ממחירי הקורונה: חורף ללא קרמבו

הקורונה פגעה בצורה קשה בכלכלה הישראלית, בין הנפגעים מפעלי הייצור של ממתק החורף האהוב ביותר. בחברת פלדמן אף שקלו להפסיק את הייצור בשל העלויות הגבוהות הנדרשות לכך

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 16:22 טז בחשון התשפא

ממחירי הקורונה: חורף ללא קרמבו
לא יהיה בחורף 2021? קרמבו, צילום: shutterstock

הקורונה פוגעת בבריאות ובכלכלה, אלא שאפילו לקרבן הבא לא ציפינו שיקרה - הקרמבו. ממתק החורף האהוב בישראל, עלול שלא להופיע על מדפי הסופר השנה. רשתות השיווק כבר מדווחת על מחסור חמור בממתק, שגם המעט שמגיע נחטף מיד. הבשורה הקשה אף גדלה כאשר אחת היצרניות הגדולות ביותר של המנבו, פלדמן, שוקלת להפסיק את ייצור הממתק השנה עקב העלויות הגבוהות.

 רונן זהר, מנכ"ל פלדמן הפורש הודיע "חברת פלדמן נמצאת כעת בבדיקה מחודשת של המשך ייצור הקרמבו". זהר משתדל גם להשאיר מסר אופטימי: "אנחנו גם בוחנים אם יש דרך להגדיל את רווחיותו". הגלידות של פלדמן היא חברה שהתחילה עוד משנות ה-60 והפכה לאחת מהיצרניות הגדולות בישראל של גלידה ושלגונים. אחד המוצרים האהובים בחברה הוא ה"מנבו" גרסה של הממתק הקרוי לרוב קרמבו. 

גם החברה הגדולה ביותר בישראל לייצור קרמבו, שטראוס, מתקשים לעמוד בביקוש ההולך וגובר. בחברה מבטיחים כי הם עושים מאמצים רבים כדי לעמוד בביקוש, ואף חוסכים בעלויות על מנת לייצר יותר מהמוצר. במפעל החברה בעכו אף החליטו לוותר על עטיפת נייר הכסף המסורתית והחלו למכור את הקרמבו בתוך תבניות שקופות ללא עטיפה יחידנית. 

;