חדשות כיפה

לפני אירוע וחייבים דיאטת בזק? כך תעשו זאת נכון!

עונת החתונות כבר כאן ורבים מוצאים את עצמם עם כמה קילוגרמים עודפים שהם מקווים להשיל לפני האירוע המשמח. אלא שלא אחת הם נזכרים בכך כמעט ברגע האחרון ואז אין מנוס מלעשות "דיאטת בזק". אז מהי? כמה זמן אפשר לעשות אותה? וממה יש להיזהר?

צילום: shutterstock

 

מהי "דיאטת בזק"?

דיאטה שבה קצב הירידה במשקל מואץ מאוד וגבוה בממוצע מ-1 ק"ג בשבוע. דיאטה זו מתאימה לתקופות קצרות שאינן נמשכות יותר מחודש.

דיאטות בזק מציעות לרוב תפריט המכיל עד 1,000 קק"ל ולכן אינן יכולות לכלול את כל רכיבי התזונה, הוויטמינים והמינרלים שאנו זקוקים להם.

דיאטות אלו יכולות להיות גם מהסוג המונוטוני כמו דיאטת פירות, שכשמה כן היא מבוססת בעיקר על צריכת פירות, או דיאטת כריכים שמבוססת על צריכת לחם.

החסרון הבולט בדיאטת בזק הוא הקושי להתמיד בה. גם אם תצליחו להתמיד בדיאטה מסוג זו, קחו בחשבון כי לאחר תקופה מסוימת תיתכן עלייה במשקל – במקרה הטוב רק חלקית.

באופן טבעי, הסיבה לקושי להתמיד בדיאטת בזק היא הנוקשות היחסית שלה, שכן מדובר בדיאטה דלת קלוריות ולעיתים חד-גונית ומשעממת.

כדי לא להישבר, זיכרו את המטרה שלשמה התחלתם בדיאטה המדוברת, את העובדה שהתהליך מוגבל בזמן ואת הגמול הרגשי שצפוי לכם עם ההצלחה בתהליך ההרזיה.

חשוב לציין כי במקרים מסוימים יש אנשים שדיאטות הבזק לא ישפיעו עליהם, לרוב משום שגופם כבר שחוק מדיאטות שניסו בעבר. במקרה כזה, המענה שיכול להתאים הוא דיאטת חלבונים המבוססת על צריכה של מזונות כמו ביצים, גבינות, בשרים, דגים וירקות. בתפריט זה נדרשת גם הקפדה מדוקדקת על כמות הפחמימות, שלעיתים עשויה להיות מוגבלת  למינימום.

צילום: shutterstock

 

החלטתם להתחיל דיאטת בזק? אלו הדגשים שרצוי שתיקחו בחשבון:

כשמתרחשת ירידה דרסטית במשקל, חלק ממנה נובע מאיבוד מסת שריר. לעומת זאת, בדיאטה מאוזנת ואיטית, רוב ההרזיה מכוונת למסת השומן שהיא הרקמה שאותה אנו רוצים לצמצם. אין הדבר אומר שבדיאטה מהירה מאוד אין כלל איבוד של מסת שומן. אבל הסיכוי לאבד מסת שריר במקרה כזה גבוה יותר.

70% מהשריר הם נוזלים. לאחר תקופה בדיאטת הבזק, בשל איבוד מסת שריר, הגוף יפעל להחזרת הנוזלים שאיבד. זו הסיבה שהמשקל בשלב זה עשוי "להיתקע" ובמקרה הפחות נעים – עשויה אף להתרחש עלייה במשקל.

הרצון להיות רזים בפרק זמן מוגבל ביותר עשוי לגבות מכם מחיר יקר. עליכם להבין כי לצד הרצון לרזות, יש גם סיכונים ולכן חובה להגביל את משך דיאטת הבזק. אם מתאפשר לכם – מומלץ כי תתייעצו במהלך התהליך עם איש מקצוע מתאים.

אל תשכחו את היום שאחרי: עבדתם קשה, השלתם ממשקלכם כמה קילוגרמים והגעתם למשקל היעד? זוהי ההזדמנות למנף את ההצלחה לטובת יישום תפריט מאוזן הכולל גם ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע. הירידה המהירה במשקל יכולה להוות נקודת פתיחה ליישום הרגלים בריאים לטווח הארוך באופן כזה שיסייע לכם לשמור על התוצאות לאורך זמן ויהפוך לדרך חיים.   

 

 

 

הכותבת: איילת נדיב - דיאטנית קלינית ואחראית מקצועית מחלקת דיאטה ברשת סטודיו סי.
 

07.08.2018

1. דיאטה? 1000 קק"ל ליממה זאת שגרת חיים (ליאת)

לא צריך לאכול יותר מזה, ככה להיות רזים (ויפים) לשנים ארוכות

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

המחבל שנלכד בשכם אמש צילום: דובר צה"ל

נתפס המחבל שדקר בשומרון

קרא עוד