ביקורת המסעדה האיטלקית בירושלים משלבת מוזיקה טובה ואוכל מדהים

מסעדת פיקולינו הוותיקה בירושלים מגישה אוכל איטלקי משובח וטעים עם נגיעות ישראליות. המקום הייחודי מציע מוזיקה חיה, כל חומרי הגלם איכותיים בעבודת יד, יש רק בעיה אחת: הכל כל-כך טעים שקשה לבחור מה לאכול

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 30/05/23 19:04 י בסיון התשפג

המסעדה האיטלקית בירושלים משלבת מוזיקה טובה ואוכל מדהים
הארנציני, מנה שאסור לכם לפספס, צילום: מסעדת פיקולינו

הביטוי "להפריח את השממה" שגור על לשונו של כל ישראלי ציוני, ומשמעו היכולת להפוך מקום מוזנח בלי תקווה לגן עדן. בעבר, הכיכר במרכז העיר בירושלים הייתה מלאה בפשע וסמים, עד שהגיעה היוזמה להפוך את המקום ליהלום ולהקים בסמטאות הקסומות של נחלת שבעה פרויקט שאפתני שנקרא היום כיכר המוזיקה. 

במתחם נמצאות ארבע מסעדות ביחסי שכנות מדהימים, כאשר מידי יום וערב עומדים על הבמה זמרים והרכבים שמנעימים את זמנם של הסועדים. אחת המסעדות המרכזיות במתחם היא מסעדת "פיקולינו", בבעלותם של משפחת ביבי, משפחה ירושלמית שורשית ששלושה דורות משפחתיים עובדים בה, לאחר שסגרנו את המסעדה המשפחתית בבית טיכו שהייתה קיימת 20 שנה.

כיכר המוזיקה

כיכר המוזיקה צילום: ניצן לונדון

כל המרכיבים במקום מחומרי גלם איכותיים ועבודת יד

המסעדה מעוצבת בסגנון ירושלמי במבנה אבן היסטורי, שמזכיר סיור בעיר העתיקה. המלצרית האדיבה נירית סיפרה לנו כי כל המרכיבים במקום הם מחומרי גלם איכותיים ועבודת יד. פיקולינו היא מסעדה חלבית איטלקית כשרה למהדרין, עם דגים ונגיעות ישראליות. במקום קיימים גם חדרים פרטיים לאירועים מגוונים. התארחנו במסעדה בשעות אחר הצהריים ופתחנו את הארוחה עם שני קוקטיילים מרעננים ומתוקים. הרוזיטה (46 שקלים), על בסיס גי'ן, תות, לימון, חמוציות ונענע, ומשקה המנגו מייסטר (46 שקלים), המכיל יגרימייסטר, פסיפלורה, לימון ומיץ מנגו.

המנות הראשונות והקוקטיילים

המנות הראשונות והקוקטיילים צילום: ניצן לונדון

ארנצ'יני, מנה שאסור לכם לפספס

למנות הראשונות אכלנו את הארנצ'יני (68 שקלים), מנה שאסור לכם לפספס, כדורי ריזוטו ממולאים בגבינת מרסקפונה ופטריות המוגשים על מצע יוגורט. המנה השנייה היא הסלט המבוקש עם גבינת הבוראטה (66 שקלים), כדור מוצרלה במילוי גבינת שמנת המוגש עם סלט עגבניות, זיתים ובלסמי. לאוהבי הפסטות, אל תפספסו את הקלפצ'ו ערמונים (52 שקלים) שעשוי מכיסוני פסטה ממולאים ברוטב חמאה, קונפי שום, בזיליקום, ריקוטה, פרמזן וכמובן ערמונים.

אחד הסלטים המבוקשים והטעימים כיום עם גבינת הבוראטה

אחד הסלטים המבוקשים והטעימים כיום עם גבינת הבוראטה צילום: ללא

הטאץ' הישראלי מגיע עם המנה העיקרית

הטאץ' הישראלי מגיע עם המנה העיקרית, ניוקי סלק אלפרדו (76 שקלים). מנה יפייפיה בצבע ורוד, אותו מעניק הסלק, וללא ספק טעימה מאוד. הניוקי ממולא במוצרלה, שמנת, סלק, שום, פרמזן ואגוזי מלך. אם אתם מעדיפים דג במנה העיקרית שלכם, מומלץ לאכול את סלט הטונה האדומה הצרובה (84 שקלים) על מצע סלט ירקות איכותי.

טונה אדומה צרובה והניוקי סלק

טונה אדומה צרובה והניוקי סלק צילום: ניצן לונדון

במסעדה חלבית, מלבד המנות הטעימות, שווה לחכות לקינוחים. מתוך מגוון הקינוחים המגרה בחרנו בקראק פאי מדהים שמכיל שיבולת שועל וקרמל מלוח, ופאי לימון פיסטוק שעשוי מקרם פיסטוק, קרם לימון וקראסט אגוזי פיסטוק. עם רדת החשיכה והגעת הקינוחים התחילו אמנים להופיע על הבמה עם שיר של עידן רייכל שהזכיר לנו, "תמיד לזכור לרגע לעצור ולהודות על מה שיש ומאיפה שבאנו".

לא לפספס את הפאי לימון פיסטוק

לא לפספס את הפאי לימון פיסטוק צילום: ללא

פלטת הקינוחים

פלטת הקינוחים צילום: ללא

בימי שישי קיים תפריט בופה

בר ביבי הדור השלישי במשפחה עוצרת לספר לנו על התפריט המיוחד בסוף השבוע. "כל יום שישי למסעדה תפריט ברנץ' מיוחד בסגנון בופה, כל לקוח משלם מחיר אחיד ונהנה משפע של אוכל, שתייה וקינוחים". תפריט שישי כולל בופה שמגיע עם שתיה קלה וחמה, מבחר עשיר של גבינות (שמנת, זיתים, שום שמיר וצפתית), סלטים: סלט שורשים, סלט פנצנלה, סלט טבולה וסלט בר, ממרחים (אבוקדו, פסטו, ממרח עגבניות וטחינה), אנטיפסטי וסלמון מעושן.

בעיקריות תוכלו לקבל שקשוקה, תפו"א אפוי, ניוקי גינה, רביולי גבינה ברוטב פטריות ושמנת, מבחר עשיר של פיצות, פוקצות ולחמים. בגזרת הקינוחים: מבחר עוגות שמרים, עוגת גבינה עם רוטב פירות יער ופירות העונה.

מסעדת פיקולינו, שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10.00-22.00
שישי 9.00-14.00. יואל משה סולומון 12, ירושלים.

הכותב היה אורח במסעדה

מתחמי אירוח פרטיים

מתחמי אירוח פרטיים צילום: מסעדת פיקולינו

צילום: מסעדת פיקולינו