"היו ניצוצות אבל היא לא רצתה, היום יש לנו ילד" : סיפור האהבה שהתחיל בהמבורגר

כשיגאל התחיל לעבוד הוא הכיר את מרים, עובדת חדשה: "הצעתי לה לנסות חודש ביחד ואם לא יצליח אז ניפרד". כיום, הם מנהלי הסניף וחובקים ילד ראשון | עם לקוחות שמזמינים המבורגר כבר ב-11 בבוקר וילד בן 13 שאוכל 440 גרם בקלות | יצאנו ליישוב אפרת לראות את המתרחש בבורגרס בר המקומי

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 27/12/22 15:59 ג בטבת התשפג

"היו ניצוצות אבל היא לא רצתה, היום יש לנו ילד" : סיפור האהבה שהתחיל בהמבורגר
הרבה יותר מהמבורגר, צילום: מתן ליונס

רשת בורגרס בר קיימת משנת 1999 עם מעל 40 סניפים ברחבי הארץ. אחד מהסניפים ממוקם ביישוב המרכזי של גוש עציון, אפרת,  שוזר בתוכו סיפור אהבה גדול מהחיים. יגאל, מנהל הסניף התחיל לעבוד בו לפני כחמש שנים במטבח ומאז הספיק להכיר שם את אשתו, מרים. הזוג הצעיר התחתנו לאחרונה ובחודש שעבר נולד להם בנם הראשון. 

בשביל להבין איך נוצרה הזוגיות המקסימה, צריך להכיר את המסעדה באפרת: "האווירה פה לא פחות ממשפחה" אומר לי יגאל, מנהל הסניף. "התחלתי לעבוד בשירות הצבאי, עשיתי שבוע בצבא ושבוע במסעדה, בהתחלה כעובד מטבח ומשם עברתי לפס", על ההיכרות עם מרים "היא התחילה לעבוד תחתי, בהתחלה היו ניצוצות אבל מרים לא הייתה בעניין כל כך, במהלך משמרת ערב אחת הצעתי לה לעשות ניסוי של חודש ביחד ואם לא יצליח אז ניפרד כידידים. מאז ברוך השם לא נפרדנו, לפני שנה התחתנו ולפני חודש נולד לנו הילד הבכור, בעצם אני סוג של חייב לבורגרס בר את חיי המשפחה שלי"  

"אני נהנה לעבוד, פה כבר מעל שנתיים"

הסניף מעסיק קרוב ל-20 עובדים, רובם בני נוער לפני הגיוס לצבא. "אני נהנה לעבוד, פה כבר מעל שנתיים" אמר לנו שלב, בחור בן 19, שהרשים אותנו ביכולת שלו לנהל את פס המסעדה לגמרי לבד ולעמוד בעומס ההזמנות של היושבים והמשלוחים. "התחלתי לעבוד במהלך הלימודים בתיכון, הזמן רץ ובמרץ הקרוב אני אתגייס לגולני" שיתף שלב.  

שלב על הבר מסדר את המנות

שלב על הבר מסדר את המנות צילום: מתן ליונס

בדרך-כלל תפריט של המבורגריות מסתכם בהמבורגר בסוגים שונים, שניצל בורגר וסלט לבריאים בחבורה, אך הופתענו לגלות שברשת המסעדות בורגרס בר תפריט מגוון שאינו רק המבורגרים: "תמיד היה שפע והוסיפו מנות במהלך השנים כמו הסלט קיסר, בורגר מושחת וגם המבורגר טבעוני" מספר יגאל. במהלך הביקור טעמנו מגוון רחב של מנות: טורטיה ירושלמית, לחמניית סטייק, המבורגר פרוטבלו וגם המבורגר טלה וקלאסי.  

"המנה המועדפת עליי היא המבורגר טלה"

התחלנו בטעימה של ההמבורגר הקלאסי (39-72 שקלים) שלא נופל מכל ההמבורגריות החזקות. הירקות והרטבים בדיוק במידה וההמבורגר עשוי היטב ואינו יבש. את ההמבורגר אכלנו עם ציפס מתובל, בצורה נעימה ולא מוגזמת. כמובן קיימת גם האפשרות לשלב את המנות עם ציפס רגיל, ציפס בטטה וטבעות בצל.

ההמבורגר הקלאסי

ההמבורגר הקלאסי צילום: מתן ליונס

התפריט מציע גם מגוון של טורטיות, המיוחדת שבהן היא הטורטייה הירושלמית (42 שקלים): חזה עוף בתיבול ירושלמי מוגש עם טחינה בצד. מנות של חזה עוף בדרך כלל מעלות חשש כי חזה העוף יהיה יבש ולא טעים לאכילה, אך לא כך המקרה בטורטיה הירושלמית אשר מטובלת היטב עם רוטב חזק שנותן הנאה בכל ביס, התבלין שומר על חזה העוף רטוב ונימוח.

המנה המועדפת עליי הייתה ללא ספק הבאגט סטייק (47 שקלים), ממולא בירקות ורוטב עם חתיכות סטייק קצוצים דק, רכים ונימוחים שיוצרים תחושת טעם מדהימה. בנוסף ההמבורגר פורטבלו (37 שקלים), שמתאים גם לטבעונים, לא פוגע באיכות ההנאה למרות שלא מדובר במנה בשרית. הפטרייה בתוך לחמניית הההמבורגר יוצרת מנה מעולה.

המבורגר פרוטבלו וכנפיים

המבורגר פרוטבלו וכנפיים צילום: מתן ליונס

כריך סטייק

כריך סטייק צילום: ללא

"המנה המועדפת עליי היא המבורגר טלה" התעקש יגאל. "זרוק להם המבורגר על הפלנצ'ה" ביקש מאחד העובדים במשמרת "אני מתעקש אתם חייבים לטעום את זה", אחרי המתנה קצרה להכנת הבשר, ההתעקשות של מנהל הסניף הייתה מוצדקת. המבורגר הטלה ללא ספק יהיה אחד מהמנות שהסועדים שבאים למקום ימצאו כמאוד אהובה עליהם.

כמובן כמו כל רשת אשר מכבדת את בעליה, גם בסניף אפרת קיים מערך משלוחים לכל איזור גוש עציון עד הר גילה. "התחלתי לעבוד לפני 3 שבועות, אני עובד בעיקר במשולחים" מספר לנו ישראל, עובד צעיר בסניף "שמח לעבוד פה, אווירה טובה בין העובדים". 

"יש לנו לקוחות שמזמנים המבורגר כבר בשעה 11 בבוקר, ילד בן 13 שמסיים המבורגר של 440 גרם בלי בעיה"

הסניף פתוח כל יום עד השעה 1 בלילה ונפתח כבר בשעה 11 בבוקר. "יש לנו לקוחות שמזמנים המבורגר כבר בשעה 11 בבוקר, ילד בן 13 שמסיים המבורגר של 440 גרם בלי בעיה" מספר יגאל, מנהל הסניף בהתלהבות. "מגוון הלקוחות גדול, יש גם זוג בנות קבועות שבאות לעיתים קרובות לאכול ארוחות צהריים ומשלבות בין הטורטיות והחזה עוף לסלטים שבתפריט".

"אנחנו גם מקיימים אירועים, לאחרונה ילד בן 10 ערך במסעדה את מסיבת יום ההולדת שלו עם חברים ומשפחה. בהחלט כולם מוזמנים לחגוג כאן בסניף באפרת, כל אירוע מקבל מלצר אישי" משתף יגאל. 

יגאל מנהל הסניף

יגאל מנהל הסניף צילום: מתן ליונס

הסניף באפרת מציע דיל "מבצע מיוחד לחיילים", קיים רק בסניף בגוש עציון. בנוסף בכל הרשת בעקבות שינויים בימי הקורונה התווסף דיל משתלם: "המשפחתיות שלנו", וגם דילים מיוחדים לחברי "מועדון שלך", "מפעל הפיס" וחברות נוספות, ניתן למצוא באתר הרשת.

רמת הניקיון במסעדה טובה מאד, בנוסף ישנם שירותים פרטיים שניתן להשתמש בהם על ידי קבלת מפתח מאחד העובדים. החלל מרווח עם חלק מופרד לשטיפת ידיים והכי חשוב השירותים נקיים מאד. 

   

סניף אפרת בורגרס בר

סניף אפרת בורגרס בר צילום: מתן ליונס