מתכון בריאות: מרק כרובית

אחרי שחצי חורף מאחורינו הגיע העת להפסיק למחזר את מרק הירקות ומרק העוף. הצעה למרק שרק בזכות הריח שלו כולם כבר יגיעו למטבח

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף חסלט 15/03/16 10:38 ה באדר ב'

מתכון בריאות: מרק כרובית
אלעזר קליין, צילום: אלעזר קליין

החורף עוד שניה כבר לא פה, וזו סיבה מצויינת להכין סיר מרק שריחו יתפזר בכל הבית. מצד שני זה שחצי חורף מאחורנו אומר שהשילוב של מרק עוף / מרק ירקות / מרק כתום - כבר יצא מכל החורים וחייבים לגוון. אז גשו לסופר הקרוב הצטיידו בכרובית יפה והכינו למשפחה סיר מרק שגדולתו האמיתי היא ריחו הכובש.

המצרכים:

ראש כרובית גדול חסלט
תפוח אדמה אחד
בצל גדול
2 גזר בנוניים
כרישה בלי העלים הירוקים
מלח פלפל
מעט אגוז מוסקט

חותכים את הבצל לקוביות קטנות ומעבירים לסיר עם מעט שמן. מערבבים מידי פעם ושמים לב שהבצל לא נשרף, בינתיים מפרקים עם הידיים את הכרובית השלמה לפרחים-פרחים ומוסיפים גם אותם לסיר.

(צילום: אלעזר קליין)

חותכים את הגזר והכרישה לפרוסות בעובי של כשני סנטימר ומוסיפים גם אותם לסיר. נותנים עוד ערבוב רציני ומכסים את הירקות במים. שימו לב המטרה היא לא לטגן את הירקות אלא רק להוציא מהם קצת מהמיצים שלהם לכן התהליך לא צריך לקחת הרבה זמן.

בניגוד למרקים אחרים במקרה הזה חייבים לטחון טוב טוב (צילום: אלעזר קליין)

ממתינים שהמרק ירתח, ומנמיכים את הלהבה. מוסיפים מלח פלפל ומעט אגוז מוסקט טועמים ונותנים למרק להתבשל במשך כשעה עם מכסה סגור. לאחר כשעה מורידים את הסיר מהגז וטוחנים את המרק באמצעות מעבד מזון. טועמים (חשוב!) מתקנים תיבול ונותנים למרק עוד רתיחה קצרה.

(צילום: אלעזר קליין)



צריכת מוצרי "חסלט - עלי קטיף" הופכת למשתלמת הרבה יותר, עם יציאתו לדרך של המבצע הגדול, במסגרתו תוכלו לזכות מדי שבוע במוצרי חשמל יקרי ערך למטבח הביתי. לפרטים נוספים על המבצע לחצו כאן