קינוח מושלם לשבת - עוגת אלסקה אפויה בטעם קינדר ונוטלה

בשנות ה-70 עבדו כל כך קשה כדי להכין אותה, אבל אתם פשוט יכולים לצרוב אותה עם מבער קטן או להכניס לתנור, וליהנות ממראה ייחודי, וטעם מושלם של שוקולד ואגוזים. בתאבון

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 16/07/20 10:01 כד בתמוז התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת אלסקה אפויה בטעם קינדר ונוטלה
עוגת אלסקה אפויה בטעם קינדר ונוטלה, צילום: אורי שניידר

הגיע הזמן שהעוגה הזו תעשה קאמבק! ילידי שנות ה-70 וה-80 מביניכם בוודאי זוכרים את העוגה המופלאה הזו, שמשלבת חום וקור נגד כל חוקי הטבע. אז פעם, היו לוקחים בלוק גלידה, עוטפים אותו בעוגת טורט, מזלפים שכבת מרנג ומכניסים את העוגה לגריל כדי לצרוב את המרנג מספיק כדי שייאפה,  אבל הגלידה לא תימס. היום כמעט לכל אחד בבית יש מבער קטן, ומה טוב יותר משילוב של גלידה ביתית שמכינים לבד, עטופה בשכבה מתוקה ודביקה של מרנג שרוף? ואם הכל מגיע בטעמים שוקולדיים ואגוזיים של נוטלה אז מה טוב.

 

לגלידת שתי שכבות בטעם קינדר ונוטלה:

מיכל שמנת מתוקה 250 מל'

200 גר' חלב ממותק מרוכז

3 כפות נוטלה

3 כפות מחית קינדר בואנו (להשיג בחנויות אפייה מתמחות. אפשר להחליף בכל ממרח טעים אחר כמו לוטוס).

נקציף את השמנת לקצפת רכה. נקפל פנימה את החלב המרוכז. רצוי שיהיה קר בטרם השימוש (ישר מהמקרר). נחלק את התערובת לשניים - לחצי ממנה נוסיף נוטלה, ולחצי השני את מחית הקינדר, ונערבב עד להטמעה מלאה.

נשפוך את גלידת הנוטלה לתבנית אינגליש קייק. נדפוק אותה על השולחן לקבלת שכבה ישרה ואחידה. מקפיא לשעה עד להתייצבות חלקית, ונשפוך מעל את גלידת הקינדר. נניח במקפיא למשך הלילה.

 

למרנג:

שני חלבונים
⅔ כוס סוכר

נקציף את החלבונים במהירות איטית, עד שהתערובת נהיית בהירה ומלאת בועות. נוסיף את הסוכר בהדרגה תוך כדי הקצפה, ונמשיך להקציף עד למרנג סמיך ויציב (לא חייבים להגיע למרקם נוקשה - מספיק שהוא נשאר על הלקקן כשמרימים אותו).

נשחרר את הגלידה מהתבנית לצלחת הגשה ונצפה את כולה במרנג. ניתן למרוח באמצעות לקקן או לזלף פסים מתוך שקית זילוף. נצרוב את המרנג באמצעות מבער. למי שאין - ניתן להכניס את העוגה לכמה שניות לתנור על מצב גריל כדי לצרוב את המרנג. 

הערה: ההמלצה שלי היא, שאם הגלידה כבר נכנסת לתנור - עדיף לעטוף אותה בשכבה דקה של עוגת טורט (כמו הבצק שמכינים גלגול רולדה) כדי לבודד אותה מהחום, כמו שהיו עושים בגרסה המקורית. אם צורבים את המרנג במבער - אפשר להישאר עם גלידה קלילה ומרנג בלבד.

את העוגה מאחסנים במקפיא, כמו את כל עוגות הגלידה.

 

צפו בהכנה:

https://www.youtube.com/watch?v=xJ8SHgyMWms&feature=youtu.be

 

 

למתכונים מיוחדים נוספים של אורי, היכנסו  וחפשו באינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!