ביקורת מסעדות ספרה רחובות: מסעדת שף כשרה שמציבה רף חדש

בפאתי פארק המדע של רחובות שוכנת מסעדת "ספרה" שמציעה עולם חדש של יוקרה וכשרות | מנות ראשונות מגוונות ותפריט בשרים מדויק, לצד תפריט אלכוהול מרשים וחוויית אירוח נינוחה יהפכו את הערב שלכם למושלם | ביקורת מסעדה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/08/23 19:10 כא באב התשפג

ספרה רחובות: מסעדת שף כשרה שמציבה רף חדש
ספרה רחובות, צילום: אסף תמם

בינות לפרדסים ולמבני התעשייה בפארק המדע ברחובות שוכנת מסעדה מיוחדת. כבר במבט מבחוץ אפשר להבחין בעיצוב הזכוכית המרשים ובצמחייה העוטפת את המבנה המיוחד, וכשנכנסים פנימה כבר אי אפשר לערער על הקביעה כי מדובר באחת המסעדות היפות בישראל. ועוד לא פתחנו את התפריט.

ספרה רחובות

ספרה רחובות. גן מרשים | צילום: אנטולי מיכאלו

ספרה רחובות

ספרה במבט מהבר | צילום: אנטולי מיכאלו

מנות ראשונות עשירות

שף בני מדר, המופקד על התפריט, עבר חניכה במסעדות מפורסמות מסביב לעולם ובנה תפריט בשרי וכשר לעילא ולעילא. העושר מתבטא בעיקר במנות הראשונות של המקום שכוללות כמעט את כל העושר הישראלי שלנו: ירקות טריים ומטוגנים, לחם איטלקי ולחם מחמצת, דגים ובשרים בכל מיני גוונים ואפילו ריזוטו בטעם חלבי. העיקריות מתחלקות בין בשר לדגים, ואוהבי הקוקטיילים והיין יהנו מתפריט מגוון מאוד.

אולי הכניסה המהודרת והזכוכיתית קצת מטעה, אבל מהר מאוד מתגלה החמימות האופיינית והאדיבות הנינוחה. מושיבים אותנו ולשולחן, ולצד שני קוטיילים מומלצים - פאסה בולה (65) המתוק וגרדן בריז (62) המרענן - מגיעות לשולחן לא פחות משש מנות ראשונות.

טרטר יפיפה וקריספי

בתחילה מגיעים לחם איטלקי - שמן זית וטימין, טחינה הר ברכה, משוויה פלפלים, עגבניות מגוררות וקונפי שום (34), טארטלט תפוח אדמה - טרטר אינטיאס, צ'ילי, עירית, בצל סגול וענבים (מתפריט הספיישל), פטה כבדים - בריוש קלוי, קולי תות, דובדבני אמרנה ואגוזי לוז (81) וסלט שרי צבעוני על גספצ'ו - אדום חריף, שמן עשבים, צנוברים ובזיל מטוגן, קרעי לחם וסומק (68).

טרטר אינטיאס

טרטר אינטיאס | צילום: אנטולי מיכאלו

פטה כבדים

פטה כבדים | צילום: אנטולי קרינצקי

מטעמי כשרות פתחנו בטרטר האינטיאס שהוגש בצורה יוצאת דופן והיה קריספי בצורה קיצונית. היופי של המנה כובש ממבט ראשון, והטעם העדין עוד יותר. מנה קטנה ומטריפה. הטעם של פטה הכבדים היה עשיר, והבריוש הקלוי שהוגש לצידו היה עשוי בצורה נהדרת - יחד עם הטעם המתקתק של הדובדבנים והתותים מדובר במנה מומלצת לאוהבי הכבד. כבר מהמנות הראשונות אפשר להבין שהשילובים במנות הם מלאכת מחשבת ונעשים בצורה המושלמת.

בהמשך הגיעו חציל בלאדי בג'וספר - טחינה הר ברכה, ביצה רכה, צ'יפס חציל, גרגרי חומוס מתובלים וצ'ייסר בלאדי מרי (69), סיגר חלקי פנים - מח בבישול מרוקאי חריף, איולי, אריסה וכוסברה (79) וריזוטו פטריות - שימאגי, שמפיניון, ציר ירקות, אספרגוס, כמהין ואגוזי מקדמיה קלויים (78). החציל הוא מנה שהיא חגיגת חציל רצינית - כולל צ'יפס חציל שאסור לכם לפספס. הסיגר היה הבטחה גדולה אך בפועל הטעמים היו חיוורים, והפיצוי הגיע בדמות הריזוטו שהגיע במרקם מדהים וטעם חלבי לגמרי.

חציל בלאדי בג

חציל בלאדי בג'וספר | צילום: אנטולי קרינצקי

סיגר חלקי פנים

סיגר חלקי פנים | צילום: שרית גופן

אל תפספסו את האנטריקוט

ולעיקריות. בספרה שמים דגש על חומרי הגלם, והבשר מגיע ממשק לגזיאל, רשת אטליזים כשרה ומצליחה. אנחנו קיבלו סינטה נברסקה (250 גרם) - ניוקי עבודת יד, רוטב בקר, אספרגוס, אפונה וכמהין (198) ואנטרקוט מיושן 40 יום (300 גרם) - קרם תפוח אדמה באטר, רוטב יין, סלקים ובצלים צלויים (208). בת הזוג שלי הלכה על הסינטה והחיוך שלה אמר הכל. האנטריקוט גם הוא היה מושלם: מידת עשייה מושלמת וסלייסים עסיסיים במיוחד.

סינטה

סינטה צילום:שרית גופן

שף בני מדר

שף בני מדר | צילום: אנטולי מיכאלו

לקינוח קיבלנו פאי פקאן - קרם נוצ’לה, רוטב קרמל, קרמבל וקנל גלידת נוצ’לה (52) ונמסיס - קראנץ נוגט, קרמו נמסיס בגלייז שוקולד טוויל קקאו, פופקורן מלוח וקנל שוקולד (54). פאי הפקאן מומלץ מאוד.

אז אם אתם רוצים לפנק את עצמכם בערב מעולם אחר עם רף חדש של שלמות, עשו לעצמכם טובה ותכנסו אל העולם של ספרה - עולם חדש של יוקרה, כשרות ושבירת תקרות זכוכית.

ספרה רחובות
מיקום:
המדע 18, פארק המדע רחובות

הזמנות מראש: 072-3922099 ובאתר אונטופו
כשרות: כשר רבנות רחובות
שעות פתיחה: א-ה, 18:30-23:30

שירותים: נקיים

הכותב היה אורח המסעדה