השמנמן והרזה מבקרים בגבריאלה

מסעדות חלביות הן ההוכחה לשוני המוחלט בין שני המינים. בזמן שלגברים הן בדרך כלל נראות כאפריטיף, נשים תצאנה מהן נאנחות ומחזיקות את הבטן כאילו סיימו לאכול גמל. דו דבשתי.

חדשות כיפה בועז פרידמן 16/11/11 13:23 יט בחשון התשעב

השמנמן והרזה מבקרים בגבריאלה
גבריאלה צילום יחצ, צילום: גבריאלה צילום יחצ

החורף הגיע וירושלים זה המקום הכי טוב להרגיש אותו. תהל ועבדכם הרזה נסעו לחוות את הקור מקרוב וקפצו לבירה (לירושלים, לא גולדסטאר). כבר בפאתי העיר, האווירה החורפית התחזקה. מצאנו חנייה במרכז העיר בקלות (איזה מזל שיורד גשם) וצעדנו ברחובות הרטובים, חתולים מצוננים מלווים אותנו, לכיוון מסעדת גבריאלה החלבית.

המסעדה נעימה ואלגנטית. למסעדה שתי קומות, בחרנו פינה בקומה הראשונה והתיישבנו, מורידים את המעילים שהעלו אבק בארון. השירותים למי ששואל, נמצאים "חצי קומה למעלה".

עתליה ניגשה לשולחננו ותפריטים בידיה. תהל בחרה בחציל בלאדי (39 ₪) - "חציל קלוי על הגריל מוגש על מצע של טחינה וגבינת פטה מגורדת ופסטו מעל". הסוויץ' בדמות פטה ופסטו במנה, שאין תפריט בישראל שפוסח עליה, עשה לה רק טוב. החציל היה במרקם רך ואחיד והפטה והפסטו עטפו אותו בטעמים מלוחים ומאוזנים. אני הזמנתי סביצ'ה אספרגוס (54 ₪) - "סביצ'ה דניס ואספרגוס עם בצל ירוק, בצל סגול, מלפפון, קונסקה עגבניות, גרעיני חמנייה וקרוטונים, מתובל בשמן זית, לימון וחומץ בלסמי". המנה הפרואנית שהוגשה בקפדנות מרשימה הייתה עדינה במיוחד וצריך היה להתאמץ כדי להרגיש את הטעם ה"נסתר", אבל אחרי שגיליתי אותו, לא הנחתי את המזלג. הצלחה שקטה.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה

עברנו לגזרת הפסטות. הבחירה שלי הייתה קנלוני תרד וריקוטה (60 ₪) - "ברוטב עגבניות ובזיליקום מוקרם עם גבינת מוצרלה בתנור אבן" ותהל ניסתה את הפפרדלה (70 ₪) - "ברוטב רוקפור, תרד, בצלי שאלוט ואגוזי פקאן". הקנלוני היה מצוין, "צינורות" פסטה ירוקים ממולאים בריקוטה ומעליהם מוצרלה לוהטת - מעדן מושחת. רוטב העגבניות מתאים יותר ל"אחות" המוכרת - לזניה ונכון היה לצמצם קצת נוכחות אדומה.

לגבי הפפרדלה דעותינו נחלקו לשני קצוות. תהל טענה שרוטב הרוקפור מוגזם ודומיננטי והשורש כ.ב.ד חזר על עצמו בין ביס לביס. זה הפסיק אחרי 6 פעמים שאחריהן היא פשוט לא יכלה יותר. בשלב הזה אני נכנסתי לתמונה (לצלחת) והתמוגגתי מאותו רוטב ממש. רצועות הפסטה הרחבות שחו ברוטב רוקפור לצד התרד והבצלים - מחזה מרנין לב וקיבה. זה היה מאותם רגעים מתוקים שכל גבר מכיר, בהם אתה סועד עם בחורה והיא אחרי חצי ביס משאירה לך לפרוק את יצר הטורף שלך על צלחתה.

כשהגענו לקינוחים, תהל שכחה לגמרי מניוטון ושגעונות הכבידה שלו. לגבריאלה אין תפריט קינוחים, יש לה מקרר קינוחים. ואכן, אין טוב ממראה עיניים. ניגשנו למקרר והתלבטות קשה עמדה בפנינו: מבחר קינוחים מרשים על מדפי מקרר מוארים לא הקל על ההחלטה. לבסוף נבחרו קרם ברולה (35 ₪) ועוגת גבינה עם קרם קפוצ'ינו ואגוזים מסוכרים (35 ₪).

"בחירה גרועה" תהל סיננה כשקרם הברולה בפיה, הנחתי בצד את עוגת הגבינה המעולה וטעמתי את הקרם ברולה. "את צודקת" קירבתי את העוגה לתהל. "לא נורא, אם אין קרם ברולה תאכלו עוגות".

מסעדת גבריאלה, בן שטח 5, ירושלים. טלפון: 02-6246261
שעות פתיחה: א'-ה': 8:00-23:00, ו'- 08:00- חצי שעה לפני כניסת שבת, מוצ"ש - שעה אחרי צאת שבת