ביקורת המסעדה האסייתית המפורסמת השיקה תפריט חדש, טעים וכשר

לא מזמן המסעדה הוותיקה "סושי בר בזל" עברה למשכן חדש בלובי מלון "פרימה סיטי", ועל הדרך קיבלה כשרות בהשגחת הרבנות תל אביב. יצאנו לבדוק את התפריט החדש והכשר, והופתענו כמה קינוחים פרווה יכולים להיות טעימים

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 06/06/23 17:19 יז בסיון התשפג

המסעדה האסייתית המפורסמת השיקה תפריט חדש, טעים וכשר
רד בנד, צילום: דויד ששון

האוכל האסייתי כבר מזמן כבש את המטבח הישראלי עם שלל מסעדות ורשתות מזון מהיר שמציעות סושי, מוקפץ וסלטים אסייתיים. התחום הקולינרי שמגיע מהמזרח יכול להיראות לפעמים פשוט ולא יוקרתי, אבל אם מתמקדים באמת במטבח האסייתי יכולים לראות פוטנציאל להיות מסעדת שף, איכותית וייחודית.

מסעדת "סושי בר בזל" היא מסעדה ותיקה במטבח האסייתי. לא מזמן היא עברה מרחוב פרישמן אל הלובי של מלון פרימה סיטי ברחוב מאפו שבמרכז העיר, קרוב לחופי הים של תל אביב. המהפך החשוב ביותר הוא שכעת היא גם כשרה.

מסעדת "סושי בר בזל" הפכה לכשרה

במסעדה 120 מקומות ישיבה בפנים ובמרפסת חוץ ומקומות נוספים מסביב לבר. "סושי בר בזל" הוותיקה והיוקרתית מציעה שלל מנות ייחודיות וטעימות. לצד מנות סושי קלאסיות מציע השף חיים אלוש מגוון מנות חדשות ויצירתיות בשילוב חומרי גלם מיוחדים וצבעוניות שמותירה בסועדים טעם של עוד. למסעדה בר מרשים ותפריט אלכוהול מפנק, קוקטיילים ארומטיים יין סאקה וכן יינות משובחים שהותאמו במיוחד למנות.

זיו פלג, בעלים מסעדת סושי בר בזל נרגש מהפיכתה לכשרה. "המעבר של מסעדה ותיקה כמו סושי בר בזל למקום חדש, מאתגר ומרגש כאחד", הוא אמר, "בחרנו לפתוח את המסעדה בבית המלון מאחר ואנחנו מאמינים כי מדובר בשיתוף פעולה שיתרום רבות למסעדה ויחשוף אותה לקהל נוסף שלא ביקר בה עד היום. כל זאת גם בזכות הרחבת התפריט והפיכתה למסעדה כשרה".

בידו גאדו

בידו גאדו צילום: דויד ששון

פנינת הים - חגיגה גם לפה וגם לעיניים

בערב פתיחה חגיגית טעמנו את מבחר המנות של המסעדה. בתחילה הגיעו המנות הראשונות. המפורסמת שבהם היא הבידו גאדו (64 שקלים) המרוכבת מכרוב סגול, תפו"א, טופו, סלנובה, שרי, צנונית, תרד, נבטים, כוסברה, ביצה רכה, רוטב בוטנים אינדונזי. השם המיוחד של המנה הוא כינוי החיבה של הבעלים פלג, כך שהסלט חביב עליו במיוחד וגם עלינו. 

מנה מיוחדת נוספת הינה פנינת הים (46 שקלים): טונה וסלמון עטופים בדף מלפפון, רוטב סויה מצומצם, טוביקו שחור, איולי צ׳ילי ירוק. העיצוב שלה עוצר נשימה שהופך את חויוות האכילה גם לחגיגה לעיניים. 

פנינית הים

פנינית הים צילום: דויד ששון

אל תפספסו את החזה אווז

בגזרת הסושי אכלנו רד בנד (46 שקלים) המורכב מאורז אדום, אבוקדו, פורטבלו, קרם סלק, מלפפון, פפאיה, קרם קשיו, שבבי בצל וגוואקמולה. הסושי-סלק לא רק יפהייפה במראה שלו, אלא גם מאוד טעים, ויוצא מגבולות הגזרה הקלאסיים שהחך הישראלי מכיר. 

לא כדאי לפספס את החזה אווז (74 שקלים): קרם בטטה, חלב קוקוס, בצל ירוק, עירית, גי'נגר וצילי, ואת מנת הפתיחה צ'יפס אבוקדו (38 שקלים): אבוקדו בטמפורה, איולו צי'לי ירוק וספייסי מיונז.

המסעדה היא בשרית בכשרות רבנות תל אביב. העבודה הקולינרית יוצאת מן הכלל כך שבקושי שמים לב שהקינוחים הם פרווה. הקינוחים שאכלנו הם פאי לימון, עוגת פיסטוק וגאנש שוקולד.

כתובת: מלון פרימה סיטי - בלובי, רחוב מאפו 4 תל אביבי. כשרות: הרבנות תל אביב. להזמנת מקום: 077-9966312. חניון בתשלום: רחוב הירקון 107 תל אביב

הכותב היה אורח במסעדה