ביקורת דוניא אשקלון: מסעדה עם איזונים מושלמים

מסעדת "דוניא" על שפת המרינה באשקלון מספקת חוויה נינוחה וכיפית במיקום מעולה ועם אוכל טעים ומתאים | ביקורת מסעדה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/09/23 13:11 טו באלול התשפג

דוניא אשקלון: מסעדה עם איזונים מושלמים
צילום: דוניא

לא רבות המסעדות שאתה מרגיש בהן איזון מדויק. הקוקטייל לא עושה עליך פוזה, המלצרית יעילה באופן מופתי והמנות טעימות ולא מסבכות אותך במבוך מילים וטעמים. כזו היא מסעדת "דוניא" במרינה באשקלון.

לוקיישן מיוחד וזכרונות נעימים

הלוקיישן המיוחד, שמומלץ בעיקר לקראת שעות בין הערביים, לוקח אותך לזכרונות נעימים עם רוח בריזה מלטפת. כשישבנו לשולחן קיבלנו את הקוקטיילים רד ליידי - ג'ין תפוזי דם, מיץ חמוציות, סירופ תות, לימון טרי וראשן (48) ו-פאנקי ליצ'י - וודקה קפואה, סירופ ליצ'י, נענע, לימון טרי וג'ינג'ר אייל (48) שהיו שניהם מתקתקים וטעימים. מה שאתם צריכים מול שקיעה.

המרינה באשקלון

המרינה באשקלון צילום: Yaakov Lederman/Flash90

מהמנות הראשונות קיבלנו בתחילה קרפצ'יו חציל - שמן זית, מלח אטלנטי, סומק, פיסטוקים, סילאן וטחינה גולמית (54) סביצ'ה דג ים - ברוסקטה גריל, קרם חציל לבן, עגבניה, בצל אדום, עגבניה, מלפפון, כוסברה ושמן אריסה (56). מנת הקרפצ'יו הייתה במליחות מיוחדת ומדויקת בעזרתו של המלח האטלנטי. הסביצ'ה היה גם הוא טעים אך טעמם של הירקות הזכיר סלט ישראלי, ולא לטובה.

קרפצ

קרפצ'יו חציל צילום: דוניא

פסטייה חובה

לאחר מכן קיבלנו פסטייה פרגית - פיסטוק, קרם קוקוס, בצלים מקורמלים וריבת עגבניות שרי (58) ו-סיגר מרגז - ויניגרט פלפל שיפקה, סלסת עגבניות, טחינה הר ברכה וכוסברה (64). הטעמים השונים - הפרגית המתוקה והמרגז החריף - איזנו אחד את השני. הפרגיות שמילאו את הפסטייה היו חמות, והביס הקראנצ'י בסיגר הופך את המנה הזו למנת חובה.

פסטייה פרגית

פסטייה פרגית צילום: דוניא

לפני המנות העיקריות קיבלנו גם לחמעג'ון - ראגו עגל מפורק על סלהופ תימני, טחינה, עמבה, פטרוזיליה קצוצה ובצל צלוי (65) שהיה טעים אך טעמם של התבלינים היה מעט חזק מידי. למנה עיקרית קיבלנו נתח דנבר קאט (נתח משתנה) - כרוב צלוי על גחלים, בצלי שאלוט מקורמלים, טימין וציר בצלים (54 למאה גרם) שהיה גדול ומצוין.

לקינוח בחרנו בטארט לימון ופיסטוק - שנטילי לימון, קרם פיסטוק, קראמבל שקדים וטוויל שוקולד לבן (46) שסגר טוב את הארוחה.

דוניא אשקלון
מיקום: מרינה אשקלון
טלפון: 072-3976660
כשרות: רבנות אשקלון
שעות פתיחה: א'-ד' 12:00-22:30, ה' 12:00-00:00, ו' 12:00-16:00, שבת חצי שעה אחרי צאת שבת-00:00
שירותים: נקיים

הכותב היה אורח המסעדה