מתחזקים: ערוץ 1 ישדר סדרה חדשה על מפורסמים שהתקרבו ליהדות

סדרה דוקומנטרית חדשה בהנחייתו של מאיר סוויסה בשם 'חוזרים קדימה' תעקוב אחרי תופעת ההתעוררות הרוחנית והתקרבותם של אמנים מפורסמים ליהדות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/04/14 13:14 כד בניסן התשעד

מתחזקים: ערוץ 1 ישדר סדרה חדשה על מפורסמים שהתקרבו ליהדות
יחצ, צילום: יחצ

ערוץ 1 מציג סדרה חדשה בשם 'חוזרים קדימה' בה יתחקה מאיר סוויסה בארבעה פרקים אחר אמנים מפורסמים שהתחזקו.

הסדרה מגיעה על רקע תופעה של התעוררות רוחנית בקרב שכבות רבות באוכלוסייה הישראלית . התעוררות זו, שבעבר התאפיינה במשמעות של "חזרה בתשובה", מתוארת כיום יותר כזיקה אל המקורות היהודיים. בתוך כך, בולטות ביתר שאת דמויות מפורסמות מתחומי התרבות והאומנות. התהליך העובר עליהן נותן אותותיו לא פעם במרחב היצירה שדמויות אלו מביאות לבמה.

בסדרה יתחקה מאיר סוויסה אחר נקודת מבטם ומסלול חייהם של מספר "מתחברים חדשים למקורות", אומנים מפורסמים שונים המייצגים פלגים שונים בחברה. בין המשתתפים : קובי אוז, גולן אזולאי, גילי שושן, גאלה קוגן, דני שטג, איה קורן, שרון רוטר, אריאל זילבר, לאה שבת, ועוד.

כל פרק יתמקד בהיבטים שונים של התופעה ובתהליך שעוברות הדמויות במסגרתה ובסדרה יועלו שאלות שונות בהן האם עלה רצון לשנות את דרך החיים, מהם המניעים שהובילו לכך, מהם השלבים הראשונים של התהליך שעברו וכן מתי וכיצד מקבל התהליך הפנימי צורת ביטוי חיצונית. סוויסה יעקוב אחר קונפליקטים ומכשולים איתם נאלצו הדמויות להתמודד: בין אם בתגובת החברה, בסביבת העבודה או המשפחה. ייבדק האם התהליך שעברו לווה בוויתורים משמעותיים עבורם.