ברנסקי ל'כיפה': "אם אפסיד, אמשיך ואתמודד לרשימה לכנסת"

המתמודד על ראשות הבית היהודי מבטיח שהדבר הראשון שיעשה כיו"ר זה להכניס שינויים בחוקה ולצמצם את כוחו של ראש הרשימה. "החוקה יותר מידי דיקטטורית. בנט מנותק מהשטח ולא במקרה"

חדשות כיפה 26/04/17 14:25 ל בניסן התשעז

ברנסקי ל'כיפה': "אם אפסיד, אמשיך ואתמודד לרשימה לכנסת"
דוברות, צילום: דוברות

חוקת הבית היהודי הוא אחד הנושאים שמתנגדי השר בנט אוהבים לנגח אותו עליו. יונתן ברנסקי מבטיח שבמידה ויבחר מחר (חמישי) לתפקיד יו"ר המפלגה, הדבר הראשון שיעשה זה לשנות את חוקתה על מנת לצמצם את כוחו המופרז לדעתו של העומד בראשה.

"שני הדברים הראשונים שאני מתכוון לעשות במידה ואבחר", אומר ברנסקי ל'כיפה', "הם שני דברים שמאז שהתחלנו את מערכת הבחירות הזו אני מציין אותם. אחד זה לאחד ולחבר את הבית היהודי עם האיחוד הלאומי למפלגה אחת, והדבר השני זה לפתוח את נושא החוקה לדיון מחדש". לדבריו היום "החוקה לא מאוזנת ויותר מידי דיקטטורית. היא לא נותנת מספיק משמעות וכוח למרכז המפלגה שכיום הוא חסר משמעות".

ברנסקי ממשיך לטעון שבנט מנותק מהשטח ולדבריו אין זה מקרה, "יש פה עניין שהוא מעבר לנושא של סמכויות. יש כאן בעצם שיטה והשקפת עולם שאומרת שכל הנושא הזה של שטח, מנגנונים, מוסדות כנסים וכדומה, מפריעים מאוד לתפקוד היו"ר. בנט אומר שכל הדברים האלה מפריעים לו לעבוד ומסרבלים את כל התהליך".

"אני אומר בדיוק הפוך", הוא מחדד, "המפלגה בנויה על השטח שלה. כיום ישנם מקומות בודדים בארץ שיש להם חיבור טוב עם הבית היהודי, ברוב המקומות אין כל כך קשר ואין כל כך משמעות לזה שאתה משתייך למפלגה". ברנסקי מספר כי "בחודשים האחרונים פגשתי לא מעט אנשים שחשבו לרוץ למועצות עירוניות, למועצות מקומיות וכדומה אך הם בחרו לעשות זאת ברשימה עצמאית למרות שהם חברי המפלגה. לטענתם אין כל משמעות לזה שהם מהבית היהודי".

 

(מנותק מהשטח? צילום: גדעון שרון)

 

המתמודד על ראשות הבית היהודי אומר כי היו"ר המכהן לא מכניס את עצמו לבחירות המקומיות, "המפלגה בראשותו של בנט כלל לא מתעסקת בבחירות המונציפאליות. יש נתק עם השטח והנתק הזה נובע מתפיסת עולם. השטח מפריע ליו"ר הנוכחי. זה מזכיר לי בדיחה מהתקופה שהייתי מפקד בקורס מ"פים. בין כל קורס היתה הכנת סגל וכל המפקדים ממש נהנו מתקופת השלווה הזאת, עד שהיינו אומרים בצחוק, 'אם כל כך כיף ונעים לנו, לשם מה צריך את החניכים?'. זו בדיוק הנקודה בבית היהודי".

ברנסקי אומר שגם שר החינוך בעצמו מסכים עם טיעוניו ולפחות כלפי חוץ מנסה לשדר משהו שונה, "מה שקורה זה שנפתלי בנט מסתובב עכשיו ברחבי הארץ ומיישר קו עם המסרים שלי. הוא אומר לכולם שהיו טעויות ושזה לא יקרה שוב כי הוא למד את הלקח, אבל זה בדיוק מה שהוא אמר פעמיים בעבר ואנשים פשוט לא קונים את זה יותר".

"יש יותר מידי כוח בידי ראש הרשימה", הוא מדגיש ומציין שבמידה וייבחר הדברים ייראו אחרת,."השינויים שנכנסו בעבר, חלקם טובים אך חלקם דרקונים ומאפשרים ליו"ר יותר מידי סמכויות. אחד הנושאים שדרבנו אותי להיכנס למערכת הפוליטית זה נושא החוקה. את זה אני רוצה לשנות, צריך לפתוח את הדיונים על החוקה והפעם בלי חשש ובלי טרור".

ומה יקרה אם יפסיד מחר? "אם אני אפסיד אני בהחלט אמשיך ואתמודד גם בבחירות לרשימה. זה לא יונתן ברנסקי נגד נפתלי בנט, אני מייצג דרך ותפיסת עולם שאני מאמין שאנשים רבים תומכים בה ואני בטוח שברגע האמת המצביעים ירגישו בטוח להצביע עבורי מבלי לחשוש שמישהו מסתכל להם מעבר לכתף".