קיץ מרענן בגבריאל

ימותו הקנאים, אבל השילוב בין מטבח גורמה לתעודת כשרות מהודרת - בהחלט יכול להיות שילוב מנצח. אם אתם מרימים גבה, לכו לבקר בגבריאל

חדשות כיפה נטע עמיחי 14/05/12 12:52 כב באייר התשעב

קיץ מרענן בגבריאל
יחצ, צילום: יחצ

כבר למעלה מעשור פועלת מסעדת "גבריאל" במדרחוב בן שטח בירושלים. בשנה האחרונה הצטרפה לחגיגה גם תעודת כשרות של בד"צ בית יוסף, שהוכיחה סופית כי השילוב בין גורמה צרפתי לכשרות בהחלט יכול להיות שילוב מנצח.

כבר בכניסה ניתן להתרשם מההקפדה על מראה ירושלמי אורבאני. קירות המסעדה מחופים באבן ירושלמית טיפוסית, מהתקרה משתלשלות נברשות ענק המשתקפות במראות המסעדה. התאורה הרכה משתלבת היטב עם מפות לבנות, נרות דולקים ופרחים ריחניים. סיור קצר במקום יגלה כי בעליית הגג מתחבא לו "מרתף היינות" העשיר של המסעדה. ולכל מי שמרים עכשיו גבה ותוהה אם לא אמורה להיות סיבה לכך שקוראים לזה "מרתף" יינות נסביר כי מדובר בחדר מקורה, בעל בידוד כפול לשמירה על טמפרטורת היינות. בעליית הגג תוכלו למצוא למעלה מ-80 סוגי יינות מסודרים למסדר צבאי - רק תבחרו.


(צילום: יחצ)

שף המסעדה, אבי פרץ, מנהל ביד רמה את התפריט הייחודי. ניתן לבקר במסעדה החל משעות הצהריים בהם מוגשות ארוחות עסקיות, במחירים הוגנים ושווים לכל כיס, ועד לשעות הלילה המאוחרות בהם משנה המקום את פניו והופך למסעדת יוקרה בעלת תפריט ערב יוקרתי וייחודי. כך תוכלו למצוא מנות כמו קרפצ'יו עגל וטרטר דגים (לאוהבי הדגים החיים), חציל בלאדי עם טוויסט של פלפלים קלויים ופילה בקר מעל. במנות העיקריות מככבים האספרגוס, כבד עוף, נתחי פילה, בקר ואנטריקוט בשלל וריאציות, ואם במקרה הגעתם עם חבר צמחוני תשמחו לגלות שאפשר להזמין גם מנות דגים משובחות.

אז אם במקרה הזדמן לכם להגיע לעיר הקודש, הקדישו את הפסקת הצהרים שלכם לביקור במקום. רצוי כמובן להגיע על בטן ריקה.

גבריאל, בן שטח 7, ירושלים, 02-6246444
שעות פתיחה א'-ה' 12:00-23:00, שבת - כחצי שעה לאחר צאת שבת ועד 23:00