שאל את הרב

אמונה, תשובה ותחושת התרחקות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 03/04/24 08:35 כד באדר ב'

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בקרוב בת 15 רציתי לשאול אותך לגבי נושא שמציק לי די הרבה זמן . אני אתחיל בלספר על הרקע שלי אני באה מבית חילוני ורק לאחרונה בגלל המלחמה משפחתי ואני התחלנו יותר להתחזק התחלתי לשמור שבת ולברך על

האוכל ובבוקר את ברכת השחר ובלילה את קש על המיטה וכדומה. אבל יש איזה משהו שמציק לי מרגיש לי שאני מתקדמת עם זה מהר מידי ושלקחתי על עצמי דברים שאני כבר לא יכולה

לצאת מזה . לפעמים לא באלי לשמור את השבת אבל מצד שני כבר התחלתי ומרגיש לי שאם אני אחלל אותה אז ה׳ יעניש אותי . מצד אחר מרגיש שאני צריכה לעשות יותר מצוות ויותר להתמיד בזה כי ככה ה׳ יקשיב לי. אני בתקופה עכשיו שמרגיש לי שאני מתרחקת מהקב״ה וזה לא עושה לי טוב כי למרות שאני עדיין חילונית אני כן מנסה לעשות את המיטב רציתי לשאול אותך מה אתה חושב שכדי לי לעשות בנוגע לגבי זה ? ואיך אני אוכל להפסיק את המחשבות שלי בפקפוק לגבי האמונה?

אעריך מאוד אם תענה תודה רבה ויום טוב

תשובה

שלום לך

ראשית, אין לך מושג כמה נפלא המהלך שלך ושל המשפחה. כמה הקב"ה שמח בכם, וכמה זה מחזק את עם ישראל, ובמיוחד בתקופה לא פשוטה כמו שלנו. אשריכם.

את צודקת שהתהליך של ההתקרבות וההתקדמות נכון שיהיה בקצב המתאים לך, בלי לקפוץ קדימה מהר מדיי.

לגבי שמירת שבת אני מציע לך לא לעזוב את זה בגלל חשיבות וקדושת השבת, ולכל הפחות להתאמץ מאוד לא לחלל אותה בדברים שאסורים מהתורה (הדלקת אש, בישול, נסיעה וכיוצא בזה).

התפילות זה דבר מעולה, וגם זה בקצב שלך. להתפלל בנחת ולהשתדל לכוון.

לומר פרקי תהילים בנחת (בלי לחץ על הכמות כמובן).

מציע לך גם ללמוד אמונה, גם מספרי יסוד, כמו למשל מסילת ישרים ושלושת הקדמות הרמב"ם לפירושו למשנה (ויש גם הרבה ספרים טובים של רבנים מהדור שלנו, כמו ספרי הרב אבינר, הרב פיירמן, הרב זמיר כהן ועוד), וגם למצוא שיעורים של רבנים או רבניות שאת מתחברת לסגנון שלהם, ואת מרגישה שהשיעורים שלהם מרוממים אותך ומסייעים לך להתקדם בשמחה.

מציע גם אולי לקרוא סיפורי צדיקים (כמו למשל הספרים על הרב קוק, על הרב אריה לוין ועל הרב שלמה זלמן אויירבך).

מה את אומרת? מתאים לך לנסות?

ואגב, מציע לך לא להגדיר את עצמך כחילונית (יהודי הוא קודש ולא חול). את יהודיה ואת בתהליך נפלא, וחבל על ההגדרות המיותרות הללו.

מוזמנת להמשיך לכתוב

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות