שמן זית בכל מנה - הארוחה המלכותית שלא תרצו לפספס

במלון הירושלמי היפה מכולם, במסעדה שאין בה אכזבות ונפילות, תמצאו את ההפתעה המיוחדת, אולי הגימיק הקולינרי, של הסעודה הזו: כל מנה, מהפתיח ועד לקינוח הגלידה, כוללת שמן זית, ביקורת מסעדה חדשה

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 26/11/19 10:25 כח בחשון התשפ

שמן זית בכל מנה - הארוחה המלכותית שלא תרצו לפספס
צילום: shutterstock

הדרך אל מסעדת פאלאס הירושלמית, עוברת בלובי של וולדורף אסטוריה – הנחשב לפרויקט המלונאי היקר והיוקרתי ביותר בישראל. קשה לדמיין תפאורה מתאימה יותר למה שבעוד שעה קלה יתממש כארוחת המלכים שתכנן וביצע השף איציק ברק-מזרחי. המזרקות העגולות, הספות האוריינטליות, המתחם דמוי חצר מלך מזרחי, עם קומות של 226 חדרים מטפסות משני צדדיו עד לגג מקומר ושקוף, גופי תאורה המזכירים יצירות של אמן הזכוכית הבינלאומי צ'יהולי ומיצב של ציפורים מפוסלות מרחפות לגובה - כל אלה מעוררים ומכינים את החך והדמיון לנסים ונפלאות של טעם. וכבר מראש אגלה שאין אכזבות ואין נפילות.

למסעדות מלון אין בדרך כלל מוניטין. אבל שיתוף הפעולה המתקיים כאן בין המסעדה לבין משק אחיה בימים אלה של מסיק זיתים ואצירת שמנים בבתי הבד ברחבי הארץ הניב סעודת גורמה בת שלוש מנות ששווה כל שקל מ-300 השקלים לסועד שהיא עולה ושווה למענה לעלות במיוחד לירושלים (בין היתר מאפשר שיתוף הפעולה לרכוש שם מותג פרטי של בקבוקי שמן אחיה הנחשב לאחד המעולים בארץ, אם לא הטוב שבכולם). 

צילום: נעמי גולן


ההפתעה המיוחדת, אולי הגימיק הקולינרי, של הסעודה הזו: כל מנה, מהפתיח ועד לקינוח הגלידה, כוללת שמן זית. דוד זיצר, מנכ"ל משק אחיה, מסביר שלשם כך נבחר שמן מזן הזיתים הסורי, שיש לו טעם אותנטי וחזק. ברק-מזרחי השף מוסיף שאת המנות הוא מכין בטכניקות של בישול בקונפי (בישול איטי, על להבה נמוכה, שבמהלכה נעטפים או מושרים הדגים, הירקות, העוף והבשר בשמן הזית וזה מבטיח להם טעם וארומה מיוחדים ומעודנים). 
באירוע ההשקה נערכה למעננו סדנת טעימת שמנים, שהפגישה את המוזמנים עם 5 הזנים השונים של זיתים מהם אוצר בית הבד של משק אחיה את שמני הפרימיום שלו. אבל אנחנו התכנסנו למען האוכל, ובכך אתמקד. 
הפתיח היה ספלון קפוצ'ינו ובתוכו מרק קטן משורש סלרי עם צנוברים ושמן ריחן. לגימה קטנה וחמה לשעשוע החך. מיד אחריו הציעו המלצרים הסופר מקצועיים של פאלאס, לבחור בין שניים: דג בס-ים בשמן זית כמובן, ציפוי של קינואה, גזרים מקורמלים וקרם פקאן - או מלבן שמנמן של דג סלמון בשמן זית וכמובן שבו בחרתי. הסיבה: הסלמון מוגש כשהוא מכוסה בכוס ורגע לפני שמתחילים לאכול, המלצר מרים אותה בדרמטיות, וענן של אדים מיתמר מתחתיה. הפתעות כבר אמרתי? 
ליד מנת הדג הייתה מונחת כרוכית של פרוסת מלפפון במילוי אבוקדו. מושלם.
 

צילום: נעמי גולן

צילום: נעמי גולן


ואז מגיעה המנה העיקרית. שוב יש בחירה בין חזה עוף במילוי פיסטוקים, ולידו תפוח אדמה אפוי בשמן, פרחי כרובית וציר עוף, או צלע טלה שבושל לאט בשמן, עם ארטישוק ירושלמי, ערימה קטנה של בורגול, וירקות שורש. בשר הטלה עתיר שומן כידוע, ומי שאוהב את השומן הזה יתענג על המנה כמו שאני התענגתי.
 

צילום: נעמי גולן


ואז מגיעה ההפתעה הכי גדולה של הארוחה הזו: גלידת שמן זית. נשמע אולי פיקנטי מדי? טעות, היא לגמרי טעימה. ומגישים אותה עם ציפוי פריך (קראסט) של שקדים ועם אגסים מקורמלים.
התעוררה סקרנותכם הקולינארית? חשוב שתדעו כי שיתוף הפעולה בין משק אחיה למסעדת פאלאס יימשך רק עד סוף דצמבר 2019. שמומלץ להזמין מקום מראש. ושהארוחה הזו מתקיימת רק בשעות 18:30 עד 22:30. במקביל מוגש גם התפריט הרגיל של המסעדה.
 

צילום: נעמי גולן

 

ביקורות נוספות