כל החטיפים שיעשו לכם את הפסח כשר ומתוק

מבחר מוצרים מיוחדים לפסח בכשרויות מהודרות. שימו לב, כי גם המתנזרים מגלוטן, ימצאו כאן כמה המלצות טובות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 10/04/19 13:04 ה בניסן התשעט

כל החטיפים שיעשו לכם את הפסח כשר ומתוק
חטיפי FREE, צילום: אפרת אשל

כבוגרת פסחים של עוגות "חנק" ((לייקח, למי שזוכרים) מתפוררות בגרון ומגרות שיעול, עשויות מקצף ביצים וקמח תפוחי אדמה, ותפריט של ביצים קשות, מצות קשות, ורצועות של חביתות חתוכות במרק עוף, לא נגמלתי עדיין מהתפעלות מהולה בתימהון מול הרשימה הבלתי נגמרת של מאכלים חדשים כשרים לפסח, שכל שנה מתעשרת בעוד המצאות. גם השנה המרכולים והרשתות מוצפים, ובחרתי רק מבחר מייצג. אגב, לשאלה מה נשתנה הפסח הזה אפשר לענות בקלות שיש בו הרבה מוצרים חדשים למתנזרים מגלוטן.

למתנזרים מסוכר מעובד, ואוכלים קטניות בפסח, מותג חטיפי האנרגיה FREE  השיק חטיפים כשרים לפסח למהדרין בהשגחת בד"ץ בית יוסף, ללא תוספת סוכר, על בסיס תמרים עם תוספות כמו אגוזי קשיו ולוז, בוטנים וקקאו, חמוציות, תפוחי עץ וקוקוס. 100 קלוריות ליחידה.

עלית מקבוצת שטראוס, הוסיפה על האפיפיות (וופלים כשרים לפסח), עוגות השוקולד והקוקוס, השוקולדים עם שביבי קרמל ועוד, עוגיות שוקולד צ'יפס, עם כמות נכבדה של 40% שוקולד בכל עוגייה.

FREE

FREEצילום: אפרת אשל

 

חברת רפאל'ס המתמחה בייצור מוצרי מזון טבעיים, השיקה באמצעות כרמית, בכשרות רבנות חדרה, סדרת חטיפי אנרגיה בשם "פוזיטיב" עם אגוזים ופירות יבשים. 99 קלוריות ליחידה כ-17 שקלים ליחידה במשקל 138-144 גרם.

איסור מוחלט מימי ילדותי, היה ועודנו, לאכול מחוץ לבית, כי בקושי מצאנו מסעדה כשרה לפסח, וגם זו הייתה מותרת רק לאוכלי קטניות. כך גם השנה רשת בורגרים על 52 סניפיה ברחבי הארץ (פרט לנצרת, דליית אל כרמל והטיילת באילת), הכשירה את עצמה לפסח במהלך חודש מרץ לאוכלי קטניות, ותמצאו בה לחמניות כשרות לפסח ומגוון בורגרים.

גם שלושה הסניפים הכשרים של רשת BBB - ירושלים, קריית גת ואשקלון, הוכשרו לאוכלי קטניות ואחת ממנות הדגל שם היא מנה של שני המבורגרים מבשר בקר טרי, כרוב קולסלאו, פרוסות מלפפון בכבישה ביתית ורוטב ברביקיו. מנות עיקריות נוספות שיוגשו במהלך החג כוללות שניצל בציפוי פירורי מצה, פרגית, עוף וירקות על הפלאנצ'ה ועוד.

בורגרים

בורגריםצילום: חיים יוסף

 

חיים קלים לבשלנים, ועוד ללא קטניות, מספקים המוצרים המוכנים או הכמעט מוכנים לאכילה, בכשרות אוירבך מהדרין, של קבוצת "עוף טוב" ובהם פסטרמה הודו ונקניקים, פרוסות אנטרקוט דקיקות במותג מינוט, שניצלים ועוד. 36-38 שקלים ל-650 גרם.

עוד חברה שהתאמצה להכשיר את מוצריה גם ללא אוכלי קטניות היא בלדי, עם שניצלים, כרעיים עוף, נתחי טלה והודו, ודגים.

צילום: בלדי

עוף טוב

עוף טובצילום: סטודיו אג'נדה

שקדי מרק כשרים לפסח שהחליפו את "אטריות" החביתה של פעם, הם לא חידוש, אבל חברת GLUTERIE– מותג חדש בתחום המזון,  השיקה בימים אלה שקדי מרק כשרים לפסח ללא גלוטן, וגם ללא קטניות, בכשרות חתם סופר בני ברק. ניתן להשיג בבתי טבע וברשתות שיווק.

ונחזור למתוקים: גילרוי היא חברה נוספת הדואגת למי שחייב להתנזר מגלוטן, וגם לטבעונים, במותג שלה "עלמה" - שביחד עם "השחר העולה" מייצר וופלים פרווה כשרים לפסח, בכשרות בד"צ בית יוסף ובכשרות בד"צ העדה החרדית (כתחליף ללציטין סויה נאפה הוופל עם לפתית) ומתאימים גם לטבעונים. כ-8 שקלים ל-125 גרם.

גילרוי

גילרויצילום: אפרת אשל

צילום: גלוטרי

 

את טרנד ה"ללא" אימצה גם חברת כרמית שבין שלל מוצריה הכשרים לפסח יש שוקולדים ללא תוספת סוכר ומוצרים ללא גלוטן וללא שומן טרנס בכשרות בד"צ בית יוסף ובד"צ העדה החרדית. לאוכלי קטניות יש בכרמית שני סוגי פריכיות אורז מלא עם שוקולד מריר ועם שוקולד חלב. כ-5 שקלים ל-60 גרם. ופלים מצופים ללא גלוטן עם לפתית בשלושה טעמים, כ-7 שקלים ל-110 גרם, שוקולד אגו מריר ללא תוספת סוכר מתאים לטבעונים, ועוד.

עוגות מוכנות כשרות לפסח יש בעשרות טעמים וצורות, ואמני קונדיטוריה מתחרים ביניהם בהמצאת חידושים וצורות של "וואו". אחד הבולטים שבהם הוא דודו אוטמזגין, בעל רשת של 12 סניפים, אמן פטיסרי שהכין לחג עוגות בהשראת פרחים וסחלבים. העוגות עשויות שכבות קוקוס, אגוזים, שקדים, מרציפן וזהב אכיל, כולן עבודת יד, והמחיר ההתחלתי שלהן הוא 180 שקלים לעוגה עגולה קטנה.

צילום: דודו אוטמזגין

 

ואסיים במבחר המיובא של ליימן שליסל, בונבוניירות מבית נסטלה, כשרות לפסח, עם שוקולדים ממולאים בקרם אגוזי לוז ואגוז שלם. ממתק שוקולד חלב, נוגט, אגוז לוז וקרמל במותג טופיפי, כ-22 שקלים ל-250 גרם, בונבוניירות מרסי המכילות אצבעות שוקולד במגוון טעמים, כל אצבע עטופה בנפרד. כ-45 שקלים ל-400 גרם.

צ'וקטה, מותג פרטי בבעלות ליימן שליסל, של חטיפי שוקולד לאוכלי קטניות בהשגחת רבנות מדריד ועוד. בקיצור, מתוק לא יחסר בפינו בחג המצות.