משהו חדש וקר לשתות

אחד הטרנדים החביבים בעונת הקיץ בשנים האחרונות היא להמציא שילובים מקוריים של פירות בדוכני המיץ בקניונים וברחובות הערים הגדולות. אישית טעמתי השבוע שילוב של תפוח, מלון, קיווי ועלי מנטה עם מיץ תפוזים משומר וקרח מרוסק, שהיה מרענן ואפילו לא עתיר מתיקות. ולמרות כל היצירתיות והדמיון המושקעים בשייקים הללו, בארבעת הלהיטים החדשים שהוצגו בפני באחרונה, קשה להתחרות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 09/08/18 12:30 כח באב התשעח

משהו חדש וקר לשתות
מורינגה, צילום: איתיאל בן ציון

חברת ניל מג'סטיק השיקה משקה פרווה נטול אלכוהול בפחית בשם FRESH BAR MOJITO מוגז בטעם לימון ליים עם עלי מנטה, עשוי מחומרי טעם וריח טבעיים ללא צבעי מאכל או נתרן, שמומלץ לצנן במקפיא כחצי שעה לפני השתייה. הוא עולה 5-8 שקלים בקיוסקים וחנויות נוחות לפחית של-330 מ"ל, ובקרוב אמור להגיע לרשתות שיווק מובילות.

צילום: מוחיטו פרש בר

 

בסניפים הכשרים של רשת המשקאות B-FRESH בקניון עזריאלי בתל אביב, במבשרת ציון, רחובות ומודיעין, יש משקאות בריאות ב-23 עד 29 שקלים, כמו רסק של תפוח, אננס, פסיפלורה, נענע ועלי מורינגה. העלים מכילים נוגדי חמצון ועתירים בוויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו ולכן נחשבים למזון על. או משקה אצות ספירולינה על בסיס חלב שקדים, עם תוספת של בננה ותמרים שגם הוא מכיל כמות גדולה של חלבונים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. על הספירולינה מדווחים מזה שנים שהיא אצה בעלת השפעת נגד לתהליכים דלקתיים, מאזנת יתר לחץ דם וכולסטרול ותורמת לתחושת שובע ולירידה במשקל. מזון על כאמור. ואם אתם בעד התנסות בעוד שתייה צוננת ובריאה, נסו גם משקה של גזר, מנגו, ג'ינג'ר וזרעי צ'יה. גם הזרעים האלה מוצגים כמקור  לחלבון, מינרלים, ויטמינים, אומגה 3, אומגה 6 וסיבים תזונתיים. מכנים אותם המזון "הבריא ביותר על פני כדור הארץ". אחרון חביב, משקה תותי גוג'י ברי עם מיץ תפוזים, תותים ואננס המכיל לדברי משווקיו 19 חומצות אמינו ועוד הרבה ערכים תזונתיים ובריאותיים נוספים. אבקת גוג'י ברי מומלצת בין היתר כטיפול בעייפות כרונית ומניעת מחלות. בדוכני  B-FRESH יש שילובים מגוונים נוספים על בסיס יוגורט, חליטת תה, חלב קוקוס, סורבה, מיצי פירות וירקות בתוספת פירות יבשים, אגוזים, דבש, כדורי טפיוקה, ועוד.

בשביל המשקה הבא לא צריך להגיע לדוכנים או לקיוסקים מחוץ לבית, משווקת אותו בקרטוניות חברת אלפרו: משקה סויה קר בטעם בננה כתחליף למשקאות על בסיס חלב. המשקה במיוחד לרגישים ללקטוז. תוספת הבננה הופכת את השתייה הזו לידידותית גם למי שלא אוהב את טעם הסויה. הוא דל שומן, קל לעיכול, עתיר ויטמינים, ועולה כ-16 שקלים למארז של שלישיה. כשרות: בד"ץ בית יוסף.

צילום: אלפרו

 

וגם חברת "אחוה" תורמת בימים אלה לגיוון תפריט המשקאות הקרים של הקיץ: סירופ בטעם ענבים, אננס או פטל מועשר בוויטמינים מקבוצה B ובחומצה פולית, ללא צבעי מאכל, שניתן להוסיף למים או חלב עם קרח גרוס. כ-8 עד כ-10 שקלים לבקבוק של ליטר. בעבר שיווקה אחוה בקבוקי סירופ בגודל 4 ליטרים לשוק המוסדי ולמגזר החרדי בעיקר. אבל בקיץ הנוכחי, אומר יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות, כתרומה לביקוש לשתייה מתוקה ולא יקרה, הוחלט לשווק ברשתות הישווק גם בקבוקים מעוצבים וצבעוניים של ליטר אחד. כשרות פרווה בהשגחת בד"ץ העדה החרדית ירושלים.

אחווה

אחווהצילום: יעל האן