נתניהו: המחבלים לא חושבים על יצהר או איתמר, הם רוצים להשמיד את כולנו

ראש הממשלה התייחס במסיבת עיתונאים לגל הטרור ואמר "אנחנו פועלים נגד המסיתים והמפגעים באחריות ולא בפזיזות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/15 21:36 כה בתשרי התשעו

נתניהו: המחבלים לא חושבים על יצהר או איתמר, הם רוצים להשמיד את כולנו
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ומ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו קיימו הערב (ה') מסיבת עיתונאים על רקע גל הטרור המתמשך, ופיגועי הדקירה הרבים בימים האחרונים.

"אנחנו בעיצומו של גל טרור. מחבלים מוסתים, חדורי שנאה, מנסים לפגוע בבני עמנו - בתינוקות, בילדים, בגברים, בנשים, באזרחים וחיילים. ליבנו וליבו של כל העם עם משפחות הקורבנות שיקיריהם נרצחו בידי שפלים", אמר נתניהו. "אני רואה בשעות האחרונות גילויי גבורה של חיילים ושוטרים ולא פחות מזה של אזרחים. בירושלים, קריית גת, חברון, בפתח תקווה ובתל אביב. אזרחים שפועלים בקור רוח ונחישות כדי לחסל את המחבלים תוך כדי הפעולה. זה דורש אומץ לב ותושייה ואנחנו גאים להיות חלק מהמדינה שיש בה אזרחיות ואזרחים כאלו".

"הטרור לא התחיל היום. הוא מלווה את המפעל הציוני מראשיתו. המחבלים והגורמים הקיצוניים שמאחוריהם לא ישיגו דבר. אנחנו ננצח אותם. אנחנו בגל טרור של סכינים, בקבוקי תבערה, אבנים וגם ירי חי. זאת תוצאה של פעולת הסתה ישירה של החמאס, הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור ולא פחות מזה והרבה פעמים יותר מזה של התנועה האיסלאמית בישראל שמבעירה את השטח על המדיניות שלנו בהר הבית. זה שקר מוחלט", האשים.

"אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים. צה"ל, המשטרה והשב"כ פועלים בכל החזיתות. עם נוכחות על הצירים, אבטחת היישובים, מסתערבים, חדירה לעומק השכונות במזרח ירושלים והריסת בתי מחבלים. הנחיתי למנוע מאישים פוליטיים, יהודים וערבים כאחד, לעלות להר הבית. לא צריך עוד נפצים שיבעירו את השטח".

נתניהו נשאל לגבי הרחבת הממשלה, והצטרפות אפשרית של יצחק הרצוג והמחנה הציוני לממשלה, ולא פסל אפשרות זו. "לאור מה שמתרחש במזרח התיכון יש טעם בממשלה רחבה בחזית לאומית רחבה. הרי ברור שהרבה מהוויכוחים בינינו הם ויכוחי סרק. מי שדוקר בשער הקריה לא חושב על יצהר על איתמר, הוא חושב על להשמיד את כולנו. אנחנו צריכים לאחד כוחות. ההחלטה היא בידי אלו שבאופוזיציה. אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות בעם".