אלו התוספות שישדרגו את סיר החמין

החמין התקבע במסורת היהודית עוד מימי הגלות. כל עדה נתנה לו את הפרשנות שלה, את התוספות שלה שנתנו לו את הטעם, המרקם, הצבע והריח. הנה מה שישדרג אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/21 13:26 כו בטבת התשפב

אלו התוספות שישדרגו את סיר החמין
צילום: Kobi Gideon / FLASH90

מזג האוויר בסוף השבוע צפוי להיות סוער במיוחד, עם רוחות ערות, גשמים וסופות רעמים. בדיוק בשביל שבת חורפית כדאי להשקיע בסיר חמין מפנק. דמיינו לעצמכם את הניחוחות והארומה הביתית של המאכל היהודי העתיק הזה, אחרי שיתבשל על הפלטה במהלך ליל שבת. המאחרים לישון יכולים אפילו לגנוב כמה טעימות בשעות הלילה המאוחרות. לא משנה מאיזו עדה אתם, תקראו לו צ'ולנט, סחינה, או חמין, העיקר שתאכלו. 

בטטות וגזרים

ירקות תמיד יתקבלו בברכה בקדרה, אבל הפעם תוכלו לבחור בבטטות סגולות שיוסיפו צבעוניות נהדרת לסיר שלכם. הבטטות הסגולות קיבלו את הצבע שלהן בזכות פיגמנט נוסף שמייחד אותן משאר הבטטות, והן התגלו בדרום אמריקה. הטעם שלהן ייחודי, והן נדרשות לזמן בישול ממושך יותר משאר הירקות. מלבד האור בעיניים, הן ידועות בכמות רבה של סיבים תזונתיים. 

צילום: shutterstock

תמרים

לא תאמינו איזה פלא יכולים לחולל שני תמרים בקדירה שלכם. התמרים מעניקים צבע עמוק לתבשיל ומוסיפים מעט מתיקות עדינה לכל העסק הכבד הזה שקוראים לו חמין.

צילום: shutterstock

אורז בשקית קוקי 

החמין, כידוע, מאפשר לנו ליצור ארוחה גדולה ומשביעה בסיר אחד בלבד. האורז משדרג את הפחמימות בסיר ודורש הכנה מוקדמת. יש להניח את האורז במים רותחים במשך חצי שעה, כך שיהיה מכוסה כולו. אחר כך, לסנן, להוסיף שמן, פלפל ותבלינים ולהכניס לשקית קוקי עם מים רותחים ביחס של כוס מים על כל כוס אורז. 

צילום: shutterstock

תיון

אם פחדתם מהמתיקות של התמרים, אתם יכולים לנסות לשים שקית תה בתוך הסיר. התה יעניק צבע חום עמוק, כזה שירים גבה אצל האורחים שלכם.

צילום: shutterstock

נקניקיות

נכון, זה כנראה לא בריא במיוחד, אבל כולנו זוכרים את הטעם המופלא של משה בתיבה. לכן, גם כאן אפשר לשלב נקניקיות איכותיות שיוסיפו טעמים וארומה מיוחדת. 

צילום: shutterstock

ג'חנון

כן, זה קצת כמו לערבב שמחה בשמחה, אבל בהחלט שווה את זה. המאכל הבצקי הזה, שעשוי מקמח לבן ומרגרינה, יביא לקיבוץ גלויות במטבח שלכם. שאר המרכיבים יוסיפו תוספת מיוחדת לבצק. באמצעות שימון עדין ביותר תימנעו מהידבקויות לדפנות. כמובן, לא לשכוח להוסיף ביצים קשות. הבישול האיטי יהפוך אותן לחומות, ועם קצת פלפל שחור הטעם גן עדן. 

צילום: Kobi Gideon / FLASH90