הרב שרלו: התורה יוצאת מבוזה, אי אפשר להתעלם מהדרת נשים

ראש ישיבת פתח תקווה סבור כי העיסוק התקשורתי סביב עניין הדרת נשים נובע ממציאות בשטח: "אנחנו לא רק מרחיקים אנשים מהתורה, אלא מרחיקים את התורה ממה שהיא באמת"

חדשות כיפה אורי פולק 29/12/11 12:28 ג בטבת התשעב

הרב שרלו: התורה יוצאת מבוזה, אי אפשר להתעלם מהדרת נשים

"קל מאוד להאשים את התקשורת סביב עניין הדרת נשים, בשל העובדה שההאשמות האלה גם נכונות. אולם יש יותר מדי דברים אמיתיים שאינם קשורים לתקשורת, שלא ניתן להתעלם מהם. כולם צריכים לעשות ''נחפשה דרכנו ונחקורה'', ולא רק להאשים אחרים" - כך טוען היום (ה') הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, בתשובה הלכתית שמסר באתר ישיבת פתח תקווה.

בהתייחס לסערה הציבורית סביב סוגיית הדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל, טוען הרב שרלו כי העיסוק התקשורתי מחייב אותנו "לבדוק פנימה מה קרה לנו, מה קרה לדרך בה אנו לומדים תורה, מה קרה לצניעות האמיתית, מה קרה לבשורה שיש לנו לציבור החילוני, ועוד עניינים רבים אחרים".

כדוגמה מביא הרב שרלו את החלטת חלק מכלי התקשורת החרדים לצנזר תמונות של נשים מפרסומים ועיתונים. "אין לזה כל קשר להלכה, ועצם העובדה שלאישה מותר ללכת ברחוב ללא רעלה מוכיח זאת. התנהגות כזו, לדוגמה, אינה מזינה באמת את הקיצוניים?", תוהה הרב שרלו.

הוא אף ביקר את ההחלטה, בחלק מהמקומות, שלא לאפשר לנשים לדבר בפומבי או להספיד בבתי העלמין. "אין לכך כל קשר להלכה, ואם היא לבושה בצניעות - אין שום איסור בדבר", טוען הרב שרלו, שמציין כדוגמה נוספת את מיעוט הנשים המכהנות בתפקידי הנהגה.

"אומר לך בכנות מה כואב לי: התורה יוצאת מבוזה. אנחנו משכנעים את העולם כי ללכת לאור התורה - הוא טירוף. במקום הבשורה שתהיה לנו לעם ישראל, במקום שנוכל להתייצב ולקרוא לצניעות לקדושה ולטהרה ביחד עם בריאות, אנושיות ושוויון, תורת ה' נתפסת כמי שמצווה על כל הגברים לראות בכל הנשים איום, ולהתייחס כל הזמן לגופן, וכך אנחנו לא רק מרחיקים אנשים מהתורה, אלא מרחיקים את התורה ממה שהיא אמרה באמת, ואומרים דברים שלא שערו אבותינו", מוסיף הרב שרלו בתשובתו.

ראש ישיבת פתח תקווה כותב כי הוא "חש כי תורה לובשת שק וקוראת לכולם לשוב אל התורה, אל הבריאות האנושית שהתורה מקרינה, אל עבודת ה', אל הצניעות בתוך החיים, אל היחס הראוי בין נשים לגברים, אל ההפרדה במקום שצריך ושלמות החיים במקום שצריך, ואז יהיה הרבה יותר טוב לכולם".