הישג לציונות הדתית

הוועדה למינוי דיינים החליטה על מינויים של 12 דיינים חדשים לכהונה בבתי הדין האזוריים. לראשונה: שליש מהדיינים הנבחרים - מן הציונות הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 19/11/10 00:00 יב בכסלו התשעא

הישג לציונות הדתית
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

הישג משמעותי לציונות הדתית במערך בתי הדין: הוועדה למינוי דיינים החליטה היום (ו) על מינויים של 12 דיינים חדשים לכהונה בבתי הדין האזוריים, שליש מהדיינים הנבחרים - מן הציונות הדתית. ארבעה מתוך הדיינים שנבחרו על-ידי הוועדה מגיעים מהמגזר הדתי לאומי, ארבעה נוספים מתוכם הם ליטאים וארבעה ספרדים.

הישג נוסף נרשם לזכות הוועדה, כשהשנה, לראשונה, זכו כל הדיינים לתמיכת כל חברי הוועדה. המינויים כולם אושרו פה אחד. עוד החליטה הוועדה על הארכת מינויו הזמני של הרב שלמה דיכובסקי כמנהל בתי הדין הרבניים, בשלושה חודשים נוספים.

הדיינים הציונים דתיים הינם מאיר כהנא, בוגר ישיבת ההסדר קריית שמונה ורב בישיבת ירוחם, מפקד פלוגה בגדוד חי"ר במילואים; דוד בר שלטון, בוגר ישיבת בית אל וראש כולל הדיינים ביישוב פסגות, רב סרן במילואים; אריאל אדרי, רב שכונת הר חומה בירושלים ובישיבת הר המור בירושלים ויאיר בן מנחם - בוגר ישיבת מרכז הרב.

"תבונתו של שר המשפטים ויו"ר הועדה - השר נאמן וחוכמתם של הרבנים, הובילה לבחירת נבחרת מצוינת של דיינים בישראל" מסר ח"כ עתניאל שנלר בעקבות החלטה הוועדה וציין כי "כציוני דתי אני גאה על שזכינו לאחוז ידיים עם הגישות החרדיות ולהציג לציבור יהדות מלוכדת".

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, מסר בעקבות החלטת הועדה כי "מינוי הדיינים הנמנים על הציונות הדתית הוא בשורה משמחת לכל עם ישראל. דיינים אלו ישקפו בפסיקותיהם את הגישה הרואה לנגד עיניה את עם ישראל ואת תורת ישראל כמקשה אחת".

עם זאת, בתנועת "נאמני תורה ועבודה" אמנם ברכו על בחירתם של אנשי הציונות הדתית אך הצרו על כך "שרק רבע מהדיינים החדשים שנבחרו, אינם חרדים". לדברי בני דורון, דובר התנועה, "כיום מהווים החרדים רוב מוחלט בבתי הדין הרבניים ועל המדינה לפעול על מנת לאזן את המערכת, אחרת לא נראו שום שינוי בהתנהלותם של בתי הדין, והמצב אף ילך ויחמיר".

"אנו קוראים לראשי המדינה, דתיים וחילונים כאחד, לפעול להגדלת מספר הדיינים הציונים בבתי הדין ולמנות לתפקיד המנכ"ל, אדם ציוני בעל כישורים הולמים הקשוב לכלל החברה הישראלית", נמסר.