השמנמן והרזה מבקרים בטוקופיה

במתחם קניות הומה אדם, מוכיחה מסעדת טוקופיה, שהצליחה להסתתר בפינה צדדית ושקטה, שאפשר להתענג מאוכל טוב ואווירה נעימה גם לצד עגלות סופרמרקט כחולות

חדשות כיפה בעז פרידמן 01/02/12 20:56 ח בשבט התשעב

השמנמן והרזה מבקרים בטוקופיה
יחצ, צילום: יחצ

טוקופיה שונה בתכלית מסביבתה. מתחם הקניות בו היא נמצאת הוא בית גם לסופרמרקט ענק, פיצוצייה, פיצוחייה, אוכל מהיר, חנויות בגדים, ציוד משרדי, כלי עבודה, חנויות חשמל, חנות בעלי חיים ואולי כדאי שאפסיק. מיד כשנכנסים פנימה מרגישים במקום אחר, המקום מעוצב באלגנטיות, מוזיקה רכה מזמינה אותך לשבת לצד שולחנות עץ יפים ובכלל, שכחת שבאת לעשות קניות לשבת.

נבון, שהתלווה אלי הפעם, התיישב על הכיסא הנוח ובחן את התפריט. המסעדה מציעה מנת פתיחה, מנה ראשונה ומנה עיקרית והכול במחיר המנה העיקרית. מנת הפתיחה היא פוקאצ'ה שנאפתה בטאבון ומוגשת עם רוטב איולי צ'ילי, שמן זית עם נגיעת חומץ בלסמי ושיני שום אפויות בתנור עם מלח וטימין. הפוקאצ'ה חמה וטרייה, מצוינת, ועם התוספות שמגיעים איתה, לא נשארה הרבה זמן על הצלחת.

יוני המלצר ששירת אותנו באדיבות כנה, ניגש לשאול אם יש בידינו החלטה. לקח לנו זמן לבחור מהתפריט המפתה ובסופו של דבר, הלכתי על פרחי כרובית מטוגנת - "בוינגרט טימין עם קרם פרש חמצמץ ופסטו בזיל" למנה ראשונה ולעיקרית לקחתי מדליוני פילה "סולטנה" - "ברוטב תאנים מתקתק". שווי החבילה: 139 ₪. נבון בחר פטה כבדים - "בקונפיטורת בצל ,טוסט קלוי ומלח ים שחור" כמנה ראשונה ואנטריקוט 300 גרם מיושן לעיקרית. חבילה יקרה יותר: 159 ₪.

פטה כבדים הייתה בחירה טובה, המנה מוגשת ב"סנדוויץ" ומאופיינת בטעם עדין וממכר. הכרובית הייתה פחות מוצלחת ונבון התהדר בכך שהוא בוחר טוב יותר. "ממש בוחר נהדר. בגלל זה שמת פתק לבן בבחירות?"

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה

מדליוני הפילה היו מעולים. למה סולטנה? אין לי מושג, אבל אני מוכן לקרוא גם לחביתה שלי בבוקר חביתת סולטנה אם התוצאה הסופית תהיה דומה. הנתחים רכים ויחד עם זאת לעיסה קצרה נדרשת כדי להרגיש את הבשר הטעים והמרקם המושלם בחלל הפה. רוטב התאנים המתקתק מוסיף, כמה מפתיע, מתקתקות עדינה על הלשון ומתקבלת מנה טובה במיוחד. האנטריקוט לא נפל מהפילה ואף התעלה עליו. על הצלחת של נבון ישבו 300 גרם של בשר איכותי (או בעצם יותר בכיוון של 250 בצלחת שלו ו-50 בקיבה שלי) עשוי במידה הנכונה ומרגש בכל לעיסה. ההנאה מהבשר הוסתה לאחר שהווליום ברמקולים הוגבה ובמקום מוזיקה נעימה החל סרטון סטייל "חיים שכאלה" לכבוד אירוע שהתקיים בצידה השני של מחיצה שהפרידה בינינו לבין משפחתו של הסב המאושר. מילא.

"זמן טוב לקינוח, לא?" שאלתי את נבון. "כן, מהר. לפני שחברים של הסבא מגיעים בהפתעה". נבון הזמין "פורפיטרולים במילוי קרם וניל ברוטב שוקולד נוגט חם" (32 ₪) ואני ביקשתי "קסטה של עוגת ביסקוויטים עם קראנץ שוקולד מריר" (32 ₪). הפורפיטרולים, מעין פחזניות ממולאות, היו מצוינות אם לשפוט ע"פ החיסול המהיר של נבון שאפילו לא הציע לי לטעום. עוגת הביסקוויטים הייתה טעימה והוגשה מקושטת במניפת שוקולד. מקסים.

עמדנו ליד דלת היציאה מהמסעדה שבעים ומרוצים. נבון פתח את הדלת בעזרת גבו, הסתכל עלי ואמר "אני חוזר לפה עם אשתי". "תיזהר" אמרתי מאוחר מדי כשנבון התנגש בזקן עם מתנה ביד.

טוקופיה, פאוור סנטר, נס ציונה. טלפון: 08-9389333
שעות פתיחה: א'-ה': 12:00 - 24:00, ו': 12:00 עד שעה לפני כניסת השבת, מוצ"ש: כשעתיים לאחר יציאת השבת עד 24:00