תאכל מרק תהיה חזק- מרק הראמן של בעז

לחשוב מחוץ לקופסה? קטן על בעז. מי שהקים את אתר 'כיפה' בגיל כל כך צעיר לא מתרגש מהכנת מרק, גם אם זה נופל עליו ברגע האחרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/01/17 16:00 ו בטבת התשעז

תאכל מרק תהיה חזק- מרק הראמן של בעז

לפעמים מעז יוצא מתוק. חילוף של הרגע האחרון הצריך מחשבה מאומצת ויצירתית שהובילה לארוחה שלמה 'מתובלת' במעט מרק. בדיוק כמו שגברברי המשרד אוהבים.

השף המדופלם: בעז נכטשטרן

בהכשרתו הוא מתכנת (שמכין לכם בקרוב הפתעה גדולה), אך בנשמתו הוא איש אקטואליה ותקשורת שדוגל בשילוב מצעדים וכתבות נונסנס. את מקור המרק שהוא בחר להכין לנו אף אחד באמת לא ידע אז נשאיר לו את הבמה להסברים: "ראמן הוא מרק ויאטמני שהוא למעשה ארוחה שלמה. יש מי שגידו שהוא שדרוג של מרק העוף המסורתי, אבל ביננו הוא הרבה הרבה יותר מושקע וטעים. המרק עצמו מורכב משני חלקים: ציר עוף שהוא למעשה הבסיס של המרק, ו"טופינג" כל שאר הדברים שדוחפים אליו אחרי שמוזגים אותו לקערות.

המתכון הזה הוא הגרסה השפויה והכשרה לראמן המסורתי, כלומר לא תצטרכו להשיג כל מיני מרכיבים הזויים, וביקור אחד בסופר גדול יספיק. התוצאה שונה מהמרקים הבאנלים שאתם מכירים, והיא ללא ספק תרשים את האורחים שלכם".

מה לקנות בסופר:

5 כנפיים נקיות או 4 גרונות.
3 גזרים.
מקל קכינמון.
2 כוכבי אניס.
2 ס"מ גינגנר מגורד.
2 שיני שום.
חצי שקית פטריות שיטאקה מיובשות.
2 אצות קומבו.
רבע כוס מירין.
נודלס.
חזה עוף.
בצל ירוק.
פטריות.
נבטים.
גינגר כבוש .
פרטיות שימג'י.
ביצים.

הוראות הפעלה:

ציר המרק

מרתיחים סיר גדול עם מים ועוף (5 כנפיים נקיות או 4 גרונות).
כשהמים רותחים מנמיכים את הלהבה ומוסיפים 3 גזרים, מקל כינמון, 2 כוכבי אניס (ממחלקת התבלינים) 2 ס"מ גינגנר מגורד, 2 שיני שום וחצי שקית פטריות שיטאקה מיובשות.
לראמן המסורתי מוספים גם 2 אצות קומבו, אך הסיכוי שתמצאו אותם בסופר קלוש (והמרק יצא טוב גם בלעדיהן).
הציר צריך להיות על הגז הרבה זמן (לפחות שעתיים).
מוספים לציר רבע כוס מירין (נמצא במדף ליד הסויה), רבע כוס סויה וכף שמן שומשום וממשיכים לבשל במשך שעה לפחות (שוב אפשר גם יותר).

טופינג

הרעיון הכללי הוא לבחור מה שבא לכם, מתוך מחשבה שכמה שיותר יותר טוב, בכל מקרה אי אפשר בלי נודלס, חזה עוף, בצל ירוק ופטריות. ההמלצה היא לרכז את הכל במחבת אחד ובסיר אחד ובכל פעם לטפל בטופינג אחר ככה שתצטרכו לשטוף כמה שפחות כלים.

בצל ירוק - חתוך לרצועות דקות

נבטים - חצי קופסת נבטים. מספיק לשטוף במים.

גינגר כבוש - נמכר בצנצנות במדפי המזרח הרחוק.

פרטיות שימג'י- לוקחים סלסלת פטריות ומכניסים אותה לסיר עם מים רותחים עם קצת מלח למשך עשר דקות. מסננים ושומרים בצד.

אטריות- האמת שבמתכון המקורי יש אטריות ראמן/סובה, אך מאוד קשה למצוא אותם במרכולים, אז גם נודלס פשוט יספיק.

חזה עוף- משרים את החזה עוף עם כפית שמן, שומשום וכף סויה ללפחות חצי שעה. מטגנים משני הצדדים על גבי מחבת חמה, עד שהחזה כבר לא ורדרד. מניחים על קרש וחותכים לפרוסות דקיקות.

ביצים- סביב הביצים של הראמן יש הילה מאוד גדולה, המטרה היא שהביצה לא תהיה ביצה קשה, אלא שהחלמון יהיה חצי נוזלי. התיאוריה היא לשים את הביצים בסיר מים חמים כמו ביצה קשה רגילה ולהוציא אותם בדיוק אחרי 5 וחצי דקות. לאחר מכן אפשר לשדרג ולשים אותם ללילה במקרר כשהם במרינדה של סויה ומירין. הסתבכתם? צפו בסרטון.

[embed]

]

הסיפור שמאחורי המרק:

"אשתי רוצה מאוד לטוס למזרח אבל אני יותר בקטע של ארה"ב. במזרח עדיין לא היינו, אז כדי לפצות אותה ולשמור על שלום בית, אני משתדל לאתגר את עצמי ולפנק אותה במתכונים יחודיים עם ניחוח אסיאתי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן