כל המשפחה מוזמנת לטכנודע

טכנוגרמה - תערוכת הולוגרמות מהפנטת הגיעה לטכנודע- פארק ומוזיאון המדע בחדרה ולנו יש כרטיסים משפחתיים עבורכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/16 15:52 כז בתמוז התשעו

כל המשפחה מוזמנת לטכנודע
יחצ, צילום: יחצ

תערוכת הולוגרמות מהפנטת, בביצועו של האמן שמעון המאירי, מציגה 50 עבודות צילום תלת מימדיות מסוג הולוגרמות ולנטיגרמות. ההולוגרמות והלנטיגרמות המהוות יצירות אומנות בשילוב מדע. המבקרים יכולים להבחין בפרטים גדולים וקטנים בדו ותלת מימד, המעניקים תחושה חזקה ולעתים מסתורית של מציאות ודמיון.התערוכה הינה חוויה ייחודית לכל המשפחה וכוללת גם משחק אינטראקטיבי לילדים ומיצגי אור וחושך.

אז מהי הולוגרמה וכיצד יוצרים אותה?
ההולוגרמה היא מעין צילום תלת ממדי, המופק בתהליך שנקרא הולוגרפיה. המילה "הולוגרמה" באה מהשפה היוונית ופירושה "התמונה כולה".
בניגוד לצילום רגיל המקליט רק את הבהירות והניגודיות (brightness and contrast) בהתאמה הרי שהולוגרמה מקליטה גם את מימדי החפץ המצולם (הקלטה של הפאזה והמשרעת [אמפליטודה] של גלי האור). ההולוגרמה מכילה למעשה מידע על גודל, צורה והמימדים במרחב אותם תופס האובייקט המצולם.
את ההולוגרמה יוצרים באמצעות שתי קרני לייזר, שכל אחת מתפקדת באופן אחר - האחת מאירה את העצם, והשניה מתארת את איך שהוא נראה (מקליטה את הפאזה והמשרעת של גלי האור). פעמים רבות נותנת ההולוגרמה תחושה שהעצם נמצא ממש בתוך התמונה.

"טכנוגרמה- מציגה בטכנודע בחודשי יולי- אוגוסט בין השעות 9:00-17:00

רוצים כרטיס משפחתי (עד 6 נפשות)? השאירו פרטים כאן ואנחנו נגריל בין המשתתפים כרטיסים משפחתי

|טופס|

מה עוד תוכלו למצוא בפארק ?
הפארק והמוזיאון הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע. בפארק המשתרע על ארבעה דונמים נבקר בשלושה מתחמי פעילות עיקריים: דרךהמים, קולומוזיקה ואנרגיה. במוזיאון רחב הידיים מגוון תערוכות: לונהפארקפיזיקאלי, סודות החשיבה המדעית,חדרחושך ומתחם חידות ומשחקי חשיבה, תערוכת ספינות מימים רחוקים, ועכשיו נוספה גם תערוכת טכנוגרמה.