ביקורת מסעדות קפה גן סיפור: טעמנו את הפסטה הכי מוזרה וטעימה בירושלים

תפריט קינוחים חדש שלא יבייש קונדיטוריה מקצועית, שירות אדיב, אווירה טובה, ופסטה שחורה שהיא גם יצירת מופת טעימה - כל הסיבות הכי טובות לצאת ל"קפה גן סיפור"

שמחה ברנס אורי מוק אורי מוק, שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/23 18:26 ה באלול התשפג

קפה גן סיפור: טעמנו את הפסטה הכי מוזרה וטעימה בירושלים
תפריט קינוחים חדש של תומר אומנסקי, צילום: לינה מיארה

מסעדה טובה היא כזו שיורדת לפרטים הקטנים. שהאוכל לא רק טעים - אלא גם מצולחת היטב, שהמלצר לא סתם חביב - אלא בקיא באמת בפרטי המנות, שהמחיר לא רק נוח - אלא תואם את מה שמקבלים. שההשקעה ניכרת לא רק במנות הדגל אלא גם בקינוחים. "קפה גן סיפור" בירושלים (כשר למהדרין) הוא בדיוק כזה.

אווירה של פרטיות בלב פארק הומה

הגענו לקפה גן סיפור שנמצא בלב גן סאקר בעיצומו של החופש הגדול, כאשר הפארק כולו עמוס במבקרים, ילדים, בני נוער ומשפחות צעירות. למרות ההמולה השמחה, ועל אף שישבנו בחוץ, העיצוב של המקום הצליח לייצר אווירה של פרטיות ושקט. עוד לפני שהאוכל הוגש התרשמנו מהמלצר, שלא רק שידע להמליץ על המנות, אלא גם להסביר בדיוק כיצד הן מורכבות עד הפרט הכי קטן.

היער השחור

היער השחור צילום: ללא

פסטה שחורה מדהימה

התחלנו עם כרוביות ממולאות, (54 ש"ח), שהיו טעימות וקריספיות להפליא, ובאו בדיוק בזמן כדי לפתוח את התאבון. אליהן הוספנו פוקאצ'ה חציל ולאבנה נהדרת (30 ש"ח). המשכנו עם היער השחור - פסטה רדיאטורי שחורה ברוטב חמאת שמנת וטריאקי תוצרת בית, עגבניות שרי צלויות, פטריות שמפניון, בצל סגול ופרמז'ן (74 ש"ח). נדרשנו לגלות לא מעט אומץ כדי להעיז ולהזמין את הפסטה החשודה הזו. המלצר האדיב שכנע שלא נתאכזב, ואכן כך קרה. טעמנו ביס ראשון, ואז עוד אחד. דמעות התרגשות נקוו בעיניים. כוכבים נפלו, ילדים נולדו, תזמורות ניגנו, הפרחים פרחו וכל הפסטות שבעולם לא יוכלו לעמוד מול יצירת המופת המוזרה הזאת. אמאל'ה כמה טעים. מדובר במנת חובה ייחודית, שמעבר לטעם ההיסטרי היא גם אסתטית בטירוף. רוצו למסעדה רק בשבילה.

אחר הפסטה השחורה כבר היה קשה להפתיע אותנו, אבל ניסינו גם טורטליני גבינות - שמנת כמהין, פטריות, ערמונים, יין לבן, בזיליקום ופרמז'ן (74 ש"ח). הפסטה הזו הייתה קלאסית ופשוטה יותר, וכן, גם טעימה. בסיום הארוחה התפנקנו עם קוקטיילים: מרגריטה אננס קפואה ואפרול שפריץ (39 ש"ח) מחיר סביר לחלוטין לקוקטיילים חביבים, אנחנו התחברנו יותר לאפרול שפריץ.

כרובית ממולאת

כרובית ממולאת צילום: ללא

קינוחים מושקעים של זוכה "בייק אוף"

לצד המנות המעולות גולת הכותרת של הארוחה היו הקינוחים. בעוד במסעדות ובתי קפה רבים תפריט הקינוחים נדחק הצידה - בקפה גן סיפור יש תפריט קינוחים חדש שלא היה מבייש קונדיטוריה מקצועית, עליו אמון תומר אומנסקי, זוכה העונה השנייה של "בייק אוף". אומנסקי נהג להגיע בימי שישי העמוסים לאחד הסניפים, עבד בתור ברמן, למד מה הסועדים אוהבים לאכול והתאים את המנות ללקוחות במקום. התוצאה היא קינוחים שנראים טוב וטעימים אפילו טוב יותר.

מגדל ביסקוויטים, קלאסי וטעים | צילום: לינה מיארה

קשה לבחור מה להזמין מתוך תפריט הקינוחים המגוון, אנחנו נהננו מעוגת לימון מסקרפונה אוורירית, עם רוטב פסיפלורה חמצמץ - מומלץ בחום. מגדל בסקוויטים קרם עוגיות - מגדל שוקולדי עם עם קרם עוגיות קצף - חגיגה לילדים וגם למבוגרים מכורי שוקולד כמונו. מדובר בקינוח שוקולד קלאסי, אבל על רמה. כזה שיתן לכם את הטעם המוכר בתוספת טוויסט.

בלונדיז ברולה - שכבת בלונדיז שוקולד לבן אוכמניות, קרם ברולה עשיר בוניל, ומקורמל מוגש לצד רוטב פירות אדומים ומקלות מרנג פריך - מעדן של ממש. את הקינוח הזה אנחנו ממליצים להזמין אם אתם באווירה הרפתקנית מעט. השילוב של הפירות האדומים עם קרם הברולה נותן פצצת טעמים לא רגילה ואפילו סנובית, אבל בקטע ממש טוב.

צילום: לינה מיארה

לסיכום, עם שירות אדיב ומקצועי ודאגה לכל הפרטים הקטנים, במיקום מושלם קרוב לפארק ירוק ועם מחירים סבירים בהחלט, קפה גן סיפור מתאים לכל מי שרוצה להתפנק עם אוכל טוב, קינוחים מעולים ואווירה נעימה.

קפה גן סיפור - שדרות יצחק בן צבי, ירושלים (כשר למהדרין)
ימים א'-ה' 08:00-00:00
ימי ו' פתוחים מהשעה 08:00, כניסת אורחים עד השעה 14:45, הזמנות אחרונות עד השעה 14:30
מוצ"ש 20:45-00:00