מקדימים את חג הפסח - ומכינים מצות ומוס שוקולד!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת.

חדשות כיפה חנה פנט 10/01/19 11:38 ד בשבט התשעט

מקדימים את חג הפסח - ומכינים מצות ומוס שוקולד!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

השבת נקרא את פרשת בא. את הפרשה הזו אני ממש זוכרת איך לזמזם את הטעמים, מאחר וזו פרשת בר המצווה של אחי היקר. בפרשתנו המצרים ממשיכים לקבל מכות: מכת ארבה, מכת החושך - בה הוא היה כה חזק, שאפשר היה לחוש אותו בידיים, וכל מצריים לא ראו איש את אחיו, וכמובן, מכת בכורות.

במסגרת ההכנות ליציאת מצרים, הקב"ה מפרט למשה את דיני קרבן פסח, שיקריבו בני ישראל בזמן שיוכו בכורי מצרים. הם מצווים לשחוט את הקרבן בשעת בין הערביים, למרוח את דמו על משקופי פתח הבית כמגן בפני המשחית, ולאכול את בשרו בלילה כשהם מוכנים לקראת היציאה לדרך. קרבן הפסח גם נקבע כקרבן לדורות, שאחריו יבוא חג בן שבעה ימים, שבו אסור לאכול חמץ אלא רק מצות. 

בחצות הלילה מכה האלוקים כל בכור בארץ מצרים, ובדיוק כפי שניבא משה פרעה ממהר לקרוא לו ולאהרן ולומר להם לצאת ממצרים. ברכוש גדול – בדיוק כפי שהבטיח האלוקים לאביהם אברהם שנים רבות קודם לכן. בסך-הכל חיו בני ישראל במצרים 210 שנה. התורה מחשבת זאת כ-430 שנה, מספר השנים שחלפו מאז כרת האלוקים את ברית בין הבתרים עם אברהם בה הבטיח לו את גאולת מצרים.

גברים, נשים וטף עם צאן ובקר רב יצאו יחדיו מארץ מצרים. אליהם התלוו ה'ערב רב', תערובת גרים מאומות העולם. בני ישראל יצאו ט"ו בניסן, בעצם היום. עמם הם הוציאו בצק אותו לא הספיקו לאפות שהפך למצה.

כדי לזכור את נסי יציאת מצרים, מצווה האלוקים על בני ישראל את המצוות הבאות:

חג הפסח - בכל שנה יהיה עליהם לחגוג חג בן שבעה ימים, בו יאכלו מצות ולא חמץ.

מצוות תפילי - את סיפור יציאת מצרים יכתבו בני ישראל על פרשיות קלף, אותם ישימו ב'בתים' שיניחו על הראש ועל הזרוע.

מצוות בכורות - כאות תודה לאלוקים על שהציל את בכורות ישראל במכת בכורות, יפרישו בני ישראל את בכורות בקרם וצאנם לאלוקים. את בכור החמור הם יפדו בשה.

החלטתי הפעם "לנצל" את הקטנים ולהעמיד אותם להכין מצות! כל כך פשוט!

מצות

מצותצילום: חנה פנט

מצרכים:

קמח, מים,

מערבבים לכדור בצק,

מרדדים

מחוררים

ולתנור בחום של  250 מעלות עד שמשחים.

 

וגם, קינוח ברוח הפרשה: מכת חושך התכתבה לי באופן מופלא עם מוס השוקולד החמוד.

"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה נְטֵה יָדְךָ עַל הַשָּׁמַיִם וִיהִי חֹשֶׁךְ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם, וְיָמֵשׁ חֹשֶׁךְ. וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ עַל הַשָּׁמָיִם, וַיְהִי חֹשֶׁךְ אֲפֵלָה בְּכָל אֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁלֹשֶׁת יָמִים. לֹא רָאוּ אִישׁ אֶת אָחִיו וְלֹא קָמוּ אִישׁ מִתַּחְתָּיו"

מוס שוקולד

מוס שוקולדצילום: חנה פנט

מתכון קליל וטעים:

4 חלבונים להקציף לקצף רך ומבריק עם 2 כפות סוכר
100 גר' שוקולד להמיס עם 30 גר' נטורינה
כף קקאו מסונן
כשנמס
להוסיף 1/3 כוס משקה קפה חזק
לערבב את השוקולד, לקפל בזהירות לתוכו את הקצף
עדיף בכמה פעמים
ולחלק למנות.

את העיניים הכנתי ממטבעות שוקולד ושוקולד מריר מומס