בייגל קפה: ענין של מומחיות

בייגל קפה בעמק רפאים מתחדש בתפריט קיץ, הלכנו לנסות כמה מנות וחזרנו עם מסקנות הנוגעות לדג פורל וארוחות בוקר

חדשות כיפה עדי מאמו 25/05/15 13:15 ז בסיון התשעה

בייגל קפה: ענין של מומחיות
יחצ, צילום: יחצ

לכאורה עוד בית קפה בלב עמק רפאים בירושלים, שולחנות, כסאות ואוכל. אבל בביגל קפה הקונספט שונה, בכניסה למקום ניצב מקרר ענק ובו מבחר ממרחים מהמעדניה של המקום, שורות של בייגלים בשלל תצורות (פרג / בצל /שיפון / כמעט כל מה שתרצו) ובהמשך הדרך בית הקפה. כלומר, בואו תשטפו את העיניים במבחר, ומובטח שתכנסו לשבת רעבים קצת יותר. בהמשך יסתבר לי שהמקום מפעיל חוץ מבית הקפה , מעדניה בה נמכרים הממרחים והבייגלים וגם שירות קייטרינג לאירועים.

הדבר הבסיסי שמצפים ממקום שנקרא "ביגל קפה", זה בייגל טעים, ואכן בייגלים בשלל טעמים נאפים במקום מידי יום, ואם גם הבייגל שיפון דיאט היה טעים וזכה להיות מחוסל ראשון כנראה שהם צברו מומחיות בנושא.

בנוסף לבייגלים טעמנו מבחר מהממרחים שראינו בתחילת הדרך, בניהם: ממרח אבוקדו, ממרח ביצים, גבינות, דגים מלוחים אבל הכי הפתיע היה ממרח הפורל - ממרח שהומלץ בחום, התקבל בספקנות, ונאכל בשמחה רבה - מסוג הממרחים שאל תוותרו עליהם גם אם אתם לא אוהבים דג מלוח.

עושים לכם חשק לפני האוכל (צילום: יחצ)

אחרי כל הממרחים בחרנו לטעום את ארוחת הבוקר. נסיון חיים הראה שארוחת בוקר מפתיעה וטובה בבית קפה טוב יכולה לשנות את כל היום. המלצרית המליצה על מנת הדגל - "דיינרס בייגל" - מדובר על ביגל עם חמאה שעליו טוגנה ביצת עין יחד ולצידם סלט ירקות. אכן מנה מפתה ומושחתת. בדרך כלל שאני חושבת על ביצת עין, אני חושבת על האופציה של החלק הנוזלי שמנגבים אותו עם לחם, חשבתי שגם כאן זה מתבקש אבל לצערי לא.. כנראה שזה ענין של טעם ואולי היינו צריכים לבקש. הערה לגבי ארוחות הבוקר, אם אתם אוהבים להפתיע את עצמכם, לכו על המנה הזו, ועם זאת, כשהסתכלתי בתפריט ארוחת הבוקר הקלאסית, זו שמגיע עם ביגל טרי וממרחים מהמעדניה, היא היתה נראית עשירה יותר (אולי כי טעמתי את הממרחים קודם)

חבר שפגשתי במסעדה התגלה כלקוח די קבוע. הוא ציין שהמקום ידידותי ללפטופים ואישר את מה שסיפרו לנו במקום, שהבוקר מלא בלקוחות עם מחשבים, ובערב דייטים באווירה מעט שונה. היתרון של המקום הוא בחללים אינטימיים שמאפשרים לכם לשבת בפגישת עבודה, עם חברים או משפחה וגם בדייט באופן שהוא יחסית שקט למרות שהמקום יכול להיות מלא.

בהמשך הארוחה אכלנו בשביל הבריאות את סלט הבית שהזכיר את סלטי הבטטה שהיום מככבים בכל בית קפה שהמכבד את עצמו. בביגל קפה שדרגו את הסלט והוא מגיע עם תוספת של שעועית ירוקה ושלל פיצוחים. הבטטה היתה עשויה כמו שצריך ופוזרה בנדיבות. סה"כ סלט שמצד אחד מוכר ומצד שני מפתיע.

ארוחת הבוקר המומלצת של המקום(צילום: יחצ)

אחרי כל זה למי יש כח לאכול עוד משהו, אבל בשביל הבאים אחרי למקום ניסנו עוד שתי מנות - עיקריות, כי לא כולם באים בבוקר. אז ניסנו את הלזניה פטריות ודג סלמון. הדג היה טעים, עשוי כמו שצריך עם רוטב חרדל שהרגיש טיפה לא קשור אבל בלשון הוא הסתדר אליו התווספו תפוחי אדמה ובטטה עשויים בתנור שתהיתי לעצמי, למה לי זה לא יוצא ככה אף פעם. המנה בפני עצמה משביעה ועשירה. את הלזניה פחות אהבתי כי היא היתה פשוט לזניה, בדיוק כמו שצריך בלי שום הפתעה שהתרגלתי אליה.

ואולי פה היתרון (והחסרון), הבייגלים, הממרחים, ארוחות הבוקר מפתיעות ברובן ונראה שנעשו מתוך המון מחשבה וגם אהבה. ואז כשמגיעות המנות העיקריות שהן נחמדות ודי סטנדרטיות, זה טיפה מאכזב. אם מה שאתם טובים בו זה מה שאתם עושים במקום ומה שאתם גאים ואוהבים אותו, תתמקדו בו. ולמי שמגיע לסביבה, תכנסו תסתכלו על מבחר הממרחים בתחילת המקום, תתיישבו ואז תזמינו לעצמכם בייגל. עם משהו. ועדיף שיהיה ליד ממרח פורל. מבטיחה שתצאו שבעים ומרוצים . אפילו מאוד.