משרד החקלאות: טיפים לבחירת האבטיח המושלם

הקיץ כבר נמצא בעיצומו ואתו השאלה הגורלית: איך בוחרים אבטיח טוב? רמז: החיצוניות כן קובעת. בישראל הענף פורח כשכ-150 אלף טון של אבטיחים גדלים בארץ, 7,000 טון מתוכן מיועדים לגרעינים לפיצוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 21:26 א באב התשפ

משרד החקלאות: טיפים לבחירת האבטיח המושלם
צילום: shutterstock

אמרתם קיץ אמרתם אבטיח: משרד החקלאות, מפרסם את הטיפים שלו לשאלה הכי גורלית שקיימת - איך בוחרים אבטיח טוב? ענף האבטיחים בישראל הוא מאוד פופולרי בישראל מגדלים מדי שנה כ־150 אלף טון אבטיחים למאכל, על פני כ־23 אלף דונם. מרביתם גדלים ללא גרעינים אך מתוך המשקל הכולל כ-7,000 טון גדלים עם גרעינים במטרה לשלוח אותם כגרעינים למאכל.

משרד החקלאות מפרסם טיפים לבחירת אבטיח, בנוסף לסרטון הממליץ כיצד לאכסן אבטיח כראוי.

1. על האבטיח להיות בעל גוון מבריק. צבע דהוי עלול להעיד על אחסון ממושך שלרוב פוגם באיכותו.
2. על כל אבטיח קיים כתם בהיר אחד הכרחי, שנוצר באזור המגע של האבטיח על הקרקע. אם נראים כתמים נוספים, צהובים או דהויים, ייתכן שמדובר באבטיח שחווה חשיפה מאוד ממושכת לשמש, שעלולה לגרום לירידה באיכותו.
3. עוקץ ירוק ורענן של האבטיח מעיד על פרי טרי. ככל שהעוקץ יבש יותר הדבר עלול להעיד על אבטיח פחות טרי.
4. מומלץ לבחור אבטיח סימטרי ככל הניתן, עגול או אובלי. המבנה מעיד על התפתחות תקינה של הפרי ועשוי להבטיח שלא יופיעו חללים בתוך ציפתו.

על המיתוס של הדפיקה מסבירים במשרד, יש לשמוע צליל של הד ברור, אם הוא לא קיים מדובר באבטיח לא טרי. בנוסף במשרד מפרסמים טיפים לצורך אכסון כראוי, יש להכניסו כשהוא שלם או חתוך לחתיכות גדולות כשהן עטופות בניילון נצמד.