שמכינה דגים חריפים) ושיהיו כמה שיותר חריפים – עד בלי די.