עם מנה גאונית: המסעדה הירושלמית מפציצה בתפריט חורף מיוחד

תבשילי הפתיליות העדתיים זוכים לפרשנות מחודשת ב"לאט"- תפריט חורף חדש עתיר טעמים במסעדת 02 הירושלמית במלון ענבל. הראשונות המעולות, תבשילי הקדירה עתירי הטעם, השירות מצוין והאווירה הנעימה יגרמו לכם לרצות שהארוחה לא תסתיים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/02/24 16:09 ז באדר א'

עם מנה גאונית: המסעדה הירושלמית מפציצה בתפריט חורף מיוחד
"לאט", תפריט החורף במסעדת O2, צילום: איתמר גינזבורג

בישול על פתיליות הוא התבלין המושלם לעונת החורף הקרה. השילוב בין הזמן הממושך והחום הנמוך לבישול עדתי, סבלני ואיטי מוליד תפאורה חורפית מושלמת בדמות סירים גדולים מתפקעים בכל טוב בתבשילים בעלי טעמים עמוקים. את העושר והטעמים הללו, המזוהה עם מסעדות הפועלים הירושלמיות, החליט נמרוד נורמן, שף מסעדת 02 הירושלמית, לקחת צעד אחד קדימה ויצר תפריט עונתי שיוגש במהלך חודש פברואר המושתת על מנות בבישול ארוך.

טבית, חורשט סבזי וקוקלה: הפרשנות של השף למטבח המסורתי

ירושלים מאחדת מטבחים של עמים רבים, עדות ודתות. כפועל יוצא ישנן הרבה מאוד מסורות בישול המשפיעות ומושפעות זו מזו. אולי הביטוי המובהק ביותר לכך הוא קיומן של מסעדות פועלים משפחתיות מהוותיקות בארץ, המציעות מגוון מאכלי עדות, מקובה ועד סופריטו, תוך מלאכת כפיים המושקעת בכל סיר.

"לאט", תפריט החורף של מסעדת 02

"לאט", תפריט החורף של מסעדת 02 צילום: איתמר גינצבורג

נורמן, הדוגל במטבח ירושלמי עכשווי, הכניס את המנות והמסורות הללו ל"סיר ההיתוך" ומעניק להן פרשנות משלו. כך נולד לו "לאט"- תפריט חורף חודש שהוא מחווה לאותן מסעדות ירושלמיות ותיקות המבשלות על פתיליה. הטבית המסורתי זוכה לגרסה עם כרעי ברווז, חורשט סבזי פרסי משודך לאוסובוקו טלה ולקניידעלך, בעוד שהקוקלה הטריפוליטאית מונחת לה בין פלפלים, פטריות, גרגירי חומוס ולחי עגלה.

התפריט המיוחד רק למהלך חודש פברואר

החל מה-5.2 ובמהלך כל חודש פברואר יוגשו במסעדת 02 שבמלון ענבל סלטים חמים, קדירות ותבשילים סמיכים בעלי גוון וטעם עמוק ויוצא דופן שמקורם בבישול ארוך. "שיטת הבישול על פתיליות מעוררת געגועים וזכרונות לטעמים וריחות של פעם, שנצרבו לרבים ממסעדות הפועלים וממטבחיהן של סבתות. תפריט החורף פורט על נימי הגעגועים האלה, אבל לצידם מבקש לחדש ולהעיז, עם חומרי גלם, טכניקות בישול ושילובים מסקרנים ועכשוויים," אומר נורמן.

תפריט החורף החדש, מסעדת 02

תפריט החורף החדש, מסעדת 02 צילום: איתמר גינצבורג

במסגרת "לאט" תוכלו למצוא כאמור מאכלים עדתיים עם פרשנות חדשנית המוגשת בקדירות יפיפיות לשולחן. נציין שמדובר במנות גדולות שלא לומר עצומות שאפשר לחלוק או להגיש למרכז שולחן. במנות הראשונות תמצאו: סיגר טלה בבישול ארוך עם רוטב מתקתק וחבושים שהיה פשוט נפלא ושווארמה טלה עם טחינה, רוטב פיסטוק וחריף בדיוק במידה.

בעיקריות ניתן יהיה למצוא לחי עגלה עם פטריות שיושב על תבשיל פריקה מעושן, מנה מעולה עם טעמים עמוקים. אבל הכוכבת של הערב ללא ספק הייתה מנת האוסובוקו טלה, הבשר הרך שודך לתבשיל הפרסי חורשט סבזי ולכדורי קניידעלך נימוכים שספגו את הטעמים החזקים מה שיצר שילוב טעמים מענג, מנה לא פחות מגאונית. זה המקום לציין גם את הקינוחים במקום: קרמו שוקולד מושלם ועוגת פיסטוק שמגיעה עם רוטב קרמל מלוח וגלידת פיסטוק שהיה מענג.

מתוך תפריט "לאט", מעדת 02

מתוך תפריט "לאט", מעדת 02 צילום: איתמר גינצבורג

מסעדת 02 מעניקה חוויה גדולה

02 ממוקמת במלון "ענבל"- הכניסה למסעדה היא לחלל רחב ידיים שמרבית קירותיו הם חלונות גבוהים, המכניסים את הנוף הירושלמי פנימה, לצד אור טבעי שופע במהלך שעות היום ואורות עיר מנצנצים בלילה. שולחנות עץ מצויירים לצד ספות קטיפה כחולות ומושבי עור רכים מכתרים כל שולחן. השולחנות ערוכים מזמינים. בעיצוב המסעדה שמרו על חזותו הקלאסית של המלון ואופיו ובד בבד שילב בתוכו צבעוניות, טקסטיל וטקסטורות מודרניים.

מעבר לחלל המוקפד והאוכל המרשים, המסעדה מצטיינת בשירות חסר הפשרות לה. החל מהמארחת בכניסה ועל המלצרית שיודעת כל פרט על התפריט, הקוקטיילים והיינות. המסעדה נותנת יותר מרק ארוחה טעימה וייחודית, היא מעניקה חוויה גדולה שיוצרת בילוי שלם, כשזה מגיע יחד עם הקדירות התבשיל הייחודיות תהיו בטוחים שזה יהיה מעל המצופה.

02

כתובת: זאב ז'בוטינסקי 3 ירושלים

טלפון: 02-675-6649

שעות פתיחה: א'-ה' 18:00 - 22:00

הכותב היה אורח המסעדה.