ביקורת מסעדה: אקו מה?

בלב מתחם שרונה בתל אביב, הלב של הקולינריה הישראלית, מסתתרת פנינה כשרה וטעימה. סיבה מספיק טובה לקפוץ לביקור

בעז נכטשטרן בעז נכטשטרן 19/02/17 11:51 כג בשבט התשעז

ביקורת מסעדה: אקו מה?
יחצ, אקולימה, צילום: יחצ, אקולימה

ירושלים מגניבה, יש בה אווירה טובה, קדושה, חיי חברה טובים, אבל אין מה לעשות את תשעת הקבין של ה"שיקיות" גנבה לה תל אביב. בכל פעם שאני מבקר בעיר הגדולה אני מתמלא קנאה באחי התל אביבים. איזה כיף זה שכל שאוורמיה זוכה לעיצוב משל היתה מסעדת יוקרה, אפילו בבתי הקפה הכי זניחים מתביישים להגיש את הטייק האווי באריזות שנקנו בחד פעמי לפי קילו. הכל צריך להיות מוקפד ומעוצב. מזל שלעיתים מזדמן לנו יום של פגישות או בילוי בעיר הגדולה, ואז ממלאים מצברים.

כזה הוא הביקור ב"שרונה מרקט" שנפתח כמעט לפני שנתיים - במתחם אחד מתרכזת לה, בצפיפות רבה יש לציין, כל השיקיות התל אביבית.

אם יש לכם אומץ, נסו את החריף(צילום: יחצ, אקולימה)

את הביקור הראשון במקום עשינו לפני כשנה וחצי - הגענו, התבשמנו מהצבעים העזים מהריחות ומהעושר הקולינרי, אבל מה שבעיקר אנחנו זוכרים זו תחושת האכזבה הגדולה שהשאיר לנו המקום. מלבד מעדניית צדקיהו (שכבר סגרה את הסניף שלה במקום) וממלכת החלבה ,שאת שניהם אנחנו מכירים היטב מהנוכחות שלהם בשוק מחנה יהודה הירושלמי, לא מצאנו שום מקום חדש, מרגש ומעניין לסעוד בו.

לכן שמחנו כשהזמינו אותנו ל"אקו-לימה" דוכן חדש כשר שנפתח במקום לאחרונה. המקום מציע עוף בסגנון פרואני-דרום אמריקאי. כיאה למדינת תל אביב, לא מדובר בסתם עוף חלילה - לצלחת שלכם יגיע עוף נטול אנטיביוקטיקה, שעובר צלייה ייחודית בתנור מיוחד שהובא לשם כך מפרו, והכל מוגש בכלים חד פעמיים (יפיפיים!) מתכלים העשויים קמח תירס ובמבוק. ככה זה במדינת תל אביב עוד לפני שהאוכל מגיע לפה צריך לבסס לו אווירה, למקם אותו בציר הגאוגרפי הנכון ורק אחר כך אפשר לדבר על הטעם.

גם אקולוגי (צילום: יחצ, אקולימה)

התפריט של אקולימה מתבסס על העוף שנאפה בתנור הענק שמאחורי הדלפק. אפשר לבקש לקבל אותו במתכונתו השלמה או כשהוא חתוך לרבע או לחצי ולאכול אותו ככה (יותר נכון עם הכפפות שמציעים במקום) או בתוך טורטיה. שתי האופציות טעימות, אבל ההמלצה שלי היא לחבוש את הכפפות ולהנות מהזדמנות הנדירה לאכול עם הידיים ולהרגיש בסדר עם זה. אל תשכחו לבקש גם מהמטבלים שמכינים במקום, ואם אתם הרפתקנים כמוני, בקשו גם מהחריף המיוחד שמכינים במקום.

קשה להסביר מה כל כך טעים בעוף, אחרי הכל זה בסך הכל עוף. אבל יש משהו בתערובת התבלינים והצלייה האיטית בתנור שהופכים את העוף באקולימה לעסיסי ועשוי טוב מבפנים. והנה עוד המלצה, אם אתם מבקרים בשרונה ביום שישי, אל תשכחו לקחת עוף לשבת.

בגרסת טורטיה טעימה (צילום: יחצ, אקולימה)

אקולימה. שרונה מרקט (קלמן מגן 3), תל אביב. טל' 03-6581116.
פתוח: א'-ה' 22:00-11:30, ו' 15:00-10:00.