המלצת השבוע: מסעדת כדיתא

בפעם האחרונה שממש עצרתם בצומת קסטינה, הייתם בטיול שנתי בכיתה ג'. מסעדת כדיתא הנמצאת בסביבה, היא סיבה טובה להיות הורה מלווה

חדשות כיפה בועז פרידמן 02/05/12 12:20 י באייר התשעב

המלצת השבוע: מסעדת כדיתא
יחצ, צילום: יחצ

מסעדות ליד תחנת דלק הפכו להיות תופעה רווחת. העניין תמוה מאוד בעיני: כמה אנשים שרואים על צג משאבת הדלק את הסכום הדמיוני עבור חצי הטנק שבדיוק מילאו, יחליטו גם לשבת במסעדה ולהוציא את שארית משכורתם?

נראה שאדי הבנזין גורמים לאנשים לקחת החלטות לא רציונאליות אם לשפוט על פי קצב גידול המסעדות ליד תחנות דלק. תהל ואנוכי זו דוגמא טובה, מיד לאחר שהרווינו את צימאונה של הפולו שלנו, החלטנו לשבת בכדיתא הסמוכה לתחנה.

נכנסנו למסעדה והתיישבנו בכורסא במרכז. מורן החברותית ניגשה אלינו וסידרה את הסכו"ם בעוד אנחנו מביטים בתפריט. "לביבות בטטה וכרישה, בשבילי" שמעתי את תהל מחליטה בקול. "קרפצ'יו שייטל" קפצתי, מתגונן. כעבור דקות ספורות כבר מולאו בקשותינו ולשולחן הוגשו המנות הראשונות. לביבות בטטה וכרישה - "בטטה וכרישה בציפוי פריך בליווי קרם צ'ילי וסלט עלים" (35 ₪) וקרפצ'יו שייטל - "עם סלט צנונית, בייבי בזיליקום, שמן זית, קונפי שום ומלח ים בליווי גריסיני עשבי תיבול" (39 ₪). הבשר הדק עטוי ברוטב הסמיך היה מצוין אם כי מלוח מעט יותר מן הנדרש. מקלות הגריסיני עיבו את המנה והתחלתי לתהות אם אצליח להגיע לקינוח. תהל שיבחה את הלביבות, ואני, מסכן וחסר ברירה, הייתי חייב לבדוק. אכן, הנאה צרופה. מחית כרישה ובטטה עטופה בציפוי פריך מממ - נראים כמו המתועשים במקררים של הסופר אך רחוקים בטעמם כרחוק מזרח ממארז (קפוא). הירוקים שליוו את המנות נתנו את הליטוש הנכון ויאללה לעיקריות.

תמונה בגלריהתמונה בגלריהתמונה בגלריה

אוסובוקו טלה - "וירקות שורש ארומטיים על תבשיל חיטה בציר טלה" (89 ₪) תפס את עיני עוד לפני שהספקתי להסתכל על הראשונות ומורן כבר רשמה לפניה את הזמנתי ההחלטית. טעמו העשיר של הטלה הצדיק את הבחירה ומצאתי את עצמי מדבר לצלחת כמו מחזר אובססיבי. ירקות השורש שהוגשו לצד חיטה בציר מתקתק היוו שילוב מנצח שהשאיר צלחת נקייה. תהל מצידה הלכה על רביולי בשר - " עגבניות לחות, בזיליקום וצ'ילי ברוטב נפוליטנה" (54 ₪) נשמע טוב? צודקים. בזמן שאני הייתי מרוכז במנה שלי, תהל פירקה רביולי בזה אחר זה. "הי, אני רוצה לטעום" התלוננתי. "קח" תהל העבירה רביול אחד בחוסר חשק לצלחת שלי. "טעים, אין ספק. מאוד מזכיר את הקרפלך של אימא שלי" בין אם זה היה רביולי ובין אם קרפלך, תהל ואני היינו תמימי דעים לגבי איכותה של המנה.

השף סהר רפאל אחראי על הקונצרט הקולינרי. סהר, זוכה הריאליטי "המטבח" אחראי על תפריט עדכני ומנות מוקפדות ולנו, שנהנינו מקסמי סיריו, נשאר רק להזמין את הקינוח. ממש בסוף התפריט מציעה "כדיתא שייק פירות (22 ₪) הזמנתי שייק: (רשמו ושמרו) תמר, מלון ובננה על בסיס חלב סויה וזו הייתה אחלה של התחלת סוף הארוחה.

"אני אקח את השטריימל תפוחים" אמרה תהל. "שטרוייזל תהל, שטרוייזל". אני הלכתי עם שחור לבן - "מרנג שוויצרי, מוס שוקולד ופצפוצי שוקולד על עוגת בראוניז ברוטב שוקולד חם" (36 ₪). שטורייזל תפוחים - "תפוחים מסוכרים אפויים בשטרויזל קראנצ', שקדים וקרמל מלויים בכדור גלידת וניל" (36 ₪) הגיע ראשון. התחמשנו בכפיות ויצאנו לקרב. פירורי הבצק, ,קראנצ', כמו שנכתב בתפריט, ומתחתם שכבת תפוחים מתוקה במידה, יוצרים מרקם מחוספס ונקי בו זמנית. החיסול הממוקד עוד לא הסתיים והשחור לבן הגיע. בתפריט מוטיב השוקולד בולט לעין, ומה שעל הצלחת נאמן לכתובים. קינוח מתוק מפוצץ בשוקולד ומעוטר ב"נשיקה" לבנה, אחח, מה צריך בנאדם יותר מזה? שבעים ומרוצים יצאנו החוצה. "יש פה ריח של בנזין, בא לך לאכול?"

כדיתא, מושב תימורים, סמוך לצומת קסטינה. טלפון: 08-8582037
שעות פתיחת המסעדה: א'- ה', 9:00- 24:00, ו', 9:00 עד שעה לפני כניסת השבת, ש', צאת השבת - 24:00

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן