חמשת הקינוחים הכי ישראליים

ארוחת חג ישראלית או סעודה משפחתית ספונטנית. על השולחן מנות מדיפות ניחוח נפלא. לאחר הסעודה כולם ממתינים לראות מה תהיה המנה המתוקה שתסיים את הערב.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/03/19 13:25 כו באדר א'

חמשת הקינוחים הכי ישראליים
צילום: shutterstock

עוגת גבינה אפויה עם תוספות פירותיות מפנקות, מוס מתקתק המוגש בקערות מעוצבות או אולי דווקא קינוחים מתוקים המבוססים על המטבח המזרח תיכוני. אספנו עבורכם את חמשת הקינוחים הכי ישראליים שיכולים לשדרג כל ארוחה.

עוגת גבינה עם פירות יער או תותים
עוגת גבינה אפויה מאפשרת לפנק כמות גדולה של אורחים במינימום עבודה. אתם יכולים לאפות אותה בעצמכם או לרכוש עוגה מוכנה מראש ולהוסיף לה תותים טריים, פירות יער, שזיפים או פירות אחרים. עוגת הגבינה המוגשת עם יין לבן איכותי מהווה סיום נפלא לכל ארוחה ומתאימה גם לחגים כמו שבועות, ראש השנה (כאשר היא מוגשת עם תפוחים) או חגיגת בת מצווה ביתית. את העוגה מומלץ להכין מראש ולהגיש אותה לאחר שצוננה מעט עם התוספת המעטרת את חלקה העליון.

סחלב
קינוח ישראלי נוסף שניתן להכין ממש במהירות הוא הסחלב. מעדן מתקתק זה מופק מהצמח סחלב בגרסתו המקורית. עם השנים, עברנו לגרסאות אינסטנט ששימרו את טעמו. מבשלים אותו באיטיות ואחר כך מגישים אותו בקערות קטנות עם תוספות מפנקות כמו פיסטוק חלבי (מפורר), קוקוס או אגוזים שונים. מעדן זה עם טעם הגן עדן טעים במיוחד בלילות חורפיים כאשר הוא מוסיף חמימות נחמדה בגרון. יש המוסיפים לו מי ורדים ומוסיפים מתיקות מתוחכמת נוספת ומעט צבע לקינוח הלבן.

בקלאווה וקנאפה
מהסחלב המגיע אלינו מטורקיה וארצות הבלקן נעבור לגרסאות המרוקאיות והערביות לקינוח מתקתק. הבקלאווה והכנאפה המשלבים את הטעמים המיוחדים של מאפה איכותי וקטן מימדים עם מתיקות של דבש. היום קיימות מאות גרסאות של שני הקינוחים האלה, מרביתן משלבות פיסטוק ואגוזים שונים ואחרות דווקא כוללות הפתעות מיוחדות כמו פירות שונים המבושלים מראש ומוסיפים לעוגייה העסיסית מעט חמיצות מתוקה. יש המחזקים את הקינוח הנפלא הזה עם תמצית ורדים.

מוס שוקולד
קינוח ישראלי נוסף שנראה בכמעט כל חתונה או אירוע גדול באולם בארץ הוא מוס השוקולד. הוא מוגש בקערות מעוצבות למשעי ומעניק לנו את המתיקות המתבקשת של השוקולד והאווריריות הנחוצה על מנת שלא נתמלא לגמרי. מוס שוקולד מתאים במיוחד אחרי ארוחה כבדה, כאשר אנו זקוקים למעט מתיקות על הלשון אבל הבטן לא פנויה למנת עוגה מפנקת. את המוס אפשר להגיש לבדו או לשלב מספר קערות עם קרם בוואריה לבן שיוצר מרקם מרתק ומספר צבעים בקערה. הילדים סביבנו לא יוותרו על טעימה אחרונה מהסיר בו הכנו את המוס עוד בזמן הבישול ויכולים להיות חלק מתהליך הכנת הקינוח כולו.

סלט פירות או קומפוט
במשפחות שיצאו ממזרח אירופה סיום ארוחה ללא פרי כלשהו הוא כמעט בגדר חטא. כך השתלב במטבח הישראלי הקומפוט המפורסם. עמיתו הישראלי אף יותר הוא סלט הפירות המכיל מגוון של צבעים וניתן לקשט עם אגוזי מלך או פיסטוק. שתי החגיגות הללו מוגשות אף הן בקערות מעוצבות עם סירופ מתאים (המלצתנו מיץ תפוזים) ויכולות להיות חיזוק של ממש לעוגת גבינה המוגשת לשולחן.

אם אתם מכינים את סלט הפירות מאפס מומלץ לתת לפירות להתבשל לאט ביחד עם סוכר ולהוסיף אבקה של ג'לי בזק על מנת ליצור חיקוי של הרוטב המגיע בגרסאות של סלטי הפירות בקופסת השימורים. בפועל, אינכם צריכים להקדיש יותר ממספר דקות להכין את הקינוח האהוב – כל שעליכם לעשות הוא לרכוש מספר שימורים מגוונים של פירות חתוכים ולערבב אותם זה עם זה.

לפני סיום נגלה לכם סוד –
אינכם חייבים להסתפק רק בסוג אחד של קינוח. כל הקינוחים הישראליים שהזכרנו קודם משתלבים בצורה נפלאה זה עם זה. לדוגמה, אתם יכולים להגיש את סלט הפירות על גבי עוגת הגבינה או ליצור שולחן מלא קערות קטנות עם סחלב ומוס שוקולד זה לצד זה.

לסיכום, הקינוחים בישראל, בדיוק כמו החברה הישראלית, מהווים שילוב מנצח של מזרח ומערב. טעמים שמגיעים אלינו מאירופה, מארצות הבלקן, מצפון אפריקה וממדינות ערב מעניקים לנו את מיטב המעדנים המתוקים. נסו לגלות כיצד אפשר ליצור טוויסט מיוחד לכל אחת מהמנות שלכם ושלבו תבלינים כמו קינמון ומי ורדים בטעמי הבסיס וצרו קינוח חדש משלכם.