קרב אגרוף שתוצאותיו הרות גורל

על קרב האגרוף שרווחיו הגיעו למיליארד דולר והוויסקי הממוצע שכנראה ייצא ממנו, ומה קורה כשהוויסקי הוא כל כך פשוט, שזה כבר מיוחד

חדשות כיפה נתאי מורגנשטרן 04/09/17 11:40 יג באלול התשעז

קרב אגרוף שתוצאותיו הרות גורל
וויסקי, צילום: shutterstock

בסוף אוגוסט התרחש אחד האירועים המשמעותיים ביותר בעולם הספורט. אני כמובן מדבר על קרב האגרוף בין קונור מק'גרגור לפלויד מייוות'ר. נכון, זה היה רק קצת יותר מחצי שעה, אבל בכל זאת הרווחים מהקרב הזה הגיעו לקרוב למיליארד דולר ואולי יותר, תלוי את מי שואלים. אומנם לא היה לקונור באמת סיכוי לנצח אבל הקהל קיבל את השואו שהוא כל כך רצה וחיכה לו.

אז מה הקשר של הקרב הזה לוויסקי? לאחר ההפסד, קונור, שהוא עצמו ממוצא אירי, אמר שהוא מכין מותג וויסקי אירי חדש שיקרא על שם הכינוי שלו: notorious. הוא אמר שזה יהיה וויסקי אירי. למה חשוב שזה לדעת שזה יהיה וויסקי אירי? כי לפי המסורת, בוויסקי האירי יש הבדל אחד משמעותי מהשאר, האירים מזקקים את הוויסקי שלהם שלוש פעמים. הסקוטים לעומתם, מזקקים רק פעמיים (מלבד אוכנטושן שמזקקת שלוש פעמים, וספרינגבנג שמזקקת פעמיים וחצי, ומורטלך).

מה ההבדל בין זיקוק שני לשלישי? שאלה טובה. ניתן למצוא ברשת המון המון מאמרים בנושא, אבל אם נרצה לסכם במשפט אחד: כל זיקוק מנקה את הוויסקי ממולקולות כבדות, כך שהוא מותיר את הוויסקי בחוזק אלכוהולי גבוה יותר, והוא נקי, קליל אבל עם פחות טעם וגוף. 

אז עד שקונור יוציא את המותג שלו, שאני מנחש שהוא יהיה בלנד ממוצע במקרה הטוב, כדאי להכיר את מותג הוויסקי האירי הנמכר ביותר בעולם, "ג'ימסון". החברה הוקמה בשנת 1780 בדבלין בירת אירלנד, בבית זיקוק קטן, וכעבור 30 שנה בערך היא כבר הייתה למזקקה השניה בגודלה באירלנד. כיום, המזקקה נמצאת בעיר קורק בדרום אירלנד. בשנת 1988 היא נרכשה על ידי תאגיד המשקאות הצרפתי 'פארנו-ריקארד' ועכשיו היא המותג הוויסקי האירי הנמכר ביותר בעולם. יש לא מעט ביטויים לג'ימסון אבל הפעם אני רוצה לטעום את הביטוי הרגיל שלה. הוא פשוט, ואולי פשוט מדי, שיש שאומרים שזה מה שמיוחד בו. הוא ממש לא מורכב והוא נעים לחך, במיוחד לאנשים שלא מורגלים בשתיה של אחוז אלכוהול גבוה.

ג

ג'מיסון צילום: יח"צ

ג'ימסון  jameson irish whiskey

אזור ייצור: אירלנד

חוזק אלכוהול: 40%

ריח: מתיקות ופרחים. קצת עשבים יבשים

טעם: פירות, קצת וניל

סיומת: נעימה אך לא קצרה. בסוף יש קצת שאריות של דבש

סיכום: בכל זאת, המותג האירי הנמכר ביותר בעולם. אישית, כיום אני פחות מתחבר לזיקוק משולש אבל הוא קליל מאוד ופשוט.

יבוא לארץ:  טמפו

מחיר: 90-140 ש"ח


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן