מחפשים אוזני המן מיוחדות לקראת פורים?

גם בערב פורים תשע"ט, ממשיכים הקונדיטורים הישראלים לדבוק במסורת שהנהיגו בעשורים האחרונים, לשנות, לשדרג, לפעמים אפילו לקלקל (אבל על זה לא אתעכב), את מאכלי החגים. בימים אלה מדובר כמובן באוזני המן

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/03/19 18:03 כו באדר א'

מחפשים אוזני המן מיוחדות לקראת פורים?
מתוקה, צילום: בני גם זו לטובה

כולם אופים כמובן אוזני המן עם פרג, אבל החידושים הם אלה המושכים תשומת לב. מירי ארזי המפורסמת מקונדיטוריית "מתוקה" וקייטרינג מגשי האירוח "מתוקה רומסרוויס", החליטה בהשראת חג התחפושות, או, כפי שהיא אומרת, בהשראת תחרות האירוויזיון המתארחת השנה בארץ, לאפות אוזני המן בטעמי עמים ועוגת פרג שהיא מכנה "אסתר אינטרנשיונל".

בין היתר מדובר באוזני המן קטנטנות מבצק חמאה פריך ודקיק בעבודת יד עם מלית של תה מאצ'ה ומחית שעועית מבושלת (מהמטבח היפני), מחית ורודה של פטל ומרנג (צרפת), פאדג' שוקולד ושמנת (ארצות הברית), פרג מבושל בחלב (אוסטריה), קינמון, אגוזים קלויים וטופי (שוויץ), חלבה וקפה מנוקד בסומק (טורקיה), תמרים ואגוזי מלך (ישראל). 55 שקלים למארז של 250 גרם במארז.

גם המארזים לבשו אצלה מעטה פורימי, למשל בונבוניירה מלבנית ארוכה עם 12 אוזני המן בשורה (27 שקלים), קיט מתנה המשלב אוזני המן, "נשיקות" מרנג וסוכריות צבעונית בקופסה קשורה בסרט זהוב (109 שקלים), ועוד. טעמתי ארבעה סוגי מלית מההיצע של ארזי, ואהבתי הכי את השוקולד עם השמנת, אבל בקבוצת הנסייניות שגייסתי הרוב אהבו את המלית "הישראלית" של חלבה ותמרים.

רוגלך המן

רוגלך המןצילום: אוטמזגין

קפולסקי

קפולסקיצילום: נעמה קרמר

גם דודו אוטמזגין מפורסם בהפלגות הדמיון הקולינאריות שלו והשנה הוא מכין "רוגלך המן" בניחוח אוסטרו-הונגרי עם מליות כמו גבינת ריקוטה ונגיעת תפוז, שזיפים מבושלים ביין אדום, תפוחי עץ מוקפצים בחמאה עם נגיעת קינמון, שוקולד חלב ועוד. כל "אוזן" חדשנית כזו עולה אצלו 8 שקלים.

כל רשתות בתי הקפה אופות בימים אלה במרץ אוזני המן. אחת מהן, קפולסקי, הולכת על גודל מיני-מיני בטעמי פיסטוק-חלבה, תמרים, שוקולד, חלבה, אגוזים, פיסטוק, ועוד. מארז של 300 גרם עולה 36 שקלים. קפולסקי ידועה בעוגות שלה, ולכבוד פורים התעכבתי על עוגה המכונה שם "דודה של קפולסקי" - עוגה עם בסיס של בצק חמאה פריך ועליו שכבת פרג ושוקולד, המעוטרת בגנאש שוקולד חלב. המחיר: 59 שקלים. וכל הכבוד לדודה. עוגה פורימית מעניינת נוספת היא "פלודן פרג" – שכבות של בצק שמרים ממולא בפרג שנטחן ובושל בישול איטי בחמאה ודבש. 59 שקלים.

צילום: שאטרסטוק

 

ברשת בתי הקפה גרג יש גם אוזני המן בסגנון אלפחורס, וברשת קפה ביגה יש אוזני לצד כל המליות המוכרות של שוקולד, תמרים, חלווה, פרג וכו' גם אוזני המן ללא גלוטן. חשוב כמובן לדעת. בשתי הרשתות אוזן אחד עולה 4 שקלים, ומארז של 100 גרם עולה 12 שקלים.