יוצאים לחופשה? כך תשמרו על הגזרה!

נופש הוא זמן של הנאה ושחרור, וכתוצאה מכך גם זמן של שינוי באורח החיים הקבוע, כולל בתחום הרגלי האכילה - מה שעלול לגרום לתוספת מיותרת של קלוריות ולהשמנה. אם כן, כיצד בכל זאת ניתן ליהנות מהחופשה ומהגיוון באוכל בלי לעלות במשקל?

חדשות כיפה איילת נדיב 28/06/18 10:49 טו בתמוז התשעח

יוצאים לחופשה? כך תשמרו על הגזרה!
צילום: shutterstock

בצעו פעילות גופנית- כן, גם בחופש! קחו איתכם נעלי ספורט ובגדי ספורט נוחים. נסו להגיע לחדר הכושר בבית המלון, לעשות הליכות מהירות באזור או לשחות בבריכה. בחופשות בטן-גב לרוב מופר האיזון בין הקלוריות שאנו מכניסים לבין הקלוריות שאנו מוציאים. פעילות גופנית מגדילה את ההוצאה הקלורית ועל ידי כך יכולה לאזן את הקלוריות העודפות המתלוות לארוחות השונות המוגשות, למשקאות ולפינוקים הנוספים בזמן חופשה. מה גם שפעילות גופנית משחררת חומרים דמויי הורמונים המשפרים את מצב הרוח ומפחיתים את התיאבון. אז אם כבר אתם בחופשה - למה שלא תנצלו את התרוממות הרוח עד תום?

המפתח הוא באיזון- הקפידו שארוחת הבוקר תהיה מאוזנת ותכלול מרכיבי חלבון ופחמימות, שתורמים להארכת תחושת השובע. אם אתם נהנים מבופה עשיר, יש למלא את הצלחת בפעם אחת. ניתן לגוון מדי יום במאכלים שונים, וכך ליהנות מהמבחר המוצע.

פנו מקום לירקות - אל תשכחו לפנות מקום בצלחת גם לירקות, שתורמים לתחושת השובע ודלים בקלוריות. כמו כן, העדיפו לוותר על המזונות עתירי השומן.

צילום: shutterstock

 

לכו על מלא- העדיפו דגנים מלאים כמו לחמנייה מקמח מלא, פרוסת לחם מלא או מנת ברנפלקס.

צרכו פחות שומן - העדיפו גבינות רזות, פרוסת סלמון מעושן או טונה.

הביס הראשון טעים כמו האחרון- הסתפקו בטעימה קטנה של מתוקים וקינוחים.

הרבו בשתיית מים - במהלך היום הקפידו לשתות הרבה מים. חשיפה לשמש, שהייה בחוף הים ופעילויות שונות גורמות לאיבוד רב של נוזלים ועלולות להוביל להתייבשות. כמו כן, לעיתים כאשר אנו מרגישים צמא, אנו מפרשים זאת בטעות כתחושת רעב ואוכלים במקום לשתות.

עשו סדר - במהלך החופשה חשוב לשמור על סדר בארוחות. גם אם לפעמים קיים הפיתוי לדלג על ארוחה, כדאי לזכור שאם תגיעו לארוחה הבאה מורעבים, ככל הנראה "תטרפו" בלי לשים לב. לא חסרים פיתויים בארוחות ובמסעדות. אם תסתובבו עם תחושת רעב, תתפתו יותר לאכול ממתקים, גלידות וחטיפים במיני בר. כל אלו יעלו לכם גם בכסף וגם בקלוריות. לכן, גם בחופשה, הקפידו לאכול ארוחת צהריים קלה כמו סלט או כריך.

 

בהצלחה ונסיעה טובה!

 

 

איילת נדיב - דיאטנית קלינית M.Sc, אחראית מקצועית מחלקת דיאטה ברשת סטודיו סי.