נתניהו מתחמק: נפגש עם האב השכול שתומך בו והתעלם מהאחרים

נתניהו בחר להזמין לפגישה אב שכול שמתנגד להקמת ועדת חקירה והתעלם ממכתבם של שאר ההורים: "נתניהו מתנהג כאחרון המאפיונרים. הוא מזמן אליו לפגישה הורה שכול כדי להתייעץ איתו ולבדוק איך אפשר להוריד את לחץ ההורים להקמת ועדה חקירה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/08/16 10:21 כא באב התשעו

נתניהו מתחמק: נפגש עם האב השכול שתומך בו והתעלם מהאחרים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מבין 67 משפחות נופלי צוק איתן, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להזמין אליו לפגישה אב שכול שמתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית. כך פורסם הבוקר באתר 'וואלה'.

32 ממשפחות חללי מבצע צוק איתן מובילות מאבק ארוך להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחון את אירועי המבצע ותסיק מסקנות לעתיד. בסוף החודש אמור להתפרסם דו"ח מבקר המדינה על ההתנהלות הצבאית והמדינית במבצע צוק איתן.

לפני כחודש שלחו 32 משפחות החללים המעוניינות בהקמת ועדת חקירה מכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון אביגדור ליברמן. "מדינת ישראל, ואתם העומדים בראשה, מחויבים לקיים תהליך הפקת לקחים אובייקטיבי על ידי ועדה חיצונית ובלתי תלויה, שתוסמך לבדוק ולתחקר את כל אירועי המלחמה ואת בעלי התפקידים, כולל את תהליך קבלת ההחלטות", כתבו ההורים במכתב. "אנו סבורים שעל הבדיקה להיות שקופה כך שתענה על זכותנו הבסיסית לדעת". הם אף התייחסו במכתב לכך שדוח של ועדת החוץ והביטחון בנושא מעולם לא הושלם.

אך נתניהו בחר שלא לזמן את נציגי ההורים החתומים על המכתב לפגישה אלא לזמן במקומם אב שכול אחד, אשר טוען כי הדרגים המדיניים והצבאיים מסוגלים לחקור את האירועים בעצמם וכי אין צורך בהקמת ועדת חקירה על מנת להפיק מסקנות מאירועי המבצע.

חלק מההורים השכולים טוענים כי נתניהו בחר להיפגש דווקא איתו על מנת לנסות להשפיע על דרישת ההורים האחרים להקים ועדת חקירה ממלכתית.

"נתניהו מתנהג כאחרון המאפיונרים. הוא מזמן אליו לפגישה הורה שכול כדי להתייעץ איתו ולבדוק איך אפשר להוריד את לחץ ההורים להקמת ועדה חקירה. ואת מי הוא מזמין? הורה שלא תומך בהקמת הוועדה, שהוא במיעוט מקרב 67 משפחות הנופלים", אמר אילן שגיא בכתבה בוואלה, בנו ארז נפל במבצע "צוק איתן" וכעת הוא ממובילי מאבק ההורים השכולים.

שגיא אמר כי בניגוד לרצונו של נתניהו, הורי צוק איתן ילחמו על מנת שדו"ח מבקר המדינה בנושא יפורסם. "כולם מבינים כי רוח המפקד היא למסמס את הדוח, כך שיפול לנבכי השיכחה. אבל אנו, הורי 'צוק איתן', נעמוד על המשמר כדי שהדוח יפורסם. אנו דורשים שייערך דיון אמיתי בוועדה לביקורת המדינה והליקויים שצריך לתקן יתוקנו". מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לדברים.