סולו קרנה בני ברק: מטבח גורמה חרדי

שף ישראל דודק הגשים חלום ופתח מסעדת שף ברחוב ז'בוטינסקי עם תפריט עונתי מתחלף וטוויסטים מעניינים למנות קלאסיות | המנה שאסור לכם לפספס

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/03/24 09:07 ה באדר ב'

סולו קרנה בני ברק: מטבח גורמה חרדי
סולו קרנה, צילום: סולו קרנה

אחרי עבודה ארוכה, נפתחה מסעדת גורמה בבני ברק. כמו ששמעתם. השף החרדי ישראל דודק פתח את מסעדת "סולו קרנה" ברחוב ז'בוטינסקי. המסעדה מחולקת לשני חללים: בקומה הראשונה, כמו שראוי לרחוב סואן, מזנון מהיר; ובקומה השנייה נפרשת המסעדה ששואפת להעניק חווייה צעירה ונועזת, כמו שמעיד דודק. הגענו לבדוק.

תפריט מתחלף בכל רבעון

המסעדה היא מסעדת שף עם תפריט עונתי, בכל רבעון בונה שף ישראל דודק תפריט חדש ומותאם לעונה. דודק מכהן כיום כיו"ר איגוד הקולינריה הכשר, והוא חיבר ספר שלם על בשר. שמה של המסעדה מטעה מעט: פירוש הביטוי "סולו קרנה" מספרדית הוא "רק בשר", וכיום דודק התרחב ומציע מגוון רחב יותר של מנות וחומרי גלם.

י

צילום: סולו קרנה

התפריט העונתי מחולק למנות פתיחה, מנות ראשונות, סלטים, עיקריות וקינוח. ניתן לבחור בשני מסלולים: מסלול ערב של חוויה הכולל חמש מנות - מנת פתיחה, מנה ראשונה סלט ומנה עיקרית (380 שקלים) או מסלול ארוחת טעימות מרתקת הכוללת חמש מנות לבחירה, כולל עיקרית אחת וקינוח (550 שקלים).

מנות קלאסיות שמקבלות טוויסטים מעניינים

מנות התפריט בעלות שמות מיוחדים, וכל מנה מלווה בכתיבה של דודק בסגנון פיוטי. למנת פתיחה קיבלנו קרפצ'יו חינני ושקרן וגם רול שזורם על עצמו. מנת הרול היא מנה מבריקה המשלבת בין בשר לקולורבי, שילוב מרענן שמיטיב עם כל המעורבים. כבר ממנות הפתיחה אפשר להבין את הכיוון של המסעדה: מנות קלאסיות שמקבלות טוויסטים מעניינים.

רול שזורם על עצמו

רול שזורם על עצמו צילום: סולו קרנה

מהראשונות קיבלנו את חלונות בני ברק והכנאפה שחזרה בתשובה. גם הפעם התחברנו יותר למנה השנייה, שמשלבת בין עלי קדאיף לבשר מבושל עם פירות יבשים, פירה דלעת וסירופ תפוזים. אל תפספסו.

הכנאפה שחזרה בתשובה

הכנאפה שחזרה בתשובה צילום: סולו קרנה

מהסלטים קיבלנו את הזיה של פטריות שהיה מצולחת בצורה נהדרת, וקיבלנו את המנה העיקרית המפתיעה בהחלט מפרום דלעת ישראלי. המנה מוגשת לעילא ולעילא, וניכרת היצירתיות והמחשבה. ההברקה היא עלי דלעת מטוגנים וקריספיים שנותנים למנה קראסט נדרש.

הזיה של פטריות

הזיה של פטריות צילום: סולו קרנה

אז אם חשקה נפשכם בערב שונה עם זווית מעניין על הציבור החרדי ועל עולמו הקולינרי - סולו קרנה היא המקום בשבילכם.

סולו קרנה בני ברק
כתובת: ז'בוטינסקי 16, בני ברק
טלפון: *3044
כשרות: העדה החרדית
שעות פתיחה: א-ה 11:30-22:00

הכותב היה אורח המסעדה